Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
[
Zelf zou ik dan eerder denken aan:
* Nuenen Eeneind
Nuenen-Eeneind ligt erg ver van het dorp af. Met de bus naar Eindhoven gaat veel vlugger en je bent dan ook gelijk in de woonwijken.
Zelf zou ik dan eerder denken aan:
* Nuenen Eeneind
Nuenen-Eeneind ligt erg ver van het dorp af. Met de bus naar Eindhoven gaat veel vlugger en je bent dan ook gelijk in de woonwijken.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Zwolle Zuid en Deventer Noord kunnen wellicht ook kansrijk zijn.
Maar dan wel in combinatie met 2x2 op Zwolle - Deventer (IC non-stop en de sprinter vertrekt zowel in Zwolle als Deventer kort na de IC).
Maar dan wel in combinatie met 2x2 op Zwolle - Deventer (IC non-stop en de sprinter vertrekt zowel in Zwolle als Deventer kort na de IC).
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Inderdaad. Ik had met even niet gerealiseerd dat daar al een goede busverbinding is.ZO6176 schreef:Nuenen-Eeneind ligt erg ver van het dorp af. Met de bus naar Eindhoven gaat veel vlugger en je bent dan ook gelijk in de woonwijken.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Om meer reizigers te trekken kan dit station, precies tussen Geldrop en Nuenen, toch nuttig zijn. Veel reizigers die niet in de bus willen stappen, pakken toch de trein.Roeland schreef:Inderdaad. Ik had met even niet gerealiseerd dat daar al een goede busverbinding is.ZO6176 schreef:Nuenen-Eeneind ligt erg ver van het dorp af. Met de bus naar Eindhoven gaat veel vlugger en je bent dan ook gelijk in de woonwijken.
Zeker de mogelijkheid om een goede parkeervoorziening te realiseren, en het nabij gelegen Dierenrijk maken dit een aantrekkelijk station.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Dan kun je beter een halte aanleggen voor weekend en vakantie bij dierenrijklvdmoosdijk schreef:Om meer reizigers te trekken kan dit station, precies tussen Geldrop en Nuenen, toch nuttig zijn. Veel reizigers die niet in de bus willen stappen, pakken toch de trein.Roeland schreef:Inderdaad. Ik had met even niet gerealiseerd dat daar al een goede busverbinding is.ZO6176 schreef:Nuenen-Eeneind ligt erg ver van het dorp af. Met de bus naar Eindhoven gaat veel vlugger en je bent dan ook gelijk in de woonwijken.
Zeker de mogelijkheid om een goede parkeervoorziening te realiseren, en het nabij gelegen Dierenrijk maken dit een aantrekkelijk station.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Bij mij in de achtertuin.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Nou vooruit, maar niet in de mijne.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Dierenrijk trekt best wel wat bezoekers en ligt kilometers verwijderd van de dichtstbijzijnde bushalte.lvdmoosdijk schreef:Waarom?
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Dat is precies mijn punt:ZO6176 schreef:Dan kun je beter een halte aanleggen voor weekend en vakantie bij dierenrijklvdmoosdijk schreef:Om meer reizigers te trekken kan dit station, precies tussen Geldrop en Nuenen, toch nuttig zijn. Veel reizigers die niet in de bus willen stappen, pakken toch de trein.Roeland schreef:Inderdaad. Ik had met even niet gerealiseerd dat daar al een goede busverbinding is.ZO6176 schreef:Nuenen-Eeneind ligt erg ver van het dorp af. Met de bus naar Eindhoven gaat veel vlugger en je bent dan ook gelijk in de woonwijken.
Zeker de mogelijkheid om een goede parkeervoorziening te realiseren, en het nabij gelegen Dierenrijk maken dit een aantrekkelijk station.
de combinatie van een forensen station, gecombineerd met een toeristische bestemming die 365 dagen per jaar geopend is, maakt een interessant station.
Waarom dan alleen voor weekend en feestdagen?
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Welke forensen zouden van dit station gebruik moeten maken dan?
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Van de N270 (met een P+R Eeneind) zal het niet komen
Waar ik vaak aan denk:
- Berkel-Enschot
- Udenhout
- Vught-west
- Den Bosch Maaspoort
- Breda Westerpark*
- Breda-Teteringen*
- Berghem
- Eindhoven Acht**
- Eindhoven Tongelre
- Roosendaal Tolberg*
- Bergen op Zoom-zuid*
- Rotterdam Spangen
- Schiedam Kethel
- Amersfoort Rustenburg
- Nijkerk Corlaer
- Apeldoorn-west*
- Deventer-noord*
- Zwolle-zuid*
- Hoogkerk
- Stadskanaal*
- Amsterdam Westerpark
- Amsterdam Riekerpolder/Badhoevedorp*
* bij veranderingen treinaanbod (bijvoorbeeld aparte sprinters/IC's of vaker sprinters, vooral in stedelijke gebieden)
** gelieve deze niet samen te beschouwen met een luchthavenstation
Ik kan zo eindeloos doorgaan natuurlijk, ook met nog heel veel stations in dorpen met ~/>5000 inwoners bijvoorbeeld, maar laten we beginnen bij waar je zat reizigers kan verwachten en er überhaupt al ijzeren staven liggen..
Waar ik vaak aan denk:
- Berkel-Enschot
- Udenhout
- Vught-west
- Den Bosch Maaspoort
- Breda Westerpark*
- Breda-Teteringen*
- Berghem
- Eindhoven Acht**
- Eindhoven Tongelre
- Roosendaal Tolberg*
- Bergen op Zoom-zuid*
- Rotterdam Spangen
- Schiedam Kethel
- Amersfoort Rustenburg
- Nijkerk Corlaer
- Apeldoorn-west*
- Deventer-noord*
- Zwolle-zuid*
- Hoogkerk
- Stadskanaal*
- Amsterdam Westerpark
- Amsterdam Riekerpolder/Badhoevedorp*
* bij veranderingen treinaanbod (bijvoorbeeld aparte sprinters/IC's of vaker sprinters, vooral in stedelijke gebieden)
** gelieve deze niet samen te beschouwen met een luchthavenstation
Ik kan zo eindeloos doorgaan natuurlijk, ook met nog heel veel stations in dorpen met ~/>5000 inwoners bijvoorbeeld, maar laten we beginnen bij waar je zat reizigers kan verwachten en er überhaupt al ijzeren staven liggen..
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Kan je daar niet beter investeren in een extra fietstunnel zodat Amersfoort Schothorst rechtstreekser (over De Hoef) bereikbaar wordt vanaf Rustenburg? Dat station ligt immers relatief dichtbij en heeft al een IC-verbinding richting de Randstad waar aannemelijk de grootste reizigersstroom heen zou gaan.SLToilet schreef:- Amersfoort Rustenburg
Op korte termijn lijkt dat sowieso een eenvoudige oplossing, want zo'n station Rustenburg zou je idealiter combineren met een extra Sprinter (waardoor ook het door jou genoemde Apeldoorn West bediend kan worden) om niet de al drukke Valleilijn nog zwaarder te hoeven belasten.
Verder als aanvulling op de lijst: Soest Noord aan de lijn Amersfoort - Baarn t.h.v. de Weideweg. Weliswaar zou dat een station middenin het weiland worden, maar het ligt relatief heel dicht bij Soest en biedt mogelijkheden voor een betere ontsluiting richting Amsterdam dan de huidige slechte aansluiting in Baarn waar relatief weinig aan te doen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Het dierenrijk ligt te ver van Nuenen af om voor beide interessant te zijn. Wanneer je dicht bij het dierenrijk zit dan is het voor de bezoekers aantrekkelijk.lvdmoosdijk schreef:Dat is precies mijn punt:ZO6176 schreef:Dan kun je beter een halte aanleggen voor weekend en vakantie bij dierenrijklvdmoosdijk schreef:Om meer reizigers te trekken kan dit station, precies tussen Geldrop en Nuenen, toch nuttig zijn. Veel reizigers die niet in de bus willen stappen, pakken toch de trein.Roeland schreef:Inderdaad. Ik had met even niet gerealiseerd dat daar al een goede busverbinding is.ZO6176 schreef:Nuenen-Eeneind ligt erg ver van het dorp af. Met de bus naar Eindhoven gaat veel vlugger en je bent dan ook gelijk in de woonwijken.
Zeker de mogelijkheid om een goede parkeervoorziening te realiseren, en het nabij gelegen Dierenrijk maken dit een aantrekkelijk station.
de combinatie van een forensen station, gecombineerd met een toeristische bestemming die 365 dagen per jaar geopend is, maakt een interessant station.
Waarom dan alleen voor weekend en feestdagen?
Ik zou de halte juist alleen in het weekend en vakantieperiodes bedienen omdat dan de grootste groep komt en de sprinter aantrekkelijk genoeg blijft voor de forensen. In het weekend heb je toch meer pretverkeer en dan is een extra stop niet erg.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Tenzij je echt op het noordelijkste puntje van Rustenburg woont is via de Trekvogelweg en de fietstunnel van de Liendertseweg niet zoveel om hoor. (overigens dacht ik dat bij de verbouwing van knooppunt Hoevelaken er ook een fietspad langs de Outputweg gaat komen, waardoor er ook daar het spoor gepasseerd kan worden per fiets)Daniel schreef:Kan je daar niet beter investeren in een extra fietstunnel zodat Amersfoort Schothorst rechtstreekser (over De Hoef) bereikbaar wordt vanaf Rustenburg? Dat station ligt immers relatief dichtbij en heeft al een IC-verbinding richting de Randstad waar aannemelijk de grootste reizigersstroom heen zou gaan.SLToilet schreef:- Amersfoort Rustenburg
Op korte termijn lijkt dat sowieso een eenvoudige oplossing, want zo'n station Rustenburg zou je idealiter combineren met een extra Sprinter (waardoor ook het door jou genoemde Apeldoorn West bediend kan worden) om niet de al drukke Valleilijn nog zwaarder te hoeven belasten.
Maar zo'n station zal niet alleen voor inwoners van de wijk Rustenburg zijn. Afhankelijk van de locatie zullen ook forenzen en studenten uit Hoevelaken, Barneveld (en verder) naar industrieterrein De Hoef en de ROC aldaar van zo'n station gebruik kunnen maken, zodat ze niet helemaal om hoeven te reizen via station Amersfoort (Centraal).
Die zie ik juist niet zo zitten. Het ligt te ver van het grootste gedeelte van Soest af en Soest heeft al een zeer frequente buslijn naar Amersfoort die voor velen ook veel dichterbij stopt, dus ik denk dat het ook weinig reizigers zal trekken, omdat de bus voor veruit de meesten sneller én frequenter is. En als het voor reizigers ri. Hilversum is, dan denk ik dat het beter zou zijn om de sprinter Utrecht C - Baarn door te trekken naar in ieder geval Hilversum.Daniel schreef:SLToilet schreef:Verder als aanvulling op de lijst: Soest Noord aan de lijn Amersfoort - Baarn t.h.v. de Weideweg. Weliswaar zou dat een station middenin het weiland worden, maar het ligt relatief heel dicht bij Soest en biedt mogelijkheden voor een betere ontsluiting richting Amsterdam dan de huidige slechte aansluiting in Baarn waar relatief weinig aan te doen is.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Of buslijn 70 vaker door te rijden naar Hilversum, zodat Soest ieder kwartier een busaansluiting heeft op de IC's van/naar Amsterdam (CS of Zuid).
De grootste bebouwingsdichtheid van Soest ligt aan de zuidkant (rond de 70-route) en niet aan de noordkant (redelijk dicht bij de spoorlijn naar Amersfoort).
De grootste bebouwingsdichtheid van Soest ligt aan de zuidkant (rond de 70-route) en niet aan de noordkant (redelijk dicht bij de spoorlijn naar Amersfoort).
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Ik wil hier toch even inhaken op het idee van Zwolle Zuid. Ik vind dat wel een goed idee, al zou ik dat inderdaad doen in combinatie met een sprinter, ik ben alleen bang dat dat niet zonder dubbelspoor Olst - Deventer kan. Een eventuele sprinter zal logischerwijs uit de richting Zutphen moeten komen en kan moeilijk op een ander moment station Zutphen binnenkomen, al zou die weleens eerder kunnen gaan vertrekken vanaf Arnhem Centraal, omdat de stoptrein uit Winterswijk volgens mij iets later gaat binnenkomen, zodat de sprinter voor de binnenkomende stoptrein langs kruist. Daardoor zou hij enkele minuten eerder in Zutphen aan kunnen komen. De sprinter zal dus in Deventer voor de intercity uit moeten rijden en niet er achteraan rijden. Of je moet de sprinters in Deventer op een vreemde manier verleggen, door de sprinter uit Zutphen naar Apeldoorn te laten rijden en de sprinter uit Almelo naar Zwolle, alleen omdat dat rechtstreekse verbindingen zijn eigenlijk een beetje vreemd. Ik denk dus dat je er niet onderuit komt om te verdubbelen. Een losse sprinter die keert op zowel Deventer als Zwolle maakt dat je genoodzaakt bent om lang te keren op beide stations en dat is dus niet efficiënt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Maar is het niet zo dat het beter is voordat je nieuwe stations bij bouwt de huidige grote stations vergroot zodat daar meer afgehandeld kan worden, vrije kruisingen en meersporigheid. Nu zitten de sprinters en intercity's elkaar in de weg.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Persoonlijk zal ik gaan naast het al eerder genoemde station Berghem Piekenhoef voor station Geffen.
Waarom Geffen?
Geffen ligt namelijk dichtbij het toekomstig bedrijventerrein Heesch West, wat een enorme impact zal hebben op
de economische ontwikkelingen in dat gebied. Daarnaast schat ik zo in, dat de gemeente Oss haar woningbouw
gaat uitbreiden tussen Oss en Geffen, waardoor het potentieel aantal reizigers een stuk groter zal worden.
Waarom Geffen?
Geffen ligt namelijk dichtbij het toekomstig bedrijventerrein Heesch West, wat een enorme impact zal hebben op
de economische ontwikkelingen in dat gebied. Daarnaast schat ik zo in, dat de gemeente Oss haar woningbouw
gaat uitbreiden tussen Oss en Geffen, waardoor het potentieel aantal reizigers een stuk groter zal worden.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Misschien wel met internationaal potentieel.
Sorry not sorry
Sorry not sorry
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- AppleMoose
- Berichten: 6036
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
ICD daar ook maar laten stoppen dan? (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Een extra sprinter betekent binnen de huidige concessievoorwaarden al dat je twee sprinters per uur moet aan bieden; of iets moeilijks moet gaan doen met drie treinen per uur: één losse sprinter, één overal stoppende intercity en één intercity die Zwolle-Zuid, Olst en Whije overslaat. Naast dat binnen de huidige verknoopte dienstregeling dit niet past, denk ik ook niet dat de marktvraag ervoor is.Western Soldier schreef:Ik wil hier toch even inhaken op het idee van Zwolle Zuid. Ik vind dat wel een goed idee, al zou ik dat inderdaad doen in combinatie met een sprinter, ik ben alleen bang dat dat niet zonder dubbelspoor Olst - Deventer kan. Een eventuele sprinter zal logischerwijs uit de richting Zutphen moeten komen en kan moeilijk op een ander moment station Zutphen binnenkomen, al zou die weleens eerder kunnen gaan vertrekken vanaf Arnhem Centraal, omdat de stoptrein uit Winterswijk volgens mij iets later gaat binnenkomen, zodat de sprinter voor de binnenkomende stoptrein langs kruist. Daardoor zou hij enkele minuten eerder in Zutphen aan kunnen komen. De sprinter zal dus in Deventer voor de intercity uit moeten rijden en niet er achteraan rijden. Of je moet de sprinters in Deventer op een vreemde manier verleggen, door de sprinter uit Zutphen naar Apeldoorn te laten rijden en de sprinter uit Almelo naar Zwolle, alleen omdat dat rechtstreekse verbindingen zijn eigenlijk een beetje vreemd. Ik denk dus dat je er niet onderuit komt om te verdubbelen. Een losse sprinter die keert op zowel Deventer als Zwolle maakt dat je genoodzaakt bent om lang te keren op beide stations en dat is dus niet efficiënt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Persoonlijk als we toch aan het luchtfietsen zijn hier, denk ik dat het invoeren van een stoptrein tussen Bergen op zoom en breda misschien wel interessant kan zijn met een hoop (veelal kleinere) stations. De gedachte is dan vergelijkbaar met de Merwede Lingelijn; er zijn veel kleinere kernen die makkelijk bedient kunnen worden en een gigantische reistijdverkorting kunnen krijgen door een treinstation in dat gebied, vooral in de richting Breda, en die samen een fors aantal reizigers kunnen geven.
Een groot nadeel aan zo'n idee is het kunnen keren, vooral in Breda. (Bergen Op Zoom heeft meer dan genoeg ruimte voor een nieuwe platform op een keerspoor)
Ik zou dan denken aan de volgende haltes:
Bergen Op Zoom
Heerle
Wouw
Roosendaal Tolberg (Thv. Willem Dreesweg)
Roosendaal
Zegge
Bosschenhoofd
St. Willebrord
Etten-Leur Vosdonk (Als mogelijk optie. Alleen op Weekdagen?)
Etten-Leur
Etten-Leur Oost (Thv. Lichttorenhoofd)
Prinsenbeek Zuid
Breda Centraal
Behalve dat zijn er (los van hoe makkelijk of moeilijk inpasbaar dit zou zijn) er nog wel een aantal stations die eigenlijk wel nodig zijn of heel veel nut kunnen hebben:
Rotterdam Feijenoord (Hele Jaar) (Redenen hiervoor lijkt mij logisch gezien de bebouwingsdichtheid in dit deel van Rotterdam en de frequente evenementen)
Schiedam Kethel (Zoals al eerder genoemd door anderen)
Noordwijkerhout en Lisse-Keukenhof (Beiden liggen netzoals het nabij gelegen Hillegom relatief vér van het dorp af maar kunnen met overstap en/of fiets als voortransport een gigantische reistijdverkorting betekenen in beide richtingen en daarmee grote impuls geven aan OV gebruik in de regio.)
Amsterdam Westpoort (Zoals al eerder genoemd door anderen) (Tussen Westpoort en Geuzenveld in) (Ook hier lijkt mij niet heel veel verklaring nodig)
Loenersloot (Misschien een onverwachte maar met kleine aanpassingen aan het busnet kan dit zorgen voor een aardig grote reistijd verkorting richting Amsterdam vanuit Vreeland, Loenen aan de Vecht en Loenersloot en kan tevens de verbindingen van Mijdrecht en Uithoorn richting Utrecht een stuk sneller maken. Ik denk dat deze halte onlangs zijn locatie in een relatief afgelegen gebied toch heel erg druk kan zijn als je dit juist doet en OV flink wat beter kan maken voor de inwoners in het gebied. Met een vergelijkbare gedachte kan een station in Tynaarlo ook erg nuttig zijn.
Maartensdijk (ook hier lijkt mij niet veel uitleg nodig, dit is een plek met veel potentie om het OV beter te maken met een treinstation)
Ik zie trouwens ook wel wat in de argumenten die ik hier zie voor een station bij Nuenen-Eenheid.
Een groot nadeel aan zo'n idee is het kunnen keren, vooral in Breda. (Bergen Op Zoom heeft meer dan genoeg ruimte voor een nieuwe platform op een keerspoor)
Ik zou dan denken aan de volgende haltes:
Bergen Op Zoom
Heerle
Wouw
Roosendaal Tolberg (Thv. Willem Dreesweg)
Roosendaal
Zegge
Bosschenhoofd
St. Willebrord
Etten-Leur Vosdonk (Als mogelijk optie. Alleen op Weekdagen?)
Etten-Leur
Etten-Leur Oost (Thv. Lichttorenhoofd)
Prinsenbeek Zuid
Breda Centraal
Behalve dat zijn er (los van hoe makkelijk of moeilijk inpasbaar dit zou zijn) er nog wel een aantal stations die eigenlijk wel nodig zijn of heel veel nut kunnen hebben:
Rotterdam Feijenoord (Hele Jaar) (Redenen hiervoor lijkt mij logisch gezien de bebouwingsdichtheid in dit deel van Rotterdam en de frequente evenementen)
Schiedam Kethel (Zoals al eerder genoemd door anderen)
Noordwijkerhout en Lisse-Keukenhof (Beiden liggen netzoals het nabij gelegen Hillegom relatief vér van het dorp af maar kunnen met overstap en/of fiets als voortransport een gigantische reistijdverkorting betekenen in beide richtingen en daarmee grote impuls geven aan OV gebruik in de regio.)
Amsterdam Westpoort (Zoals al eerder genoemd door anderen) (Tussen Westpoort en Geuzenveld in) (Ook hier lijkt mij niet heel veel verklaring nodig)
Loenersloot (Misschien een onverwachte maar met kleine aanpassingen aan het busnet kan dit zorgen voor een aardig grote reistijd verkorting richting Amsterdam vanuit Vreeland, Loenen aan de Vecht en Loenersloot en kan tevens de verbindingen van Mijdrecht en Uithoorn richting Utrecht een stuk sneller maken. Ik denk dat deze halte onlangs zijn locatie in een relatief afgelegen gebied toch heel erg druk kan zijn als je dit juist doet en OV flink wat beter kan maken voor de inwoners in het gebied. Met een vergelijkbare gedachte kan een station in Tynaarlo ook erg nuttig zijn.
Maartensdijk (ook hier lijkt mij niet veel uitleg nodig, dit is een plek met veel potentie om het OV beter te maken met een treinstation)
Ik zie trouwens ook wel wat in de argumenten die ik hier zie voor een station bij Nuenen-Eenheid.
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op zo 17 nov 2019, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Lisse Keukenhof zou als seizoensgebonden halte ook best rendabel kunnen zijn, vooral met een rechtstreekse verbinding met Amsterdam.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?
Niet alleen maar seizoensgebonden, vergelijkbaar met station Hillegom moet zelfs op de wat grotere afstand van het dorp een station bij Lisse daar ook voor reguliere reizigers een flinke reistijdverkorting kunnen geven.
Ik blub in het Drecht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten