- Tilburg: spoor 4
- Nijmegen: extra perron met twee sporen en perron voor spoor 2
- Eindhoven: plannen voor vierde perron
- Amsterdam Zuid: extra perron
(Plannen voor) extra perrons
(Plannen voor) extra perrons
Nu NS vraagt voor langere perrons, zijn er ook stations waarvan nieuwe perrons nodig zijn. Wat ik kan bedenken komen er nieuwe perrons op:
Re: (Plannen voor) extra perrons
Utrecht C voor de A2-corridor, Amsterdam C voor de internationale treinen, Den Haag C om voldoende perrons te hebben voor verdere frequentieverhogingen. Helaas is voor geen van deze geld beschikbaar.
Re: (Plannen voor) extra perrons
De door jou genoemde extra perrons in Tilburg, Nijmegen en Amsterdam-Zuid zitten al in de planning.
Geldermalsen krijgt er zelfs twee bij, Ede-Wageningen en Groningen Europapark één.
Geldermalsen krijgt er zelfs twee bij, Ede-Wageningen en Groningen Europapark één.
Re: (Plannen voor) extra perrons
Spoor 11 en 12 van Den Haag Centraal komen ook weer in dienst voor treinverkeer.
Re: (Plannen voor) extra perrons
In Groningen heeft NS straks vier eigen perronsporen van 340 meter.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (Plannen voor) extra perrons
Waarom zou je daar meer perronsporen voor nodig hebben?Z2N schreef:Utrecht C voor de A2-corridor,
Ik zou liever investeren in betere keervoorzieningen in de omgeving van Utrecht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: (Plannen voor) extra perrons
Wat zie je als de omgeving? Voor de sprinters is er een paar jaar juist veel geinvesteerd in keervoorzieningen in het kader van Randstadspoor. Voor intercity's is het inderdaad wel lastiger, maar waar zou je dan in de buurt ruimte zien voor een keervoorziening?
請勿靠近車門
Re: (Plannen voor) extra perrons
Men wil de Cartesiusweg dubbellaags maken. Als er dan een mogelijkheid zou zijn om daar ook treinen vanuit het zuiden te kunnen keren zou dat geweldig zijn. Lijkt mij dat je dan toch al fly-overs moet bouwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (Plannen voor) extra perrons
Dat zie ik dus als omgeving.Cas schreef:Wat zie je als de omgeving? Voor de sprinters is er een paar jaar juist veel geinvesteerd in keervoorzieningen in het kader van Randstadspoor.
Ik zou bijvoorbeeld wel keersporen willen zien net voorbij Houten Castellum, prima plek om Intercity's te keren als er bij Geldermalsen geen treinverkeer mogelijk is. (Dat was vorige week heel handig geweest.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: (Plannen voor) extra perrons
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (Plannen voor) extra perrons
Ah, dat verklaart een hoop. Wat je dus eigenlijk wil is een apart perron voor internationale treinen.
Het inpassen van de ICE is overigens voor het gehele traject een probleem, dat is met een extra perron nog niet opgelost.
De binnenlandse Intercity's zou ik niet over meerdere perrons willen verdelen.
Het inpassen van de ICE is overigens voor het gehele traject een probleem, dat is met een extra perron nog niet opgelost.
De binnenlandse Intercity's zou ik niet over meerdere perrons willen verdelen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: (Plannen voor) extra perrons
Op 18/19 niet nee, op 5/7 is dat ondertussen wel al nodig. Als daar meer reizigers en meer treinen moeten gaan rijden wordt het serieus onveilig, dan kan een extra perron wonderen doen voor de spreiding van reizigers.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (Plannen voor) extra perrons
Had dat dan meteen gezegd...
Het probleem waar je het nu over hebt is niet dat er te weinig perrons zijn, maar dat het perron bij spoor 5b erg smal is. Een breder perron kan hier ook wonderen doen, daar is zelfs al een plan voor uitgewerkt.
Het probleem waar je het nu over hebt is niet dat er te weinig perrons zijn, maar dat het perron bij spoor 5b erg smal is. Een breder perron kan hier ook wonderen doen, daar is zelfs al een plan voor uitgewerkt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: (Plannen voor) extra perrons
Naar mijn idee is een extra perron een gevalletje twee vliegen met één klap, reizigers kunnen gespreid worden en het internationale verkeer heeft voldoende perroncapaciteit. Maar 5b verbreden, heb je daar toevallig die plannen van? :)
Re: (Plannen voor) extra perrons
Sowieso wordt een extra perron op Utrecht Centraal lastig volgens mij, de mogelijkheden die ze daar voor hadden zijn net volgebouwd geloof ik :')
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: (Plannen voor) extra perrons
Dan maken we er toch DSSU van? Dubbeldeks SpoorwegStation Utrecht welteverstaan.
Laatst gewijzigd door JordiBrabant op ma 09 sep 2019, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (Plannen voor) extra perrons
Z2N schreef:Maar 5b verbreden, heb je daar toevallig die plannen van? :)
Tochjo schreef:Zie ook deze Capaciteitsanalyse van het "transferknelpunt perron 5/7".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: (Plannen voor) extra perrons
Als het in Antwerpen kan, waarom ook niet in Utrecht :YJordiBrabant schreef:Dan maken we er toch DSSU van? Dubbeldeks SpoorwegStation Utrecht welteverstaan.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: (Plannen voor) extra perrons
Voor zover ik weet zit er onder het niveau voetgangerstunnels niet heel veel meer, dus prima optie :Y
Re: (Plannen voor) extra perrons
Ik vraag me serieus af of dat werkt. Alternerend vertrekken van een ander perron betekent veel gedoe voor reizigers, zeker bij hoge frequenties waardoor je dus altijd op moet letten of je naar het goede perron loopt. Alternatief is scheiden van de richtingen (Schiphol op het ene perron en Amsterdam C op het andere perron) maar dan moet je altijd via de hal of tunnel gaan overstappen, waarmee het transferprobleem alleen maar groter wordt. Een goede oplossing is hier dus lastig.Z2N schreef:Naar mijn idee is een extra perron een gevalletje twee vliegen met één klap, reizigers kunnen gespreid worden en het internationale verkeer heeft voldoende perroncapaciteit.
Re: (Plannen voor) extra perrons
In Utrecht spoor 4 weer bereikbaar maken vanuit Arnhem/Den Bosch en daar de ICE richting Amsterdam afhandelen kan ook al iets schelen.
Heb je ook meteen een extra uitwijkmogelijkheid bij verstoringen.
Heb je ook meteen een extra uitwijkmogelijkheid bij verstoringen.
Re: (Plannen voor) extra perrons
Ze gaan de vrije ruimte die het verwijderen van spoor 4b opleverde mogelijk gebruiken om het perron van spoor 5 wat te verbreden. Wel moet het resterende spoor 4 nog wat korter gemaakt worden, wat ook weer nadelen heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (Plannen voor) extra perrons
Moet je het aan de noordkant ook wel weer mogelijk maken van 4 naar Amsterdam te vertrekken. Zal best kunnen, maar dan komen er wel drie perrons op één spoortje uit. Qua capaciteit allicht minder handig.Gekko123 schreef:In Utrecht spoor 4 weer bereikbaar maken vanuit Arnhem/Den Bosch en daar de ICE richting Amsterdam afhandelen kan ook al iets schelen.
Heb je ook meteen een extra uitwijkmogelijkheid bij verstoringen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (Plannen voor) extra perrons
Volgens mij kun je te drukke perrons op de A2-corridor het beste voorkómen door wat vaker een trein te laten rijden (8x/uur, als 6x/uur niet voldoende is). Dan spreid je de reizigers beter over het uur.
Re: (Plannen voor) extra perrons
En je schat in dat dat wel zonder infrastructurele aanpassingen gaat lukken?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten