Pagina 3 van 4

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: ma 04 apr 2022, 09:16
door Bemined
Klopt, zoals ook al eerder aangegeven gaat het om de periode tot 2030, dus moeten de plannen ook binnen 8 jaar uit te voeren zijn. Uiteraard kan je rekening houden met toekomstige uitbreidingen door ruimte vrij te laten voor een metro/tram/hyperloop, maar deze woningen moeten ook in 2030 al ontsloten zijn per OV.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: wo 06 apr 2022, 16:02
door Tochjo
SuperGhost schreef: vr 18 mar 2022, 08:33 Nu was er toen er die wijk in Zevenaar ontworpen werd wel sprake dat er ook een treinstation zou komen. Geen idee of het nog steeds de bedoeling is dat dat station er komt.
Met de trein of bus naar Zevenaar-Oost of toekomstige Fashion Outlet? Plannen voor station mogelijk uit ijskast

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: wo 06 apr 2022, 18:21
door SuperGhost
helaas achter een pay-wall, maar toch bedankt.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: wo 06 apr 2022, 18:44
door Tochjo
Samenvatting: gemeente Zevenaar en Groene Metropoolregio willen station, de provincie kijkt naar een busverbinding. Gemeentewoordvoerder benadrukt dat het gaat om een eerste verkenning. Uitkomst wordt in juli verwacht.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: wo 06 apr 2022, 23:07
door Vinny
waldo79 schreef: ma 04 apr 2022, 08:46 Ik raak de draad kwijt. Volgens mijn perceptie is deze draad er om mogelijkheden van woningbouw rond OV-knooppunten te benoemen, niet om een uitgewerkt voorstel voor vervoer van Amsterdam naar Purmerend.
Zo uitgewerkt was dat ook niet, maar als iemand roept dat het niet kan terwijl het wel kan moet ik daar op reageren. Van jaagpad tot jaagpad heb je 65 meter; daar past prima een kanaal, een spoorlijn en een regionale weg op. Het wordt wel ietsje krapper en wellicht minder mooi dan nu het geval is. ;)

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: za 16 apr 2022, 00:14
door Mr-W
SuperGhost schreef: ma 28 mar 2022, 12:26
Mr-W schreef: zo 27 mar 2022, 23:28 Bovengrondse parkeergarages zijn niet zo'n probleem in de meeste steden, vaak een kostenefficiënte oplossing om parkeren te concentreren op een plek om verder te kunnen verdichten.
Klopt, maar je zou de garage natuurlijk alsnog (deels) ondergronds kunnen maken en er een woontoren boven kunnen zetten, dan wordt het nog efficiënter.
Maar ondergronds bouwen is veel duurder dan bovengronds.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: za 16 apr 2022, 08:52
door Wubbo
Die ruimte niet voor iets anders kunnen gebruiken is ook duur. We kunnen ruimte maar 1x gebruiken en zullen er dus toch eens over na moeten gaan denken hoe we de ruimte onder de grond kunnen gebruiken. Infrastructuur lijkt daarvoor de meest logische kandidaat.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: za 16 apr 2022, 22:50
door Meltrain
Zo wordt in Amsterdam een garage onder de Singelgracht gebouwd. :Y

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 19:32
door Suus
Feest *O* Het parkeerterreintje voor 78 auto's direct naast de hoofdingang van Eindhoven Centraal verdwijnt. De bezwaren tegen het bestemmingsplan van District E, waarin drie woontorens met gezamenlijk 725 woningen opgenomen zijn, zijn vandaag van tafel geveegd *O*

https://www.gelderlander.nl/eindhoven/a ... ~a4bcab06/

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 19:49
door Hainje
Is dat het P+R terrein of de Parking Fuutlaan (zoals die laatste volgens Google heet)?

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 20:10
door Suus
Op de verkeersborden wordt het aangeduid als 18 Septemberplein.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: do 26 jan 2023, 09:35
door teun
In het hoekje van de Vestdijk en het spoor, dat daar überhaupt al een parkeerplaats was vind ik eigenlijk van de gekken. Het is een stap in de juiste richting voor Eindhoven maar er zal nog veel moeten gebeuren om echt wat van de stationsomgeving te maken.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: do 26 jan 2023, 09:59
door Z2N
Stap 1 lijkt me simpel: het stationsplein autoluw maken. Dat er op bepaalde plekken daar vijf rijbanen voor auto's zijn terwijl de straten rond de Fuutlaan ingericht zijn voor bestemmingsverkeer zou al een duidelijk teken moeten zijn dat de inrichting daar teveel rond auto's draait.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: do 26 jan 2023, 12:39
door Hainje
Z2N schreef: do 26 jan 2023, 09:59 Stap 1 lijkt me simpel: het stationsplein autoluw maken.
Aangezien ze momenteel bezig zijn met de Vestdijk en Keizersgracht autoluw te maken, lijkt het me een kwestie van tijd voordat ze het stationsplein aan gaan pakken.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: do 26 jan 2023, 14:21
door ArrivaBas
Doorgaand autoverkeer hoort wat mij betreft inderdaad niet in een stadscentrum thuis.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 06:20
door huibf
Eindhoven is en blijft met de huidige gedachtennog steeds erg autovriendelijk.
De knip id Vestdijk had er natuurlijk allang moeten zijn. Het compromis is nu voor iedereen slecht. Enfin... er gaat nog wat busbaan bijkomen.

HOV3 via WoensXL, Huizingalaan, Marathonloop, A.Fokkerweg, Industrietrerein Acht, (via de Schakel Westelijk) en het nieuw BIC-Oost naar Airport.

HOV4 naar ASML/MMC Veldhoven. Route lijkt vooralsnog te gaan via de Mecklenburg, dus zoals de busbundels nu ook rijden. Dit is tevens de flessenhals en men ontkomt hier niet aan een eenrichtingsverkeer voor autos.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 09:39
door MaartenD
Oh, waarom is dit feest? Ik moest daar wel eens mensen van de trein halen. Het stationsplein is veel te klein daarvoor en je wil wel graag even de auto parkeren om de mensen in de stationshal tegemoet te gaan.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 09:45
door Suus
Een stuk grond op een van de best bereikbare plekken van Nederland alleen maar gebruiken om voor een paar euro’s per uur persoonlijk blik te stallen, dat is gewoon echt totaal inefficiënt voor zo’n locatie.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 09:51
door ArrivaBas
Parkeren naast een centraal station is de grootste onzin die je maar kan bedenken. Voor de last mile in een stad bestaat in de meeste middelgrote steden een goed bruikbaar netwerk aan stadsbussen.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 09:53
door TffpaA
Er is bovendien een parkeergarage aan de andere kant, onder de Kennedytoren. Als je dan per se je bezoek met de auto af wil halen én tegemoet wil lopen, ben je ook vast bereid daarvoor te betalen.

Of moet dat ook nog allemaal gratis kunnen?

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 10:15
door PHS
-

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 10:27
door TffpaA
Tuurlijk wel. Het netwerk is stadsdekkend en frequent. Praktisch gesproken kun je je auto prima op de grote parkeerterreinen van Winkelcentrum Woensel kwijt, en daar op het busstation de eerste bus pakken naar het centrum.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 11:51
door waldo79
TffpaA schreef: vr 27 jan 2023, 09:53 Er is bovendien een parkeergarage aan de andere kant, onder de Kennedytoren. Als je dan per se je bezoek met de auto af wil halen én tegemoet wil lopen, ben je ook vast bereid daarvoor te betalen.

Of moet dat ook nog allemaal gratis kunnen?
Volgens mij maakt MaartenD alleen maar een opmerking, waar heeft hij deze tirade aan verdiend?

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 11:59
door Ardan
Een Kiss en Ride moet toch wel kunnen bij een groot station. Je bezoek afhalen en ophalen terwijl je zelf in / naast je auto blijft en er hooguit een kwartier mag staan. Ik ben blij dat we dat hier in Deventer hebben, ik gebruik het met regelmaat.

Re: Woningbouwplannen en OV

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 12:06
door TffpaA
Klopt - zoiets heeft Eindhoven ook. Vaak genoeg gebruik van gemaakt in mijn treintijd als ik bij mijn ouders op bezoek ging.