Woningbouwplannen en OV

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Bemined »

Klopt, zoals ook al eerder aangegeven gaat het om de periode tot 2030, dus moeten de plannen ook binnen 8 jaar uit te voeren zijn. Uiteraard kan je rekening houden met toekomstige uitbreidingen door ruimte vrij te laten voor een metro/tram/hyperloop, maar deze woningen moeten ook in 2030 al ontsloten zijn per OV.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Tochjo »

SuperGhost schreef: vr 18 mar 2022, 08:33 Nu was er toen er die wijk in Zevenaar ontworpen werd wel sprake dat er ook een treinstation zou komen. Geen idee of het nog steeds de bedoeling is dat dat station er komt.
Met de trein of bus naar Zevenaar-Oost of toekomstige Fashion Outlet? Plannen voor station mogelijk uit ijskast
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door SuperGhost »

helaas achter een pay-wall, maar toch bedankt.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Tochjo »

Samenvatting: gemeente Zevenaar en Groene Metropoolregio willen station, de provincie kijkt naar een busverbinding. Gemeentewoordvoerder benadrukt dat het gaat om een eerste verkenning. Uitkomst wordt in juli verwacht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Vinny »

waldo79 schreef: ma 04 apr 2022, 08:46 Ik raak de draad kwijt. Volgens mijn perceptie is deze draad er om mogelijkheden van woningbouw rond OV-knooppunten te benoemen, niet om een uitgewerkt voorstel voor vervoer van Amsterdam naar Purmerend.
Zo uitgewerkt was dat ook niet, maar als iemand roept dat het niet kan terwijl het wel kan moet ik daar op reageren. Van jaagpad tot jaagpad heb je 65 meter; daar past prima een kanaal, een spoorlijn en een regionale weg op. Het wordt wel ietsje krapper en wellicht minder mooi dan nu het geval is. ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Mr-W »

SuperGhost schreef: ma 28 mar 2022, 12:26
Mr-W schreef: zo 27 mar 2022, 23:28 Bovengrondse parkeergarages zijn niet zo'n probleem in de meeste steden, vaak een kostenefficiënte oplossing om parkeren te concentreren op een plek om verder te kunnen verdichten.
Klopt, maar je zou de garage natuurlijk alsnog (deels) ondergronds kunnen maken en er een woontoren boven kunnen zetten, dan wordt het nog efficiënter.
Maar ondergronds bouwen is veel duurder dan bovengronds.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Wubbo »

Die ruimte niet voor iets anders kunnen gebruiken is ook duur. We kunnen ruimte maar 1x gebruiken en zullen er dus toch eens over na moeten gaan denken hoe we de ruimte onder de grond kunnen gebruiken. Infrastructuur lijkt daarvoor de meest logische kandidaat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Meltrain »

Zo wordt in Amsterdam een garage onder de Singelgracht gebouwd. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Suus »

Feest *O* Het parkeerterreintje voor 78 auto's direct naast de hoofdingang van Eindhoven Centraal verdwijnt. De bezwaren tegen het bestemmingsplan van District E, waarin drie woontorens met gezamenlijk 725 woningen opgenomen zijn, zijn vandaag van tafel geveegd *O*

https://www.gelderlander.nl/eindhoven/a ... ~a4bcab06/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Hainje »

Is dat het P+R terrein of de Parking Fuutlaan (zoals die laatste volgens Google heet)?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Suus »

Op de verkeersborden wordt het aangeduid als 18 Septemberplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door teun »

In het hoekje van de Vestdijk en het spoor, dat daar überhaupt al een parkeerplaats was vind ik eigenlijk van de gekken. Het is een stap in de juiste richting voor Eindhoven maar er zal nog veel moeten gebeuren om echt wat van de stationsomgeving te maken.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Z2N »

Stap 1 lijkt me simpel: het stationsplein autoluw maken. Dat er op bepaalde plekken daar vijf rijbanen voor auto's zijn terwijl de straten rond de Fuutlaan ingericht zijn voor bestemmingsverkeer zou al een duidelijk teken moeten zijn dat de inrichting daar teveel rond auto's draait.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Hainje »

Z2N schreef: do 26 jan 2023, 09:59 Stap 1 lijkt me simpel: het stationsplein autoluw maken.
Aangezien ze momenteel bezig zijn met de Vestdijk en Keizersgracht autoluw te maken, lijkt het me een kwestie van tijd voordat ze het stationsplein aan gaan pakken.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door ArrivaBas »

Doorgaand autoverkeer hoort wat mij betreft inderdaad niet in een stadscentrum thuis.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door huibf »

Eindhoven is en blijft met de huidige gedachtennog steeds erg autovriendelijk.
De knip id Vestdijk had er natuurlijk allang moeten zijn. Het compromis is nu voor iedereen slecht. Enfin... er gaat nog wat busbaan bijkomen.

HOV3 via WoensXL, Huizingalaan, Marathonloop, A.Fokkerweg, Industrietrerein Acht, (via de Schakel Westelijk) en het nieuw BIC-Oost naar Airport.

HOV4 naar ASML/MMC Veldhoven. Route lijkt vooralsnog te gaan via de Mecklenburg, dus zoals de busbundels nu ook rijden. Dit is tevens de flessenhals en men ontkomt hier niet aan een eenrichtingsverkeer voor autos.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door MaartenD »

Oh, waarom is dit feest? Ik moest daar wel eens mensen van de trein halen. Het stationsplein is veel te klein daarvoor en je wil wel graag even de auto parkeren om de mensen in de stationshal tegemoet te gaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Suus »

Een stuk grond op een van de best bereikbare plekken van Nederland alleen maar gebruiken om voor een paar euro’s per uur persoonlijk blik te stallen, dat is gewoon echt totaal inefficiënt voor zo’n locatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door ArrivaBas »

Parkeren naast een centraal station is de grootste onzin die je maar kan bedenken. Voor de last mile in een stad bestaat in de meeste middelgrote steden een goed bruikbaar netwerk aan stadsbussen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door TffpaA »

Er is bovendien een parkeergarage aan de andere kant, onder de Kennedytoren. Als je dan per se je bezoek met de auto af wil halen én tegemoet wil lopen, ben je ook vast bereid daarvoor te betalen.

Of moet dat ook nog allemaal gratis kunnen?
🗣
PHS

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door TffpaA »

Tuurlijk wel. Het netwerk is stadsdekkend en frequent. Praktisch gesproken kun je je auto prima op de grote parkeerterreinen van Winkelcentrum Woensel kwijt, en daar op het busstation de eerste bus pakken naar het centrum.
🗣
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door waldo79 »

TffpaA schreef: vr 27 jan 2023, 09:53 Er is bovendien een parkeergarage aan de andere kant, onder de Kennedytoren. Als je dan per se je bezoek met de auto af wil halen én tegemoet wil lopen, ben je ook vast bereid daarvoor te betalen.

Of moet dat ook nog allemaal gratis kunnen?
Volgens mij maakt MaartenD alleen maar een opmerking, waar heeft hij deze tirade aan verdiend?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door Ardan »

Een Kiss en Ride moet toch wel kunnen bij een groot station. Je bezoek afhalen en ophalen terwijl je zelf in / naast je auto blijft en er hooguit een kwartier mag staan. Ik ben blij dat we dat hier in Deventer hebben, ik gebruik het met regelmaat.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Woningbouwplannen en OV

Bericht door TffpaA »

Klopt - zoiets heeft Eindhoven ook. Vaak genoeg gebruik van gemaakt in mijn treintijd als ik bij mijn ouders op bezoek ging.
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten