Nuenen

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Nuenen

Bericht door ZO6176 »

Maar dat is toch hetgeen wat ik zeg. Alleen dan met andere lijnnummers
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nuenen

Bericht door fogeltje »

regenmaker schreef: di 16 mei 2023, 06:24 Ik zie het probleem niet echt van over de busbaan rijden. Het duurt misschien een paar minuutjes langer, maar de haltes langs dat stuk van de route worden niet slecht gebruikt. Ook kan je bijvoorbeeld sneller naar het vliegveld of de IKEA met overstap op WoensXL
En je daar wel eens overheen gegaan? De gemiddelde route route door een woonwijk is comfortabeler. Dat ding is ruk aangelegd. Pas waar de banen bij elkaar komen te liggen wordt het een fijne rit. Bovendien is de rit duurder en niet iedereen heeft de luxe dat de baas of de overheid de rit betaalt.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nuenen

Bericht door Mr-W »

Die verkeerspleintjes zijn inderdaad niet erg comfortabel -0-
Aansluiting tussen Lijn 6 en 322 bestaat helaas niet, dus je moet in de daluren persé via de dure route door woensel :(
huibf schreef: ma 15 mei 2023, 17:23 HOV 2 naar Nuenen ligt gewoon verkeerd.
Maar die mooie weg tussen Eindhoven en Nuenen was nog steeds een aftands stukje weg want zonder de HOVsubsidie had Nuenen de upgrade geheelzelf moeten bekostigen.
Dat is de enige echte reden.
Nuenen was ook bijna failliet dus dit kwam mooi uit.
huibf schreef: ma 15 mei 2023, 17:23 Lijn 322 voorziet wel in een verbinding met Summa en Rooi Pannen en trekt behoorlijk wat overstapreizigers weg op het station (scheelt drukte!)
Maar in de daluren is die juist minder nodig voor Laarbeek en Gemert.
ZO6176 schreef: zo 14 mei 2023, 04:22 at schijnt de provincie niet te willen. De busbaan zal gebruikt worden.
De busbaan zal gebruikt worden door HOV voor de volledigheid, anders zou eventueel een verbinding Helmond-Stiphout-Nuenen-Woensel-Eindhoven ook nog wel kunnen.
ZO6176 schreef: vr 19 mei 2023, 10:14 Maar dan rijdt niks meer door Nuenen Zuid.
Eventueel kan er ook via de Vallestap en Meijerijlaan naar de A270 gereden worden, dan heeft Nuenen Zuid nog wel enigzins bediening.
SuperGhost schreef: vr 19 mei 2023, 16:43 Aangezien lijn 322 natuurlijk ook al de reizigers uit Boekel, Gemert, Beek en Donk, Lieshout en Gerwen mee moet nemen (Uden noem ik bewust niet, aangezien die met de 305 al een snellere verbinding naar Eindhoven heeft).
Vanuit Boekel is het naar Eindhoven CS sneller om via Veghel te reizen met 305.
Mogelijk kan lijn 322 weer geknipt worden in Gemert en het lijndeel Uden-Gemert weer te koppelen aan lijn 25 (en 26) waarschijnlijk kun je daarmee 1 omloop besparen in de daluren.
Hainje schreef: di 16 mei 2023, 18:56 Uitgaande dat je over lijn 321 praat, lijkt me dat dit een extra omloop kost en dus niet de eerste keuze gezien het personeelstekort.
Een bus tussen Gemert-Handel-Boekel zie ik alleen terugkeren als buurtbus tzt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nuenen

Bericht door regenmaker »

fogeltje schreef: zo 21 mei 2023, 20:12
regenmaker schreef: di 16 mei 2023, 06:24 Ik zie het probleem niet echt van over de busbaan rijden. Het duurt misschien een paar minuutjes langer, maar de haltes langs dat stuk van de route worden niet slecht gebruikt. Ook kan je bijvoorbeeld sneller naar het vliegveld of de IKEA met overstap op WoensXL
En je daar wel eens overheen gegaan? De gemiddelde route route door een woonwijk is comfortabeler. Dat ding is ruk aangelegd. Pas waar de banen bij elkaar komen te liggen wordt het een fijne rit. Bovendien is de rit duurder en niet iedereen heeft de luxe dat de baas of de overheid de rit betaalt.
Ja, ik pak nog wel eens de 322 als ik lang moet wachten op de 305. Persoonlijk vind ik de route wel meevallen. En het scheelt maar 21 cent ten opzichte van de 321. Dat is dus ongeveer 2 euro per week, dat is nog geen halve lunch kopen in de kantine. Ik zie de huidige situatie niet snel veranderen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nuenen

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef: zo 21 mei 2023, 20:38 Eventueel kan er ook via de Vallestap en Meijerijlaan naar de A270 gereden worden, dan heeft Nuenen Zuid nog wel enigzins bediening.
Laat dat nu net de route van de oude lijn 21 zijn ;)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nuenen

Bericht door fogeltje »

regenmaker schreef: ma 22 mei 2023, 07:13 Dat is dus ongeveer 2 euro per week, dat is nog geen halve lunch kopen in de kantine. Ik zie de huidige situatie niet snel veranderen.
Toch weer 100 euro in het jaar als je elke week op en neer zou moeten. Voor jou misschien niks, maar daar kan ik best wat leuks mee doen.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten