Pagina 4 van 4

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: ma 29 mar 2021, 22:05
door PHS
-

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: di 30 mar 2021, 10:20
door Suus
Dat machinisten in Nederland uniformen dragen is juist goed. Het oogt professioneler naar de klant en het is een teken dat de vervoerder investeert in het welzijn van het personeel. Bovendien ontstaan er geen rare misverstanden of iemand wel bevoegd is bepaalde ruimtes in de trein en gebouwen te betreden.

De pauzepas van NS is gekomen omdat op de meeste locaties de personeelscatering werd geminimaliseerd of zelfs afgeschaft en aangezien het rijdend personeel van NS niet bepaald volgens kantooruren werkt is het logisch dat er een pas is die korting geeft voor de medewerkers.

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: di 30 mar 2021, 11:15
door Klaasje
En op zichzelf heeft bijna iedere stationszaak ook gezonde zaken. Dat geldt zeker alsje naar een AH to go kijkt met maaltijdsalades e.d.

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: wo 31 mar 2021, 10:26
door Mr-W
Misschien ook wel relevant om te vermelden dat de luchtvaartvakbonden vinden dat de spoorwegen te weinig offers moeten maken.
https://www.telegraaf.nl/financieel/165 ... tis-rondje
PHS schreef: ma 29 mar 2021, 22:05 (wat bedrijfseconomisch wel verklaarbaar is, maar dat terzijde).
Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat NS niet mee doet aan het Nationaal Preventie Akkoord ;)
Suus schreef: di 30 mar 2021, 10:20
De pauzepas van NS is gekomen omdat op de meeste locaties de personeelscatering werd geminimaliseerd of zelfs afgeschaft en aangezien het rijdend personeel van NS niet bepaald volgens kantooruren werkt is het logisch dat er een pas is die korting geeft voor de medewerkers.
Dat is een mooi stukje historie, echter draagt deze pas momenteel bij aan het ziekteverzuim en andere medewerkers in de OV sector hebben een kantinehok met een koffiemachine en nemen hun eigen lunch mee.
Klaasje schreef: di 30 mar 2021, 11:15 En op zichzelf heeft bijna iedere stationszaak ook gezonde zaken. Dat geldt zeker alsje naar een AH to go kijkt met maaltijdsalades e.d.
Als NS slim is dan verhogen ze de korting op die producten ;)

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: do 01 apr 2021, 00:47
door CamilleKreemers
Ik kijk misschien verkeerd, maar is KLM noodzakelijk voor de infrastructuur en mobiliteit van Nederland?

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: do 01 apr 2021, 08:38
door en-es
Dat kunnen Mark en Hugo vast wel uitleggen.

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: do 01 apr 2021, 09:15
door Roeland
Mr-W schreef: wo 31 mar 2021, 10:26 Misschien ook wel relevant om te vermelden dat de luchtvaartvakbonden vinden dat de spoorwegen te weinig offers moeten maken.
https://www.telegraaf.nl/financieel/165 ... tis-rondje
Klinkt bijna als een goed getimede 1 aprilgrap van de luchtvaartvakbonden, maar zo zullen ze het wel niet hebben bedoeld...

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: do 01 apr 2021, 10:19
door waldo79
CamilleKreemers schreef: do 01 apr 2021, 00:47 Ik kijk misschien verkeerd, maar is KLM noodzakelijk voor de infrastructuur en mobiliteit van Nederland?
Men genereert wel veel vliegverkeer voor Nederland. In hoeverre dat keiharde euro's oplevert.

@en-es: wat heeft Hugo hiermee te maken?

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: do 20 mei 2021, 17:45
door Staatslijn K
Als de reizigers vraag op Amsterdam - Eindhoven en Schiphol - Nijmegen zodanig laag blijft, dat de 10 minuten dienst niet meer te handhaven valt, wat zijn dan de gevolgen voor de treinen uit Limburg en Noord-Holland op deze corridor? Vanuit Enkhuizen lijkt de directe verbinding met Utrecht wel succesvol en de ICD uit Den Haag kan nog steeds makkelijk naar Venlo doorrijden. Maar hoe zou dit het mooiste kunnen worden uitgewerkt en wat zijn mogelijke gevolgen?

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: do 20 mei 2021, 18:02
door waldo79
Nou, ik zit niet te wachten op de onevenwichtige verdeling tussen Utrecht en Eindhoven als Ekz - Limburg niet rijdt.

Over Eindhoven - Venlo ben ik snel klaar. De ICD zou dan circa 175 km rijden waarvan maar circa 25 km over de HSL. Nogal zonde van het materieel.

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: do 20 mei 2021, 18:21
door Karl
Zijn er überhaupt wel voldoende stellen om de icd te verlengen naar Venlo?

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: do 20 mei 2021, 18:47
door Suus
Het is sowieso een non-discussie, aangezien NS heeft aangegeven zo snel mogelijk terug te willen keren naar de normale dienstregeling en de geplande uitbreiding van de dienstregeling aanstaande december ook gewoon door gaat.

Daarnaast wordt de dienstregeling Eindhoven - Venlo vanaf december 2025 flink aangepast door de doorgaande trein naar Düsseldorf.

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: di 25 mei 2021, 08:32
door VIRM
Gelet op de toenemende drukte zou ik mij eerder zorgen maken of DDZ een beetje snel terugkeert.