Spoorindeling station Arnhem Centraal

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Bericht door Western Soldier »

Als het om een goederenpad gaat, dan betekent dus dat de huidige vertrektijd wel degelijk te maken heeft met overbelasting van Arnhem Centraal - Arnhem Velperpoort
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Bericht door jelmerrr »

Durashift schreef:]
Och, staatsschuld is er toch altijd al geweest? Een staat heeft schuld(papier) nodig om te functioneren. Immers, tegenover ieder bezit dient een schuld te staan. :wink:
IK heb het niet van mijzelf hoor.. ik hoorde het zaterdag van meneer Teulings. :)
In een balans heb je inderdaad een bezittingenkant en een schuldenkant maar eigen vermogen is dan ook een schuld, dus het mooiste zou zijn om de schuld aan andere landen af te lossen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Bericht door Z2N »

Zeker ook omdat we over die schuld rente moeten betalen, een kostenpost van circa 6 mld per jaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Bericht door Suus »

Op de leningen die de Nederlandse overheid nu uitzet krijgt ze geld toe. Het is totale onzin om dan nu alleen maar de staatsschuld af te lossen in plaats van investeringen te doen die de burger en de economie weerbaarder maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Bericht door Durashift »

^^ precies. Volgens Teulings blijft de rentestand de komende 15 jaar nog wel zo (te) laag. Komt ook door de demografie, zegt hij in datzelfde interview.
Vergrijzende bevolking, 'te veel' spaartegoeden etc..
'Japan' scenario.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Bericht door Wubbo »

Na een goederenpad met doorkomst (of vertrek) om .20 kun je prima om .23 weg. Sowieso is dat goederenpad er zeker niet elk half uur want dat kan helemaal niet tussen Arnhem en Nijmegen, en het aantal treinen via die route is ook erg beperkt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Bericht door AppleMoose »

Vertrektijd van .23 gaat om de sprinter naar Zutphen. En het goederenpad wat besproken wordt ligt niet tussen Arnhem en Nijmegen maar tussen Arnhem Centraal en Arnhem Velperpoort. Op dat stukje rijden behoorlijk wat goederentreinen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Bericht door JothamvW »

Vrijwel alle goederentreinen op Arnhem Centraal - Velperpoort komen uit de richting Elst en gaan richting Deventer.
Ook op Arnhem Centraal - Elst hebben die dus al te maken met de enkele paden die daar beschikbaar zijn.

Bovendien zou je bij vertrek CS :23/:53 vertrekken op Velperpoort om :26/:56 ; terwijl tegelijkertijd de ICE uit Duitsland doorkomt.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Bericht door Vinny »

Western Soldier schreef:De oplossing voor de staatsschuld is heel simpel. Het belastingpercentage voor grote bedrijven is sinds de jaren 50 alleen maar gedaald. Toen was het BBP een stuk lager dan nu. Als je dus dezelfde percentages als toen zou hanteren zou heel snel de staatsschuld kunnen oplossen. Daarvoor is echter wel een wereldwijde afspraak voor nodig, maar het geld is in principe te halen tegen eerlijke tarieven.
.
Als je grote bedrijven wilt laten meebetalen aan infrastructuur dan is een mobiliteitbelasting wel een interessante piste. Ik meen dat Suus daar ooit nog een goed stuk over geschreven heeft: in Frankrijk worden er tramlijnen mee betaald.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten