Ik heb een lange lijst gemaakt met ideeën, even in elkaar geflanst, hoe de dienstregelingtijden eruit zullen gaan zien, weet ik niet, dat mogen jullie eventueel bedenken.
* Van Almere Oostvaarders een IC-station maken, zodat men van Almere Oostvaarders naar Lelystad centrum niet terug hoeft te steken via Almere Buiten, of elk half uur een sprinter naar Lelystad Centrum verlengen. (Dit kan met twee keersporen te Lelystad Centrum naast de intercity's: twee sporen, iedere trein een keertijd van ongeveer 9m inuten, als de ene trein weg is, komt 5 minuten later de volgende trein hetzelfde spoor binnenrollen, dan houdt je nog één spoor over voor een trein met een lange kering).
* Bij opening Hanzelijn sprinter Schiphol / Amsterdam Centraal - Weesp - Almere Centrum - Lelystad Centrum - Zwolle, IC Schiphol - Amsterdam Zuid - Duivendrecht - Almere Centrum - Lelystad Centrum - Zwolle e.v., Sneltrein Amsterdam Centraal – Almere Centrum – Almere Buiten – Lelystad Centrum – Dronten – Kampen Zuid – Zwolle (evt. alleen Dronten of alleen Kampen Zuid).
* Treinserie 4900 versprinteren, of hier een echte IC van maken (Almere Centrum - Hilversum - Utrecht Centraal, evt + Naarden-Bussum).
* Alle IC's tussen Utrecht Centraal en Arnhem alleen op Ede-Wageningen laten stoppen, eventueel een sneltrein toevoegen met stops te Driebergen-Zeist, Ede-Wageningen en evt. ook Veenendaal-De Klomp.
* Sprinter 7500 Arnhem - Ede-Wageningen naar Utrecht Centraal – Amersfoort verlengen.
* Sprinter 5800 Amsterdam Centraal – Amersfoort Vathorst naar Zwolle verlengen.
* Sprinter 5600 hierdoor opheffen.
* Sprinter 17400 (Veenendaal Centrum - Breukelen) verlengen naar Amsterdam Zuid, zodat men van Amsterdam RAI rechtstreeks richting Breukelen / Utrecht Centraal kan.
* Een treinserie Tiel - Arnhem - Winterswijk (Syntus).
* IC's niet meer op Rotterdam Alexander laten stoppen.
* Sneltreinen Utrecht Centraal - Woerden - Gouda - Zoetermeer - Den Haag Centraal & Utrecht Centraal - Woerden - Gouda - Rotterdam Alexander - Rotterdam Centraal (Ik weet niet hoe druk Rotterdam Alexander is).
* Treinserie 3900 een nieuwe route geven: Lelystad Centrum - Almere Oostvaarders - Almere Buiten - Almere Centrum - Amsterdam Centraal - Amsterdam Sloterdijk - Zaandam - Alkmaar.
* Treinserie 800 vanaf Amsterdam Centraal: Amsterdam Centraal - Amsterdam Sloterdijk - Schiphol (t.v.v. serie 3900).
* Treinserie 5400 ook op Haarlem Spaarnwoude laten stoppen.
* Benelux-IC ook op Leiden Centraal stoppen.
* Treinserie (1)4500 op Zaandam laten stoppen, serie 14500 evt. ook op Purmerend, als het daar in de spits druk is met de sprinter.
* Van Delft een sneltreinstation maken.
* Van Den Haag Laan van NOI een volledig sneltreinstation maken; treinserie 2600 stopt hier nu niet.
* Sprinter 5500 evt. verlengen naar Hilversum; reizigers naar Soest hebben hierdoor een makkelijke overstap op de IC’s richting Weesp e.v.
* IC’s Zwolle – Leeuwarden alleen op Heerenveen, en evt. ook Meppel laten stoppen.
* IC’s Zwolle – Groningen alleen op Assen, en evt. ook op Meppel laten stoppen.
* Spitsstoptrein 2900 altijd laten rijden; verlengen naar Zwolle.
* Treinserie 800 en 3000 niet op Amsterdam Amstel laten stoppen (als Amsterdam Amstel niet zo heel druk is), maar op Duivendrecht en Amsterdam Bijlmer ArenA. Deze stations zijn dus volledige IC-stations.
* Sprinter 5800 op Amsterdam Science Park laten stoppen.
* Berlijn-IC in eigen pad, en via Amsterdam Centraal.
* Het liefste zie ik treinserie 140 / 240 en 9200 aan elkaar gekoppeld; via Amsterdam Centraal. Hetzelfde met treinserie 100 en 9300.
* Op meer sprinters en evt. sneltreinen Mat’64 inzetten: perfect oud materieel!
* Ringsprinter Schiphol – Amsterdam Zuid – Amsterdam RAI – Diemen Zuid – boog via Watergraafsmeer opstel – Amsterdam Muiderpoort - Amsterdam Centraal – Amsterdam Sloterdijk – Amsterdam Lelylaan – Schiphol v.v.
* IC 2100 in Zeeland alleen te Roosendaal, Bergen op Zoom, Goes, Middelburg en Vlissingen laten stoppen; stoptrein 12100 2x/uur.
* Stoptrein Hengelo – Oldenzaal – Bad Bentheim opheffen, en Syntus stoptrein Zutphen – Hengelo – Oldenzaal 1x/uur verlengen naar Bad Bentheim.
* IC 3600 Arnhem – Nijmegen & Breda – Roosendaal non-stop. Arnhem – Nijmegen: sprinter 4400 verlengen, Breda – Roosendaal: sprinter 5200 door naar Roosendaal. Het liefste zie ik ook Zwolle – Deventer non-stop, maar dan moet daar volledig dubbelspoor (twee sporen) komen. En het liefste zie ik ook de stop bij Dieren eruit.
* Heemstede-Aerdenhout sprinterstation.
* Sneltrein 2200: stops te Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Haarlem, Leiden Centraal, Den Haag Laan van NOI, Den Haag HS, Delft, Schiedam Centrum, Rotterdam Centraal, Dordrecht, Breda.
* Sprinter 13600 verlengen naar Dordrecht (Utrecht Centraal – Geldermalsen – ’s-Hertogenbosch – Tilburg – Breda – Dordrecht).
* Sneltrein 3400: stops te Hoorn – Alkmaar (als ST), Uitgeest, Beverwijk, Haarlem, Leiden Centraal, Den Haag Laan Van NOI, Den Haag Centraal.
Zijn jullie het hiermee eens / oneens? Waarom, wat zou je hieraan nog veranderd zien? Of kun je iets toevoegen? Zeg maar, geef uw mening.