Uitgedunde NS-dienstregeling
Re: Uitgedunde NS-dienstregeling
Maar die scholieren zullen niet in avond/weekend naar school gaan, vermoed ik?
Re: Uitgedunde NS-dienstregeling
Je kunt ook de 2200 extra in Lage Zwaluwe laten stoppen. Dan voldoe je aan de eisen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Uitgedunde NS-dienstregeling
Wel een mooie manier om treinen en personeel uit te sparen en toch aan de eisen te voldoen: de intercity naar Vlissingen gewoon stoptrein maken na Dordrecht
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Uitgedunde NS-dienstregeling
Ik heb in de avonduren gezien dat een enkel stelletje voldoende is in de 3300, dus desnoods maak je er een uurdienst met twee stellen van. Of je schrapt die serie helemaal (behalve de eerste rit van de ochtend richting Schiphol) en je maakt van de 2900/3900 een stoptrein tussen Amsterdam Centraal en Enkhuizen.Roeland schreef: ↑do 05 jan 2023, 11:29Omdat een uurdienst voor Purmerend in avond/weekend nogal schamel is. Maar als blijkt dat er dan erg weinig treinreizigers van/naar Purmerend zijn, kan die uurdienst wellicht wel blijven. De Purmerenders hebben tenslotte de hoogfrequente buslijnen van/naar Amsterdam als basisvoorziening.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Uitgedunde NS-dienstregeling
Het gaat mij niet om zoveel mogelijk schrappen, maar om zo pijnloos mogelijk te schrappen, gecombineerd met slimme optimalisaties, waardoor er niet alleen reizigers op achteruit gaan, maar anderen juist ook op vooruit gaan.
Schrappen van de 3300 in avond/weekend, i.c.m. stoppend-rijden van de 2900/3900 valt daar niet echt onder...
Schrappen van de 3300 in avond/weekend, i.c.m. stoppend-rijden van de 2900/3900 valt daar niet echt onder...
Re: Uitgedunde NS-dienstregeling
Waarom niet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Uitgedunde NS-dienstregeling
Omdat daardoor voor een fors deel van de reizigers de reistijd nogal toeneemt (vooral tussen Enkhuizen/Hoorn en Amsterdam).
De maatregelen die ik voorstel, kosten voor de meeste doorgaande reizigers nauwelijks (of hooguit 2 of 3 minuten) extra reistijd. En ze leiden voor een deel van de reizigers juist tot kortere reistijden.
De maatregelen die ik voorstel, kosten voor de meeste doorgaande reizigers nauwelijks (of hooguit 2 of 3 minuten) extra reistijd. En ze leiden voor een deel van de reizigers juist tot kortere reistijden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Uitgedunde NS-dienstregeling
Purmerend heeft, ook buiten de weekdagen om, prima busverbindingen met Amsterdam vanuit elke wijk en dat geldt ook voor Zaandam Kogerveld waar de sprinter stopt. Ik denk stiekem best dat in de avonduren en het weekend 1x/uur met de 3300 rijden voldoende is. Wellicht kun je zelfs besparen door op de echt rustige tijdstippen te pendelen tussen Hoorn en Zaandam (of Sloterdijk en daar keren op de Hemboog, je staat daar verder niks in de weg).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Uitgedunde NS-dienstregeling
Inderdaad zou de 3300 in avond/weekend wellicht met 1x/uur volstaan. Daarbij is wel de IC-stop in Zaandam essentieel (Hoorn - Zaandam wil je ook in avond/weekend minimaal 2x/uur kunnen aanbieden).
Maar pendelen tussen Hoorn en Zaandam / Hemboog bespaart volgens mij niets, want stoppend Hoorn-Zaandam is 27 minuten, Hoorn-Sloterdijk 34 minuten, dus je hebt sowieso 2 treinen nodig voor een uurdienst. Een trein die 40 minuten staat te niksen op de Hemboog bespaart geen personeel.
En voor de (kleine) groep reizigers Purmerend-Hoorn en Purmerend - Schiphol / Leiden wil je wel een volwaardige verbinding bieden.
Maar pendelen tussen Hoorn en Zaandam / Hemboog bespaart volgens mij niets, want stoppend Hoorn-Zaandam is 27 minuten, Hoorn-Sloterdijk 34 minuten, dus je hebt sowieso 2 treinen nodig voor een uurdienst. Een trein die 40 minuten staat te niksen op de Hemboog bespaart geen personeel.
En voor de (kleine) groep reizigers Purmerend-Hoorn en Purmerend - Schiphol / Leiden wil je wel een volwaardige verbinding bieden.
Laatst gewijzigd door Roeland op wo 11 jan 2023, 09:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Uitgedunde NS-dienstregeling
Is het in avond/weekend, wanneer er minder treinen rijden, niet mogelijk om op Hoofddorp (of evt. op Schiphol) een sprinter langs het perron te keren?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten