Nieuw netwerk

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Nieuw netwerk

Bericht door SuperGhost »

gokje: Centraal Station en Watergraafsmeer?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nieuw netwerk

Bericht door Z2N »

Er is er maar één, en dat is Amsterdam Centraal. Machinsten die van of naar de Watergraafsmeer moeten gaan met de trein naar station Science Park of nemen de taxi.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw netwerk

Bericht door Wubbo »

Ik mis Enschede en Winterswijk in het lijstje.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Nieuw netwerk

Bericht door Bemined »

Plus Den Bosch en Gouda (laatste alleen voor de R-Net machinisten naar Alphen).
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Nieuw netwerk

Bericht door JothamvW »

En we hebben ook nog Goor voor Keolis.

Tevens zit Arriva volgens mij helemaal niet in Doetinchem, maar zit daar alleen Breng.

En hoe zit dat dan met Arriva vechdallijn? (Almelo - Hardenberg)
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Nieuw netwerk

Bericht door CamilleKreemers »

Daniel schreef: vr 23 okt 2020, 17:12 Tja, in plaats daarvan zet je ze dan in de achtertuin van de omwonenden van station Gorinchem.
Tevens heb je daar niet echt voorzieningen voor het personeel, d'r is alleen een kantine immers. En het zou me niks verbazen als het uiteindelijk inefficiënter is om twee groepen treinpersoneel te moeten hebben.
Gelukkig maar dat ik in mijn idee uitsluitend de treinen in Gorinchem tussen 1 uur en 5.30 uur heb staan. De eerste ritten heb ik namelijk om rond 5.30 vertrek uit Gorinchem gepland. Dan ben je om 6 uur in Geldermalsen / Dordrecht en kan je rond half 7 in Utrecht of Rotterdam zijn. Leek me een ideale tijd voor hele vroege diensten. Daarnaast ben je toch alleen een kantine nodig om je personeel te laten starten en stoppen? Ik ga namelijk uit van de pauzes in Dordrecht.

Ik dacht dat er alleen een stallocatie was in Hengelo en niet in Enschede. Ik zal de plekken noteren. Is namelijk wel handig als ik klaarben met alles, dat ik ook de ritten zo goed mogelijk laat aansluiten op de gebruikte stallingen voor materieel. Ik heb de treinseries wel af.

Bah, Gouda is de stallingslocatie voor de R-net treinen? Ik had het in Alphen geplaatst, daar stonden de trams namelijk gestald vroeger.

Dank allen voor de input. Ik heb bijna elke treinserie in de Excelkaart staan (ellendig met sommige series en alles eigen kleurtje geven. Ik moet alleen de provincies Zeeland, Noord-Brabant en Limburg nog.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nieuw netwerk

Bericht door Z2N »

Nee, is Gouda. Vandaar ook het bestaansrecht voor trein 8685, die om 01:08 nog even doelloos naar Gouda mag sukkelen, vaak zonder reizigers aan boord.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Nieuw netwerk

Bericht door CamilleKreemers »

Ik haat dat soort ritjes.

Op internationaal gebied nog wijzigingen te verwachten?

Ik las ooit iets over een uursdienst ICE en uursdienst Berlijntrein.

Daarnaast, gaat de huidige verbinding Zutphen - Oldenzaal niet onder Berkel-Dinkel vallen? Ik had dat namelijk gedaan, maar twijfel nu
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Nieuw netwerk

Bericht door Bemined »

Gouda - Alphen gebruikt trouwens ook Leidschendam als stalling, 's ochtends gaat er een machinist per taxi van Gouda naar Leidschendam om een trein op te halen, 's avonds brengt een andere machinist een trein terug om vervolgens per RandstadRail en NS trein terug te keren naar Gouda voor de rest van zijn dienst.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Nieuw netwerk

Bericht door CamilleKreemers »

Leuke dienst voor als de trein of tram uitvalt.

Rit vervalt: reden: personeel ontbreekt.
Taxi is vast blij met die rit.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuw netwerk

Bericht door Meltrain »

CamilleKreemers schreef: vr 23 okt 2020, 20:36 Daarnaast, gaat de huidige verbinding Zutphen - Oldenzaal niet onder Berkel-Dinkel vallen? Ik had dat namelijk gedaan, maar twijfel nu
Ik begreep dat die spoorlijn voorlopig een losse concessie wordt, omdat er plannen zijn om de lijn tussen Zutphen en Hengelo te elektrificeren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Nieuw netwerk

Bericht door CamilleKreemers »

Oh, dat mag ook. Zou een WINK hier ideaal zijn, door het deels onder draad rijden? Wellicht kan je het stuk Oldenzaal - Hengelo zonder uitstoot rijden en Hengelo - Zutphen dieselen tot de leiding er hangt.
Staatslijn K
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 14:54

Re: Nieuw netwerk

Bericht door Staatslijn K »

Meltrain schreef: vr 23 okt 2020, 22:49
CamilleKreemers schreef: vr 23 okt 2020, 20:36 Daarnaast, gaat de huidige verbinding Zutphen - Oldenzaal niet onder Berkel-Dinkel vallen? Ik had dat namelijk gedaan, maar twijfel nu
Ik begreep dat die spoorlijn voorlopig een losse concessie wordt, omdat er plannen zijn om de lijn tussen Zutphen en Hengelo te elektrificeren.

Weet je misschien of er ook plannen zijn om Zutphen - Hengelo door te trekken naar Enschede of Oldenzaal een extra trein naar Hengelo te geven?
Treinserie 2900 (1982 /1983) Intercity Amsterdam CS, Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk, Alkmaar, Noord, Heerhugowaard, Schagen, Anna Paulowna, Zuid en Den Helder
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Nieuw netwerk

Bericht door SuperGhost »

De trein uit Zutphen in Hengelo naar Enschede doorkoppelen betekend dat de trein uit Zwolle dan naar Oldenzaal zou moeten (die liggen immers verknoopt en bovendien: Enschede heeft geen onbeperkt aantal perronsporen) en dat je in Hengelo ook met een vervelende kruising te maken krijgt. Ik denk dus dat je mag aannemen dat hij naar Oldenzaal doorgekoppelt blijft. Tenzij je de hele knoop in Hengelo weghaalt in jouw opzet uiteraard, maar ben dan benieuwd hoe je met de knopen in Zutphen en Zwolle uitkomt dan.

En Oldenzaal heeft momenteel al 3 treinen per uur van/naar Hengelo (de 2 naar Zutphen en de Duitse trein). Is dat nog niet genoeg? (daarbij heeft de Duitse trein ook een overstap op de Blauwnet-IC naar Zwolle, dus die vallen ook net in het goede halfuur, waardoor Oldenzaal ook 3x p/u een verbinding met Almelo en Zwolle heeft)
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Nieuw netwerk

Bericht door CamilleKreemers »

Het plan was voor deze concessie om de treindiensten Zutphen - Oldenzaal uit te breiden met een treindienst Goor - Oldenzaal. Dat is uiteraard niet doorgegaan, maar kan later altijd weer worden doorgevoerd als dat op de infra past.

En kwartiersdienst hele route kan alleen als tussen DR punten Marken en Lochem dubbelspoor wordt aangelegd.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Nieuw netwerk

Bericht door SuperGhost »

Ik neem aan dat je Markelo bedoeld, Marken ligt heel ergens anders ;)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nieuw netwerk

Bericht door Z2N »

Nieuw spoor is niet eens zozeer het probleem, het optrekvermogen van Lint des te meer. Met elektrificatie (nu gepland) kan de rijtijd tussen Lochem en Goor naar beneden, zodat een kwartiersdienst mogelijk wordt over het gehele traject. Wel zou je dan kunnen kijken naar het doortrekken van het dubbelspoor vanuit Laren-Almen richting Eefde, zodat er niet langer in Laren-Almen gewacht hoeft te worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Nieuw netwerk

Bericht door CamilleKreemers »

Dus een eventuele Spurt, Flirt of Wink gaat sneller dan de Lint? (wat heeft Stadler trouwens met al die romantische handelingen?)

Mooi om te weten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nieuw netwerk

Bericht door Z2N »

Electrisch gaat vrijwel altijd sneller dan diesel, maar Lint is zelfs voor een dieseltrein traag (trager dan GTW bijvoorbeeld).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Nieuw netwerk

Bericht door SuperGhost »

Was LINT desondanks niet ietsjes sneller dan DM'90?
Staatslijn K
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 14:54

Re: Nieuw netwerk

Bericht door Staatslijn K »

Z2N schreef: za 24 okt 2020, 19:29 Nieuw spoor is niet eens zozeer het probleem, het optrekvermogen van Lint des te meer. Met elektrificatie (nu gepland) kan de rijtijd tussen Lochem en Goor naar beneden, zodat een kwartiersdienst mogelijk wordt over het gehele traject. Wel zou je dan kunnen kijken naar het doortrekken van het dubbelspoor vanuit Laren-Almen richting Eefde, zodat er niet langer in Laren-Almen gewacht hoeft te worden.

Ik twijfel of het gehele traject haalbaar is, nu duurt Lochem-Zutphen 11 minuten, daar moeten er 4 vanaf om het passend te krijgen. Ik weet trouwens niet hoe de verkeersstromen hier lopen, maar ik zie aan de vertrektijden van Goor dat keren hier niet makkelijk gaat, misschien is keren in Lochem een optie. Al denk ik dat dit plaatsje meer op Zutphen / Arnhem gericht is
Treinserie 2900 (1982 /1983) Intercity Amsterdam CS, Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk, Alkmaar, Noord, Heerhugowaard, Schagen, Anna Paulowna, Zuid en Den Helder
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Nieuw netwerk

Bericht door JothamvW »

Je zou toch verwachten dat iemand die die lijn kent bekend is met het bestaan van Laren-Almen en het dubbelspoor bij Eefde...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nieuw netwerk

Bericht door Z2N »

Zoveel vliegende kruisingen zijn er niet in Nederland, dus ik vind het niet gek dat je daar niet direct aan denkt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Nieuw netwerk

Bericht door Z2N »

En om de discussie over inpasbaarheid van een kwartiersdienst op ZHO voor te zijn: met íets sneller optrekkend materieel moet dit mogelijk zijn:
Afbeelding

Voorwaarde is wel dat Delden-Goor in 6 minuten kan, maar met het optrekvermogen van (diesel-)elektrisch materieel moet dat lukken. De kruising in Laren-Almen kan trouwens ook vermeden worden met sneller optrekkend materieel, die gebeurt dan ergens rond het Twentekanaal. De rijtijd van 11 minuten tussen Lochem en Zutphen wordt nu al gehaald in de avonduren (zonder inhaling in Laren-Almen), ik kan mij voorstellen dat dat zelfs naar 10 minuten kan gaan met een sneller emplacement in Zutphen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Nieuw netwerk

Bericht door JordiBrabant »

Wel knap: in een kwartiersdienst, laten we het maar robuuste aansluitingen noemen, van 17 minuten creëeren in Zutphen. Of is 2 minuten genoeg voor treinen die achter elkaar staan?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten