Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
Dat machinisten in Nederland uniformen dragen is juist goed. Het oogt professioneler naar de klant en het is een teken dat de vervoerder investeert in het welzijn van het personeel. Bovendien ontstaan er geen rare misverstanden of iemand wel bevoegd is bepaalde ruimtes in de trein en gebouwen te betreden.
De pauzepas van NS is gekomen omdat op de meeste locaties de personeelscatering werd geminimaliseerd of zelfs afgeschaft en aangezien het rijdend personeel van NS niet bepaald volgens kantooruren werkt is het logisch dat er een pas is die korting geeft voor de medewerkers.
De pauzepas van NS is gekomen omdat op de meeste locaties de personeelscatering werd geminimaliseerd of zelfs afgeschaft en aangezien het rijdend personeel van NS niet bepaald volgens kantooruren werkt is het logisch dat er een pas is die korting geeft voor de medewerkers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
En op zichzelf heeft bijna iedere stationszaak ook gezonde zaken. Dat geldt zeker alsje naar een AH to go kijkt met maaltijdsalades e.d.
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
Misschien ook wel relevant om te vermelden dat de luchtvaartvakbonden vinden dat de spoorwegen te weinig offers moeten maken.
https://www.telegraaf.nl/financieel/165 ... tis-rondje
https://www.telegraaf.nl/financieel/165 ... tis-rondje
Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat NS niet mee doet aan het Nationaal Preventie Akkoord
Dat is een mooi stukje historie, echter draagt deze pas momenteel bij aan het ziekteverzuim en andere medewerkers in de OV sector hebben een kantinehok met een koffiemachine en nemen hun eigen lunch mee.Suus schreef: ↑di 30 mar 2021, 10:20
De pauzepas van NS is gekomen omdat op de meeste locaties de personeelscatering werd geminimaliseerd of zelfs afgeschaft en aangezien het rijdend personeel van NS niet bepaald volgens kantooruren werkt is het logisch dat er een pas is die korting geeft voor de medewerkers.
Als NS slim is dan verhogen ze de korting op die producten
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
Ik kijk misschien verkeerd, maar is KLM noodzakelijk voor de infrastructuur en mobiliteit van Nederland?
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
Dat kunnen Mark en Hugo vast wel uitleggen.
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
Klinkt bijna als een goed getimede 1 aprilgrap van de luchtvaartvakbonden, maar zo zullen ze het wel niet hebben bedoeld...Mr-W schreef: ↑wo 31 mar 2021, 10:26 Misschien ook wel relevant om te vermelden dat de luchtvaartvakbonden vinden dat de spoorwegen te weinig offers moeten maken.
https://www.telegraaf.nl/financieel/165 ... tis-rondje
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
Men genereert wel veel vliegverkeer voor Nederland. In hoeverre dat keiharde euro's oplevert.CamilleKreemers schreef: ↑do 01 apr 2021, 00:47 Ik kijk misschien verkeerd, maar is KLM noodzakelijk voor de infrastructuur en mobiliteit van Nederland?
@en-es: wat heeft Hugo hiermee te maken?
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 05 feb 2020, 14:54
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
Als de reizigers vraag op Amsterdam - Eindhoven en Schiphol - Nijmegen zodanig laag blijft, dat de 10 minuten dienst niet meer te handhaven valt, wat zijn dan de gevolgen voor de treinen uit Limburg en Noord-Holland op deze corridor? Vanuit Enkhuizen lijkt de directe verbinding met Utrecht wel succesvol en de ICD uit Den Haag kan nog steeds makkelijk naar Venlo doorrijden. Maar hoe zou dit het mooiste kunnen worden uitgewerkt en wat zijn mogelijke gevolgen?
Treinserie 2900 (1982 /1983) Intercity Amsterdam CS, Sloterdijk, Haarlem, Beverwijk, Alkmaar, Noord, Heerhugowaard, Schagen, Anna Paulowna, Zuid en Den Helder
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
Nou, ik zit niet te wachten op de onevenwichtige verdeling tussen Utrecht en Eindhoven als Ekz - Limburg niet rijdt.
Over Eindhoven - Venlo ben ik snel klaar. De ICD zou dan circa 175 km rijden waarvan maar circa 25 km over de HSL. Nogal zonde van het materieel.
Over Eindhoven - Venlo ben ik snel klaar. De ICD zou dan circa 175 km rijden waarvan maar circa 25 km over de HSL. Nogal zonde van het materieel.
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
Zijn er überhaupt wel voldoende stellen om de icd te verlengen naar Venlo?
Het is een spectrum.
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
Het is sowieso een non-discussie, aangezien NS heeft aangegeven zo snel mogelijk terug te willen keren naar de normale dienstregeling en de geplande uitbreiding van de dienstregeling aanstaande december ook gewoon door gaat.
Daarnaast wordt de dienstregeling Eindhoven - Venlo vanaf december 2025 flink aangepast door de doorgaande trein naar Düsseldorf.
Daarnaast wordt de dienstregeling Eindhoven - Venlo vanaf december 2025 flink aangepast door de doorgaande trein naar Düsseldorf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling
Gelet op de toenemende drukte zou ik mij eerder zorgen maken of DDZ een beetje snel terugkeert.
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten