Uitgedunde NS-dienstregeling

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Uitgedunde NS-dienstregeling

Bericht door Roeland »

Maar die scholieren zullen niet in avond/weekend naar school gaan, vermoed ik?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Uitgedunde NS-dienstregeling

Bericht door Meltrain »

Roeland schreef: do 05 jan 2023, 16:55
Suus schreef: do 05 jan 2023, 10:59 Om de verbinding Zevenbergen - Lage Zwaluwe te verbreken in de avonduren moet je een ontheffing hebben.
Liever een ontheffing in de rustige uren voor een weinig gebruikte verbinding, dan in avond/weekend slechts 1x/uur een 6600, zou ik zeggen?
Wellicht weet jij ongeveer hoeveel reizigers in avond/weekend van/naar Lage Zwaluwe richting Roosendaal reizen?
Je kunt ook de 2200 extra in Lage Zwaluwe laten stoppen. Dan voldoe je aan de eisen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Uitgedunde NS-dienstregeling

Bericht door Hainje »

Weet niet of ze dat in Zeeland zo leuk gaan vinden.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Uitgedunde NS-dienstregeling

Bericht door nvdw »

Wel een mooie manier om treinen en personeel uit te sparen en toch aan de eisen te voldoen: de intercity naar Vlissingen gewoon stoptrein maken na Dordrecht :lol:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Uitgedunde NS-dienstregeling

Bericht door VIRM »

Roeland schreef: do 05 jan 2023, 11:29
VIRM schreef: do 05 jan 2023, 11:22 Waarom staat in je voorstel dat de 3300 in het weekend en 's avonds weer vaker gaat rijden? Dat kost weer extra omlopen. ;)
Omdat een uurdienst voor Purmerend in avond/weekend nogal schamel is. Maar als blijkt dat er dan erg weinig treinreizigers van/naar Purmerend zijn, kan die uurdienst wellicht wel blijven. De Purmerenders hebben tenslotte de hoogfrequente buslijnen van/naar Amsterdam als basisvoorziening.
Ik heb in de avonduren gezien dat een enkel stelletje voldoende is in de 3300, dus desnoods maak je er een uurdienst met twee stellen van. Of je schrapt die serie helemaal (behalve de eerste rit van de ochtend richting Schiphol) en je maakt van de 2900/3900 een stoptrein tussen Amsterdam Centraal en Enkhuizen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Uitgedunde NS-dienstregeling

Bericht door Roeland »

Het gaat mij niet om zoveel mogelijk schrappen, maar om zo pijnloos mogelijk te schrappen, gecombineerd met slimme optimalisaties, waardoor er niet alleen reizigers op achteruit gaan, maar anderen juist ook op vooruit gaan.
Schrappen van de 3300 in avond/weekend, i.c.m. stoppend-rijden van de 2900/3900 valt daar niet echt onder...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Uitgedunde NS-dienstregeling

Bericht door Meltrain »

Waarom niet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Uitgedunde NS-dienstregeling

Bericht door Roeland »

Omdat daardoor voor een fors deel van de reizigers de reistijd nogal toeneemt (vooral tussen Enkhuizen/Hoorn en Amsterdam).
De maatregelen die ik voorstel, kosten voor de meeste doorgaande reizigers nauwelijks (of hooguit 2 of 3 minuten) extra reistijd. En ze leiden voor een deel van de reizigers juist tot kortere reistijden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Uitgedunde NS-dienstregeling

Bericht door Milco »

Purmerend heeft, ook buiten de weekdagen om, prima busverbindingen met Amsterdam vanuit elke wijk en dat geldt ook voor Zaandam Kogerveld waar de sprinter stopt. Ik denk stiekem best dat in de avonduren en het weekend 1x/uur met de 3300 rijden voldoende is. Wellicht kun je zelfs besparen door op de echt rustige tijdstippen te pendelen tussen Hoorn en Zaandam (of Sloterdijk en daar keren op de Hemboog, je staat daar verder niks in de weg).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Uitgedunde NS-dienstregeling

Bericht door Roeland »

Inderdaad zou de 3300 in avond/weekend wellicht met 1x/uur volstaan. Daarbij is wel de IC-stop in Zaandam essentieel (Hoorn - Zaandam wil je ook in avond/weekend minimaal 2x/uur kunnen aanbieden).
Maar pendelen tussen Hoorn en Zaandam / Hemboog bespaart volgens mij niets, want stoppend Hoorn-Zaandam is 27 minuten, Hoorn-Sloterdijk 34 minuten, dus je hebt sowieso 2 treinen nodig voor een uurdienst. Een trein die 40 minuten staat te niksen op de Hemboog bespaart geen personeel.
En voor de (kleine) groep reizigers Purmerend-Hoorn en Purmerend - Schiphol / Leiden wil je wel een volwaardige verbinding bieden.
Laatst gewijzigd door Roeland op wo 11 jan 2023, 09:25, 2 keer totaal gewijzigd.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Uitgedunde NS-dienstregeling

Bericht door MetroRET »

*3300 :mrgreen:

Maar doorrijden naar Hfd kost overigens in de uursdienst een 3e omloop (keertijd aldaar is momenteel 67 min).
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Uitgedunde NS-dienstregeling

Bericht door Roeland »

Is het in avond/weekend, wanneer er minder treinen rijden, niet mogelijk om op Hoofddorp (of evt. op Schiphol) een sprinter langs het perron te keren?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten