Woningbouwplannen en OV

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door JothamvW »

Ik ben ook vaak genoeg door mijn vader op Arnhem CS aan Sonsbeekzijde opgehaald.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door TffpaA »

Mijn vriendin pikte mij daar ook met regelmaat op toen we nog niet samenwoonden. Tegenwoordig is het van het zuiden uit eigenlijk handiger om de K+R bij de Park- en Rijntoren te gebruiken. Wel lastig vindbaar, als je niet zo bekend bent in Arnhem.
🗣
PHS

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door regenmaker »

Puur gebaseerd op een enkele waarneming die iemand op het forum plaatste. Ik reis dagelijks met Hermes en die mate van uitval kwam alleen rond de feestdagen op een enkele lijn voor. Nu is het een stuk beter. Of beter gezegd, zelf heb ik als dagelijks reiziger nog geen uitval gehad.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door MaartenD »

TffpaA schreef: vr 27 jan 2023, 09:53
Of moet dat ook nog allemaal gratis kunnen?
Dat parkeerterrein is helemaal niet gratis.
TffpaA schreef: vr 27 jan 2023, 10:27 Tuurlijk wel. Het netwerk is stadsdekkend en frequent. Praktisch gesproken kun je je auto prima op de grote parkeerterreinen van Winkelcentrum Woensel kwijt, en daar op het busstation de eerste bus pakken naar het centrum.
Als ik iemand van het station af moet halen dan ga ik niet de auto ergens parkeren en nog een stuk met de bus reizen. En andersom laat ik de mensen die met de trein komen ook niet met de bus naar een parkeerterrein gaan. En al helemaal niet als het ouderen zijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Z2N »

Maar ophalen gaat prima op een Kiss and Ride, daar is geen echte parkeerplaats voor nodig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door AppleMoose »

Maar dan kun je mensen niet naar het perron begeleiden en uitzwaaien.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door TffpaA »

Zoals al gezegd: dan kun je dus parkeren in de parkeergarage. En als alternatief is er natuurlijk ook altijd nog de taxi, zodat je je auto niet achter hoeft te laten op de K+R, maar wél tot dichtbij de ingang van het station gereden kunt worden.
🗣
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Chrysa »

Op de K+R bij Breda kan je gewoon naar binnen lopen en iemand uitzwaaien op het perron, waarom is dat hier zo'n probleem? Daar heb je gewoon 20 vakken parallel aan de rijbaan waar je een kwartier mag staan en toch is er altijd plek, gaat prima.

Prima plan zo'n toren, in Breda worden de laatste stukjes naast het station nu ook volgebouwd. *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Z2N »

AppleMoose schreef: za 28 jan 2023, 18:26 Maar dan kun je mensen niet naar het perron begeleiden en uitzwaaien.
Het aantal mensen waarvoor dat echt relevant is is zodanig beperkt, dat het niet nodig is om een hele parkeerplaats zoals bij station Eindhoven Centraal voor de deur te handhaven.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door MaartenD »

TffpaA schreef: za 28 jan 2023, 18:33 En als alternatief is er natuurlijk ook altijd nog de taxi,
Wat zijn dat voor volstrekte waanideeën dat iemand die een auto heeft een stuk met de bus of zelfs de taxi gaat om mensen af te halen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door TffpaA »

Van mij mag je je mobiliteitsuitgedaagde bezoek gerust met je autootje het perron oprijden hoor. Ik schets slechts de alternatieven, omdat er zelfs in het ruim opgezette Eindhoven geen plek voor iedereen is om zoveel ruimte te claimen als jij.

En die ruimte wordt met de woningbouwopgave ook nog eens steeds schaarser. Ik zal bij iedere parkeerplek op dure Eindhovense grond staan juichen als die verdwijnt om plaats te maken voor woningbouw.
🗣
John Hill
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door John Hill »

TffpaA schreef: za 28 jan 2023, 22:25 Van mij mag je je mobiliteitsuitgedaagde bezoek gerust met je autootje het perron oprijden hoor. Ik schets slechts de alternatieven, omdat er zelfs in het ruim opgezette Eindhoven geen plek voor iedereen is om zoveel ruimte te claimen als jij.
Ik vraag me af hoeveel ruimte MaartenD nou daadwerkelijk claimd. Iemand ophalen en brengen naar een station en die tegemoet komen heb ik ook vaak genoeg gedaan (in Arnhem). Zoals Chrysa schreef kan dat prima op een K+R. (Op Streetview zie je dat in 2020 bij de K+R Kennedyplein ook genoeg mensen zijn uitgestapt en weggelopen.) Daarom verbaasd het me dat MaartenD begint met:
MaartenD schreef: vr 27 jan 2023, 09:39 Het stationsplein is veel te klein daarvoor
Ik ben niet bekend in Eindhoven, maar met de K+R Kennedyplein aan de achterkant en het stationplein moet er toch genoeg ruimte zijn?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door ArrivaBas »

We leven niet meer in 1990, hè. Toen was het zonder al dat digitale grut van deze tijd nog wel gebruikelijk dat we iemand die voor langere tijd wegging met de trein op het perron uitzwaaiden, en pas weer contact hadden als er een ansichtkaart door de brievenbus kwam of tegelijkertijd een telefooncel konden opzoeken. Anno 2023 zijn de meeste grote Nederlandse stations met poortjes afgesloten, en zijn we als geen ander verbonden met elkaar via de mobiele telefoon. Tegenwoordig stuurt iedereen wel een WhatsAppje of een verhaal op Instagram als die veilig op hun verder weg gelegen verblijfplaats voor langere tijd zijn aangekomen.

De mogelijkheden tot voor- en natransport van en naar treinstations zijn in de meeste steden goed geregeld. De bedieningstijden van het streekvervoer sluiten meestal goed aan op die van treinen, en dat maakt het in tegenstelling tot bij vliegvelden onnodig om grote parkeerterreinen naast stations te hebben. De reizigers die toch met de auto willen kunnen dan gebruik maken van de Kiss & Ride. Een centraal station heeft wat mij betreft niet meer nodig dan een busstation en een Kiss & Ride voor zijn bereikbaarheid. De rest van de ruimte eromheen kan je dan gebruiken om het station echt als een visitekaartje van de stad te maken. En die ruimte is er rondom Eindhoven Centraal in overvloed als die racebaan aan de voorkant verdwijnt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten