Pagina 3 van 3

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Geplaatst: di 02 jul 2019, 08:37
door Western Soldier
Als het om een goederenpad gaat, dan betekent dus dat de huidige vertrektijd wel degelijk te maken heeft met overbelasting van Arnhem Centraal - Arnhem Velperpoort

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Geplaatst: di 02 jul 2019, 08:43
door jelmerrr
Durashift schreef:]
Och, staatsschuld is er toch altijd al geweest? Een staat heeft schuld(papier) nodig om te functioneren. Immers, tegenover ieder bezit dient een schuld te staan. :wink:
IK heb het niet van mijzelf hoor.. ik hoorde het zaterdag van meneer Teulings. :)
In een balans heb je inderdaad een bezittingenkant en een schuldenkant maar eigen vermogen is dan ook een schuld, dus het mooiste zou zijn om de schuld aan andere landen af te lossen.

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Geplaatst: di 02 jul 2019, 11:27
door Z2N
Zeker ook omdat we over die schuld rente moeten betalen, een kostenpost van circa 6 mld per jaar.

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Geplaatst: di 02 jul 2019, 19:32
door Suus
Op de leningen die de Nederlandse overheid nu uitzet krijgt ze geld toe. Het is totale onzin om dan nu alleen maar de staatsschuld af te lossen in plaats van investeringen te doen die de burger en de economie weerbaarder maken.

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Geplaatst: di 02 jul 2019, 20:05
door Durashift
^^ precies. Volgens Teulings blijft de rentestand de komende 15 jaar nog wel zo (te) laag. Komt ook door de demografie, zegt hij in datzelfde interview.
Vergrijzende bevolking, 'te veel' spaartegoeden etc..
'Japan' scenario.

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Geplaatst: di 02 jul 2019, 22:21
door Wubbo
Na een goederenpad met doorkomst (of vertrek) om .20 kun je prima om .23 weg. Sowieso is dat goederenpad er zeker niet elk half uur want dat kan helemaal niet tussen Arnhem en Nijmegen, en het aantal treinen via die route is ook erg beperkt.

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Geplaatst: di 02 jul 2019, 22:30
door AppleMoose
Vertrektijd van .23 gaat om de sprinter naar Zutphen. En het goederenpad wat besproken wordt ligt niet tussen Arnhem en Nijmegen maar tussen Arnhem Centraal en Arnhem Velperpoort. Op dat stukje rijden behoorlijk wat goederentreinen.

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Geplaatst: di 02 jul 2019, 23:04
door JothamvW
Vrijwel alle goederentreinen op Arnhem Centraal - Velperpoort komen uit de richting Elst en gaan richting Deventer.
Ook op Arnhem Centraal - Elst hebben die dus al te maken met de enkele paden die daar beschikbaar zijn.

Bovendien zou je bij vertrek CS :23/:53 vertrekken op Velperpoort om :26/:56 ; terwijl tegelijkertijd de ICE uit Duitsland doorkomt.

Re: Spoorindeling station Arnhem Centraal

Geplaatst: do 04 jul 2019, 20:36
door Vinny
Western Soldier schreef:De oplossing voor de staatsschuld is heel simpel. Het belastingpercentage voor grote bedrijven is sinds de jaren 50 alleen maar gedaald. Toen was het BBP een stuk lager dan nu. Als je dus dezelfde percentages als toen zou hanteren zou heel snel de staatsschuld kunnen oplossen. Daarvoor is echter wel een wereldwijde afspraak voor nodig, maar het geld is in principe te halen tegen eerlijke tarieven.
.
Als je grote bedrijven wilt laten meebetalen aan infrastructuur dan is een mobiliteitbelasting wel een interessante piste. Ik meen dat Suus daar ooit nog een goed stuk over geschreven heeft: in Frankrijk worden er tramlijnen mee betaald.