Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door CamilleKreemers »

Chrysa schreef: zo 06 jun 2021, 14:16 Die lijn rijdt zelfs regelmatig met versterking van/naar de Eemhof.
Waarom niet een uursdienst ervan maken?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door SuperGhost »

Als het vooral personeel zou zijn en al dat personeel moet op dezelfde tijd beginnen?
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door Klaasje »

Ik weet niet of het nog steeds zo is maar toen de lijn is opgestart heeft men ervoor gekozen deze buiten de ochtendspots te rijden zodat due geen extra materieel koste én deze inderdaad op tijden laten rijden dat het personeel meekon. Daarmee bespaarde de Eemhof veel op vervoer en dat geld is weer aan de subsidie voor een ov-bus besteed. Het voordeel is dat zo ook gewone bezoekers van het park (overnachten of zwembadbezoek) zonder gedoe en zonder auto naar dit park kunnen.
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door Roeland »

CamilleKreemers schreef: vr 11 jun 2021, 17:54 Is het noodzakelijk dat de stadsbussen 13 en 14 blijven rijden?

Je kan toch redelijk simpel deze lijnen opheffen door de 202/204 via de route van 13 te studen en de 203 via de route van lijn 14.
De vele lange-afstandsreizigers op de snellijnen 202-203-204 zitten niet echt te wachten op een slingerroute door een woonwijk om tante Mien van driehoog naar de buurtsuper te vervoeren?
PHS

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door PHS »

De bussen Apeldoorn - Zwolle rijden nu ook niet de meest directe route naar het station van Apeldoorn. Het is overigens niet nodig om zo neerbuigend te praten over reizigers met de stadsbus die graag een halte dichtbij huis hebben, de bus is in Nederland niet bedoeld als loser cruiser, zoals in de VS het geval is.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door waldo79 »

Ik ken van Apeldoorn alleen de lijnen 91 en 231 naar Arnhem, maar die hebben ook enige functie in het ontsluiten van stadsdelen. Heb nu niet de indruk dat de route ten koste gaat van de snelheid.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door SuperGhost »

Nee, maar de 91 rijdt dan natuurlijk al de snelste route naar het station, alleen heeft hij nog een maar haltes onderweg (gekregen) ;)
De 231 is niet echt vergelijkbaar, omdat die er juist ook speciaal is gekomen voor de bediening van De Maten richting Arnhem, voor de overige reizigers was er immers al de 91.

Voor de 202/204 gaat het er nu om de route iets te verlengen, niet alleen om extra bushaltes toe te voegen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door Meltrain »

CamilleKreemers schreef: vr 11 jun 2021, 17:54 Is het noodzakelijk dat de stadsbussen 13 en 14 blijven rijden?

Je kan toch redelijk simpel deze lijnen opheffen door de 202/204 via de route van 13 te studen en de 203 via de route van lijn 14.
Zou je alsjeblieft bij het noemen van stadslijnen in dit topic ook willen benoemen over welke stad het gaat? Er zijn namelijk nogal veel steden in deze concessie. ;). Alvast bedankt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door Hainje »

Nooouu, steden....
🍉
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door CamilleKreemers »

Meltrain schreef: ma 14 jun 2021, 19:00
CamilleKreemers schreef: vr 11 jun 2021, 17:54 Is het noodzakelijk dat de stadsbussen 13 en 14 blijven rijden?

Je kan toch redelijk simpel deze lijnen opheffen door de 202/204 via de route van 13 te studen en de 203 via de route van lijn 14.
Zou je alsjeblieft bij het noemen van stadslijnen in dit topic ook willen benoemen over welke stad het gaat? Er zijn namelijk nogal veel steden in deze concessie. ;). Alvast bedankt.
Sorry, ik had het heel duidelijk in mijn gedachten, vergeef me.....

Ik doelde op Apeldoorn.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef: ma 14 jun 2021, 19:00
CamilleKreemers schreef: vr 11 jun 2021, 17:54 Is het noodzakelijk dat de stadsbussen 13 en 14 blijven rijden?

Je kan toch redelijk simpel deze lijnen opheffen door de 202/204 via de route van 13 te studen en de 203 via de route van lijn 14.
Zou je alsjeblieft bij het noemen van stadslijnen in dit topic ook willen benoemen over welke stad het gaat? Er zijn namelijk nogal veel steden in deze concessie. ;). Alvast bedankt.
Nouja, er is maar één stad met de lijnen 13 en 14. Je kan redelijk eenvoudig afleiden dat het om Apeldoorn gaat. ;)
In treintopics mag af en toe ook wel wat meer achtergrond informatie gegeven worden in plaats van alleen een serienummertje. Mouse-overs werken niet op mobiel. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door Roeland »

Ik kan me voorstellen dat de routes van lijn 1 en 11 in Stadshagen worden geoptimaliseerd. Bijvoorbeeld dat lijn 1 in Stadshagen verder rijdt als lijn 11, waarbij een paar minder gebruikte haltes in Stadshagen vervallen.
De halte Martinetstraat (lijn 11) ligt bijvoorbeeld zo dicht bij een 71/74-halte, dat de route van lijn 11 in die uithoek van Stadshagen kan worden ingekort.
Wanneer beide lijnen (1 en 11) 2x/uur rijden, en vanaf Zwolle station ongeveer om het kwartier vertrekken, dan houdt Stadshagen een kwartiersdienst, maar kun je heel wat DRU's besparen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ideeën voor bezuinigingen in IJssel-Vecht

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: di 15 jun 2021, 08:52 Nouja, er is maar één stad met de lijnen 13 en 14. Je kan redelijk eenvoudig afleiden dat het om Apeldoorn gaat. ;)
In treintopics mag af en toe ook wel wat meer achtergrond informatie gegeven worden in plaats van alleen een serienummertje. Mouse-overs werken niet op mobiel. :)
Mwa, Zwolle heeft ook een lijn 14 en krijgt in de plannen van Keolis ook een lijn 13.
Maar ik bedoelde het vooral als algemene opmerking, aangezien veel lijnnummers in alle steden voorkomen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten