Pagina 7 van 7

Re: Verbinding Nederland - Luxemburg

Geplaatst: wo 01 feb 2023, 15:55
door rooddolfijn
Die nieuwe tweede beneluxtrein, begint die in Rotterdam? Of rijdt ie door naar Schiphol en Amsterdam / een van de noord-oost eindpunten?

Re: Verbinding Nederland - Luxemburg

Geplaatst: wo 01 feb 2023, 16:17
door Cas
Het plan dat eerder door NS in een enquĂȘte was voorgelegd stelde voor dat ie naar Rotterdam zou doorrijden, dus de route van de huidige Benelux zonder het laaste deel naar Schiphol/Amsterdam.

Re: Verbinding Nederland - Luxemburg

Geplaatst: wo 01 feb 2023, 20:38
door Vinny
Ik ben nog altijd van mening dat die trein van/naar Den Haag zou moeten rijden. Dan heeft Den Haag zijn hoogwaardige internationale trein weer terug.

Re: Verbinding Nederland - Luxemburg

Geplaatst: wo 01 feb 2023, 20:42
door verfmeer
Is er met 6 IC's tussen Leiden en Rotterdam nog wel nog wel genoeg ruimte op Den Haag HS voor een extra kruisende trein richting Den Haag Centraal?

Re: Verbinding Nederland - Luxemburg

Geplaatst: wo 01 feb 2023, 20:46
door Suus
Op het moment is het daar minder druk omdat de s3200 slechts 8 treinen per week heeft, maar op Den Haag Centraal is niet zomaar extra ruimte voor een extra trein van/naar HS.

Re: Verbinding Nederland - Luxemburg

Geplaatst: wo 01 feb 2023, 20:49
door Bemined
Het gaat natuurlijk wel over 2025, dan rijdt de 3200 hopelijk weer en zou ook de spoorverdubbeling van Delft en het vernieuwde emplacement van Den Haag Centraal (met aangesloten sporen 11/12) in dienst moeten zijn.

Re: Verbinding Nederland - Luxemburg

Geplaatst: wo 01 feb 2023, 22:28
door SuperGhost
Dan nog houdt je dan de kruising bij Den Haag HS als bottleneck.

Re: Verbinding Nederland - Luxemburg

Geplaatst: do 02 feb 2023, 16:18
door April064
Als de 1100 1x/uur rijdt en de tweede beneluxtrein in het andere halfuur rijdt (met op Rtd een overstap op een trein naar Ehv) moet dat makkelijk passen.

Re: Verbinding Nederland - Luxemburg

Geplaatst: do 02 feb 2023, 17:13
door Bemined
Als de Benelux 10 minuten achter de 1100 aan rijdt moet het ook geen probleem zijn, dankzij de strakke tienminutendienst moet een overkruising exact 10 minuten later ook passen. De sprinter krijgt dan wel 1x per uur een langere haltering in HS maar dat lijkt op het eerste oog ook nog te passen met de overkruising in CS.

Re: Verbinding Nederland - Luxemburg

Geplaatst: zo 26 feb 2023, 22:20
door tjoektjoek
Mocht de spoorverdubbeling tussen Delft en Schiedam er komen, dan zou er helemaal geen probleem moeten zijn volgens mij. Dan kan de frequentie van de IC's ook omhoog.

Re: Verbinding Nederland - Luxemburg

Geplaatst: zo 26 feb 2023, 23:08
door Bemined
Dat duurt nog wel een jaartje of 15.