Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Plaats reactie
isaacp
Berichten: 50
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 14:23

Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN

Bericht door isaacp »

Hoi mijn idee eigenlijk om de treinserie 8900, 8800, 8700, 8600 en een nieuwe treinserie de 9400 aan de Concessie ZHN te geven voor Qbuzz en dat er met een nieuw concept gereden gaat worden.

Hier een paar ideeën over de treinen en stations en frequentie's.
8600 R-net sprinter 6x/uur type: FLIRT 3 Stations: Gouda, Waddinxveen Triangel, Waddinxveen, Waddinxveen Noord (stopt niet na 20:00), Boskoop Snijdelwijk (stopt niet na 20:00), Boskoop, Alphen aan den Rijn, Leiden Lammenschans (alleen in ochtendspits en avondspits) en Leiden Centraal (alleen in ochtendspits en avondspits)
8700 StopRailzz 4x/uur type: FLIRT 3 Stations: Rotterdam Centraal, Rotterdam Noord, Rotterdam Alexander, Capelle Schollevaar, Nieuwerkerk aan den IJssel, Gouda en Gouda Goverwelle (alleen in ochtendspits en avondspits)
8800 SnelRailzz 4x/uur type: CAF SNG Stations: Leiden Centraal, Leiden Lammenschans, Alphen aan den Rijn, Bodegraven, Woerden en Utrecht Centraal
8900 StopRailzz 2/uur type: FLIRT 3 Stations: Zoetermeer, Zoetermeer Oost (alleen in ochtendspits en avondspits), Lansingerland-Zoetermeer, Gouda, Gouda Goverwelle, Woerden en Breukelen
9400 SnelRailzz 2/uur type: FLIRT 3/CAF SNG Stations: Rotterdam Centraal, Rotterdam Alexander, Gouda en Woerden

Voor de concepten die ik hebt bedacht is dat StopRailzz en de SnelRailzz de zelfde kleurstelling krijgt als de bussen in het DMG gebied en de toekomstige ZHN in 2024 krijgen. In deze vloot zou er ook betere en comfortabele stoelen krijgen en ook stoelverwarming in de nieuwe treinen en ook zouden er USB porten komen om je telefoon op te laden tijdens de reis. Het materieel zal uit 34 Stuks CAF SNG bestaan en 57 stuks FLIRT 3. Het onderhoud zou in Leidschendam gedaan worden.

Dit is een beetje mijn concept hier voor
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN

Bericht door MarkNL »

Behalve dat ik mij afvraag of het past met de huidige infrastructuur zo rond Gouda - Alphen a/d Rijn en Leiden, wat is het praktisch nut ten opzichte van de huidige situatie?
tjoektjoek
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN

Bericht door tjoektjoek »

Omcheckpaaltjes op nog meer stations en ov-poortjes voor beide vervoerders.
TomSteyl
Berichten: 314
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN

Bericht door TomSteyl »

Ik merk dat ik een beetje merkenmoe wordt. We hebben echt veel te veel merken en treincategorieen in het land gekregen en bij iedere nieuwe concessie krijgen we weer een lading erbij.

Ik zou zeggen, gewoon de maatschappij met haar eigen huisstijl (scheelt weer omstickeren als er een bus/trein van concessie verhuist) of 1 huisstijl per provincie.

Verder denk ik dat zowel de provincie als NS niet zitten te wachten op een verschuiving van treinseries gedurende de implementatie van de nieuwe busconcessie ZHN.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN

Bericht door Bemined »

Puur op basis van de naam ben ik al tegen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN

Bericht door ArrivaBas »

Hoera, het is weer vakantietijd! *O*

Wat heeft de reiziger aan de nieuwe naampjes? Van wat ik nu zie betekent het vooral dat er vooral geknipt wordt in doorgaande reizigersstromen omdat de treinen uiteraard slechts spaarzaam buiten het concessiegebied mogen komen... :') De doorgaande reiziger van Zoetermeer naar Utrecht mag heel leuk halverwege overstappen in plaats van dat die anno 2024 een rechtstreekse verbinding heeft.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN

Bericht door Meltrain »

Waarom wordt er 's avonds niet te Waddinxveen Noord en Boskoop Snijdelwijk gestopt? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN

Bericht door VIRM »

Is de 8700 niet ontzettend inefficiënt qua materieelinzet als die alleen in de spits rijdt?
En wat is het nut van de 8900 als die alleen tussen Zoetermeer en Breukelen rijdt?

Verder vraag ik mij ook af of een uniform materieelpark niet veel handiger is.
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN

Bericht door Milco »

Dit is een plan van iemand die tijd over had in de kerstvakantie :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Nieuw concept StopRailzz en SnelRailzz in ZHN

Bericht door Zonnig »

Milco schreef: di 30 jan 2024, 09:37 Dit is een plan van iemand die tijd over had in de kerstvakantie :')
Dat vermoed ik ook.
En .... alleen te realiseren als het de gemeenschap geen geld kost (ook niet de bouw van nieuwe infrastructuur).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten