Pagina 9 van 9

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Geplaatst: zo 30 jun 2019, 00:54
door trolly
Yanaike schreef:Dat zeg ik ook niet...
Aha.

Je weet waarschijnlijk ook niet wat je wèl zegt, hè?

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Geplaatst: zo 30 jun 2019, 08:38
door Wubbo
Vinny schreef:Dat er beweegbare bruggen in het tracé komen lijkt me niet wereldschokkend: die liggen in de huidige spoorlijnen ook al en dat levert geen noemenswaardige problemen voor trein- en scheepvaart op.
Dat zou ik niet zo hardop willen zeggen. Menig dienstregelingsmodel is al stukgelopen op de brugopeningen in Friesland.

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Geplaatst: zo 30 jun 2019, 10:16
door reisthijs
Voor een compleet nieuwe spoorlijn bouwt men natuurlijk geen beweegbare bruggen, ik zou er van uitgaan dat het aquaducten worden.

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?

Geplaatst: zo 30 jun 2019, 19:19
door Vinny
Wubbo schreef:
Vinny schreef:Dat er beweegbare bruggen in het tracé komen lijkt me niet wereldschokkend: die liggen in de huidige spoorlijnen ook al en dat levert geen noemenswaardige problemen voor trein- en scheepvaart op.
Dat zou ik niet zo hardop willen zeggen. Menig dienstregelingsmodel is al stukgelopen op de brugopeningen in Friesland.
De staande mastroute wordt niet gekruist door de nieuwe spoorlijn, dus dat scheelt weer. De twee beweegbare bruggen die ik zo even zie zijn over het Ketelmeer en over de Scharsterrijn danwel de Kuinder of Tjonger (Tsjeukermeer). Die hoeven minder vaak bediend te worden dan over het Van Harinxmakanaal en Prinses Margrietkanaal.