Pagina 4 van 4

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: ma 29 mar 2021, 22:05
door PHS
Over die link met artikeltje over de 'obesipas': het is niet alleen dat de machinisten een te vet aanbod krijgen, dat geldt ook voor de reiziger. We hebben op dit forum eerder al geconstateerd dat op het station te veel vette happen en te weinig gezonde alternatieven beschikbaar zijn. En dat de meest gezonde formules ook de duurste zijn (wat bedrijfseconomisch wel verklaarbaar is, maar dat terzijde).

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: di 30 mar 2021, 10:20
door Suus
Dat machinisten in Nederland uniformen dragen is juist goed. Het oogt professioneler naar de klant en het is een teken dat de vervoerder investeert in het welzijn van het personeel. Bovendien ontstaan er geen rare misverstanden of iemand wel bevoegd is bepaalde ruimtes in de trein en gebouwen te betreden.

De pauzepas van NS is gekomen omdat op de meeste locaties de personeelscatering werd geminimaliseerd of zelfs afgeschaft en aangezien het rijdend personeel van NS niet bepaald volgens kantooruren werkt is het logisch dat er een pas is die korting geeft voor de medewerkers.

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: di 30 mar 2021, 11:15
door Klaasje
En op zichzelf heeft bijna iedere stationszaak ook gezonde zaken. Dat geldt zeker alsje naar een AH to go kijkt met maaltijdsalades e.d.

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: wo 31 mar 2021, 10:26
door Mr-W
Misschien ook wel relevant om te vermelden dat de luchtvaartvakbonden vinden dat de spoorwegen te weinig offers moeten maken.
https://www.telegraaf.nl/financieel/165 ... tis-rondje
PHS schreef: ma 29 mar 2021, 22:05 (wat bedrijfseconomisch wel verklaarbaar is, maar dat terzijde).
Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat NS niet mee doet aan het Nationaal Preventie Akkoord ;)
Suus schreef: di 30 mar 2021, 10:20
De pauzepas van NS is gekomen omdat op de meeste locaties de personeelscatering werd geminimaliseerd of zelfs afgeschaft en aangezien het rijdend personeel van NS niet bepaald volgens kantooruren werkt is het logisch dat er een pas is die korting geeft voor de medewerkers.
Dat is een mooi stukje historie, echter draagt deze pas momenteel bij aan het ziekteverzuim en andere medewerkers in de OV sector hebben een kantinehok met een koffiemachine en nemen hun eigen lunch mee.
Klaasje schreef: di 30 mar 2021, 11:15 En op zichzelf heeft bijna iedere stationszaak ook gezonde zaken. Dat geldt zeker alsje naar een AH to go kijkt met maaltijdsalades e.d.
Als NS slim is dan verhogen ze de korting op die producten ;)

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: do 01 apr 2021, 00:47
door CamilleKreemers
Ik kijk misschien verkeerd, maar is KLM noodzakelijk voor de infrastructuur en mobiliteit van Nederland?

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: do 01 apr 2021, 08:38
door en-es
Dat kunnen Mark en Hugo vast wel uitleggen.

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: do 01 apr 2021, 09:15
door Roeland
Mr-W schreef: wo 31 mar 2021, 10:26 Misschien ook wel relevant om te vermelden dat de luchtvaartvakbonden vinden dat de spoorwegen te weinig offers moeten maken.
https://www.telegraaf.nl/financieel/165 ... tis-rondje
Klinkt bijna als een goed getimede 1 aprilgrap van de luchtvaartvakbonden, maar zo zullen ze het wel niet hebben bedoeld...

Re: Realistische bezuinigingen op de HRN-dienstregeling

Geplaatst: do 01 apr 2021, 10:19
door waldo79
CamilleKreemers schreef: do 01 apr 2021, 00:47 Ik kijk misschien verkeerd, maar is KLM noodzakelijk voor de infrastructuur en mobiliteit van Nederland?
Men genereert wel veel vliegverkeer voor Nederland. In hoeverre dat keiharde euro's oplevert.

@en-es: wat heeft Hugo hiermee te maken?