Bijlage 12 geeft ontwikkelruimte aan op de belangrijkste lijnen.regenmaker schreef: ↑di 14 sep 2021, 19:35 De definitieve PvE is overigens ook te vinden online: link (pdf).
Hierin staan in bijlages 4-6 ook enkele dienstregelingswijzigingen voor december 2021.
Urk-Lelystad
De gemeentes willen een rechtstreekse verbinding tussen Urk en Lelystad. Ik knutsel al een tijdje met het idee om de 141 door te trekken, maar heeft de 140 dan nog wel bestaansrecht? Wat denken jullie van deze wens?
Ik heb momenteel de volgende lijnen daar:
Lijn 171: Zwolle (x.20) - Hasselt (x.44) - Zwartsluis (x.51) - Marknisse (y.18) - Emmeloord (y.29)
Lijn 140: Emmeloord (y.30) - Nagele (y.44) - Lelystad (z.10)
Het is wel scheef gepland met symmetrie om .45, maar met een aansluiting van ongeveer 5 minuten heb je dan op deze lijnen in Lelystad (IC Schiphol x.13 en IC Zwolle x.17) en Zwolle (knoop .15) goede connecties denk ik.
De 141 past er alleen niet bij, zelfs als je de stilstand van 10 minuten gebruikt om door te crossen.
Harderwijk - Airport
Daarnaast wordt een rechtstreekse verbinding geeist richting Airport vanuit Harderwijk. Wat denken wij daarvan?