Twee extra sporen Noord-Zuidverbinding Brussel
Re: Twee extra sporen Noord-Zuidverbinding Brussel
Ik denk niet dat ze in het buitenland op onze adviezen zitten te wachten om stations te sluiten. Maar het staat iedereen vrij om de spoorwegbeheerder (Infrabel?) een mailtje te sturen omtrent twee stations in Brussel.
Re: Twee extra sporen Noord-Zuidverbinding Brussel
Uiteraard in alle 3 de landstalen van België.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Twee extra sporen Noord-Zuidverbinding Brussel
Beide stations worden bediend door de S1 en niet door P-treinen. Kapellekerk heeft de minimale bediening van 1x/uur op werkdagen tot 20:00, op Congres stoppen in dezelfde periode twee treinen per uur.
Het is een beetje een kip-ei verhaal met deze stations. Ze zitten allebei op een plek in de stad waar de bediening van de MIVB matig is, dus theoretisch is er potentieel. Maar de treindienst is ook zeer matig, waardoor het toch interessanter is om alternatieven te zoeken die verder lopen zijn. Potentie is er in ieder geval wel bij Congres, de leegstaande federale kantoorgebouwen rondom het station zijn na lange verbouwingen weer in gebruik genomen. Kapellekerk is al een tijdje vanaf één kant dicht wegens een bouwproject, maar de Marollen aan de achterkant zijn aan het verzavelen en kan dus nieuwe reizigers trekken: yuppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Twee extra sporen Noord-Zuidverbinding Brussel
Eigenlijk zouden er dus meer treinen moeten gaan stoppen?
Sowieso zou de S1 toch ook 2x/uur op Kapellekerk kunnen stoppen?
Sowieso zou de S1 toch ook 2x/uur op Kapellekerk kunnen stoppen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Twee extra sporen Noord-Zuidverbinding Brussel
Wellicht in de knel met andere treinpaden. Qua exploitatie lijkt me het geen probleem. Blijft natuurlijk wel over dat de infrastructuur ook na de openstelling van de 'Schuman-Josaphattunnel' niet heel handig ingebed is; station Brussel-West zou veel meer potentie kunnen hebben als daar ook treinen in noord-zuidrichting overheen kunnen rijden. Dat is nu alleen mogelijk met kopmaken.Meltrain schreef:Eigenlijk zouden er dus meer treinen moeten gaan stoppen?
Sowieso zou de S1 toch ook 2x/uur op Kapellekerk kunnen stoppen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Twee extra sporen Noord-Zuidverbinding Brussel
Huh? Wat hebben Brussel-West en de Schuman-Josephattunnel met elkaar te maken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Twee extra sporen Noord-Zuidverbinding Brussel
Ik had duidelijker moeten zijn
De Schuman-Josephattunnel is aangelegd om de Noord-zuid verbinding te ontlasten, en mijn stelling was dat de route via Brussel-West dat ook of beter zou doen. Beide zijtakken zijn niet genoeg ingebed in de infrastructuur om structureel veel regionaal of intercityverkeer voor zijn rekening te nemen, waardoor door de Noord-Zuidverbinding alsnog veruit de meeste S, IR en IC treinen rijden
De Schuman-Josephattunnel is aangelegd om de Noord-zuid verbinding te ontlasten, en mijn stelling was dat de route via Brussel-West dat ook of beter zou doen. Beide zijtakken zijn niet genoeg ingebed in de infrastructuur om structureel veel regionaal of intercityverkeer voor zijn rekening te nemen, waardoor door de Noord-Zuidverbinding alsnog veruit de meeste S, IR en IC treinen rijden
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten