Internationale treinen

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
iamthedutchdude
Berichten: 990
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Internationale treinen

Bericht door iamthedutchdude »

Het lijkt sowieso enkelsporig geëlektrificeerd te zijn, dus LiMaX en ICNG-D kunnen elkaar niet kruisen op dat deel. Maar zelfs dan zou een kwartiersdienst op die sporen in te passen zijn, aangezien Landgraaf - Herzogenrath 6 minuten rijtijd kost (incl. stop op Eygelshoven Markt).

Overigens betwijfel ik of het één blok is, aangezien emplacement Haanrade er nog tussen ligt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Internationale treinen

Bericht door Wubbo »

Het is één blok, zolang Haanrade niet in de beveiliging komt.

Als ik een reis plan voor Landgraaf - Herzogenrath zegt de planner dat die 7 minuten kost, en je hebt sowieso nog meer tijd nodig omdat het perronspoor van Landgraaf aan het enkelspoor ligt, dus de halteertijd in Landgraaf en de tijd die je nodig hebt om op het dubbelspoor te komen komt daar bovenop.

In dienstregeling 2024 is er een wens om 2 reizigerstreinen per uur per richting en 1 goederentrein te rijden, dat heeft geleid tot een overbelastverklaring (pdf). Het is dus twijfelachtig of 3 reizigerstreinen per uur past (en dan hebben we het maar niet over een goederentrein).
Bemined
Berichten: 5948
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Internationale treinen

Bericht door Bemined »

De wissels bij Haanrade liggen inderdaad op de vrije baan en zijn voorzien van een grendel. Bij Landgraaf richting Herzogenrath staat nog een automatisch sein, maar in de andere richting staat alleen een voorsein en is het dus één blok.
tjoektjoek
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Internationale treinen

Bericht door tjoektjoek »

In het geval van Den Haag - Aken, zou ik de trein doortrekken naar Keulen. Dan kan de trein ook gebruik maken van de Schnellfahrstrecke tussen Aken en Keulen en verminder je een overstap over de langeafstandstreinen vertrekkende vanuit Keulen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten