Pagina 14 van 14

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Geplaatst: do 14 jul 2022, 13:44
door Etienne
Vroeger sloot bus 121 altijd goed aan op de treinen in Zoetermeer, want daar werd zo ongeveer de dienstregeling van die lijn op gemaakt en uiteraard ook de knoop van .05 en .35 op Centrum West.
In de jaren nadien zijn de tijden zodanig gewijzigd dat de aansluiting bij de Mandelabrug eerder krap werd. Nu het tegenwoordig R-net is geworden, is wel iets verbeterd daarentegen.

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Geplaatst: do 14 jul 2022, 14:02
door Vinny
Voor internationaal verkeer is het juist niet handig: als blijkt dat een bepaalde stop niet populair is kan je die niet zomaar schrappen, als er al tickets naartoe verkocht zijn hebben de reizigers met die tickets daar bepaalde rechten mee.
Je moet die tickets dan natuurlijk ook niet zonder meer aanbieden. Maar je kunt denk ik wel goedkopere tickets aanbieden met als opmerking dat als er niet genoeg van verkocht worden de reiziger extra moet overstappen. Als je dat maar duidelijk communiceert lijkt me er niet veel mis mee: in de vliegwereld is dat met over- en onderboeken ook wel gebruikelijk.
Daar zullen we wel van mening blijven verschillen, in landen als Zwitserland en Duitsland werkt stoppen op verzoek namelijk prima: de tijdwinst van niet stoppen is daar vaak extra rijtijdmarge, wat aansluitingen stabieler maakt.
Doordat de aansluitingen vaak tamelijk krap zijn kun je makkelijk je volgende trein missen.

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Geplaatst: do 14 jul 2022, 14:20
door Z2N
Vinny schreef: do 14 jul 2022, 14:02
Voor internationaal verkeer is het juist niet handig: als blijkt dat een bepaalde stop niet populair is kan je die niet zomaar schrappen, als er al tickets naartoe verkocht zijn hebben de reizigers met die tickets daar bepaalde rechten mee.
Je moet die tickets dan natuurlijk ook niet zonder meer aanbieden. Maar je kunt denk ik wel goedkopere tickets aanbieden met als opmerking dat als er niet genoeg van verkocht worden de reiziger extra moet overstappen. Als je dat maar duidelijk communiceert lijkt me er niet veel mis mee: in de vliegwereld is dat met over- en onderboeken ook wel gebruikelijk.
Dat is echt niet zomaar toegestaan, en de extra kosten die je daar als maatschappij aan hebt (vertragingscompensatie alleen al) wegen niet op tegen de eventuele extra kosten.
Vinny schreef: do 14 jul 2022, 14:02
Daar zullen we wel van mening blijven verschillen, in landen als Zwitserland en Duitsland werkt stoppen op verzoek namelijk prima: de tijdwinst van niet stoppen is daar vaak extra rijtijdmarge, wat aansluitingen stabieler maakt.
Doordat de aansluitingen vaak tamelijk krap zijn kun je makkelijk je volgende trein missen.
Als je een extra stop toevoegt die niet altijd gemaakt wordt worden aansluitingen juist stabieler? :roll:

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Geplaatst: vr 15 jul 2022, 14:34
door Vinny
Mijn ervaring is dat de trein altijd vertraging oploopt omdat mensen die een bedarfshalt aanvragen niet binnen 30 seconden kunnen in- of uitstappen :X

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Geplaatst: vr 15 jul 2022, 14:36
door Suus
Dat is mijn ervaring niet. Waar heb je deze ervaring opgedaan?

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Geplaatst: vr 15 jul 2022, 14:44
door Vinny
Nou ja altijd is een groot woord, maar in Zwitserland heb ik het meegemaakt. Aan de andere kant; de S 10 krijgt het voor elkaar om in de spits eens in de 10 minuten te rijden op enkelspoor (vliegende kruisingen). Dat zou in Nederland nooit goed gaan :mrgreen:

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Geplaatst: vr 15 jul 2022, 16:58
door Chrysa
Ik heb in Zwitserland eerder het idee dat er sowieso op alle verzoekhaltes gestopt wordt.

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Geplaatst: za 16 jul 2022, 01:12
door CamilleKreemers
SuperGhost schreef: do 14 jul 2022, 13:02 Je denkt dat die busdienst naar de TU niet blijft rijden? Het is volgens mij juist een van de paradepaardjes. Bovendien: waarom zou een succesvolle busdienst plots gaan verdwijnen als op dat station voortaan een IC zou gaan stoppen en die busdienst dus juist nog aantrekkelijker gaat worden voor nog meer reizigers? Ik denk dus niet dat dat een risico zal gaan vormen.
Wordt die bus niet vervangen door een tram?

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Geplaatst: za 16 jul 2022, 01:16
door Meltrain
Nee, dat is alleen de bus tussen station Delft en de TU (en ook maar deels). De bus tussen Zoetermeer en Delft (via de TU) zal wel blijven bestaan.

Re: Waar moet zo snel mogelijk een nieuw station komen?

Geplaatst: za 16 jul 2022, 01:55
door CamilleKreemers
Ik las het als de bus van Station naar TU de 69