Nutteloze bushaltes

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door Daan! »

En in IJmuiden? Zijn nutteloze bushaltes?
IJmuidenaar
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07 jan 2023, 23:55

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door IJmuidenaar »

In IJmuiden zijn er niet echt nutteloze haltes. De lijn 3 naar Haarlem stopt vaak, elke paar honderd meter, maar dat is ook zijn functie. Zo krijgen mensen die ver van een R-net halte in Haarlem en Velserbroek wonen ook een bus voor hun huis.
Er rijdt ook een R-net lijn (385) naar Haarlem, die voor een deel zelfs een eigen busbaan heeft.
Laatst gewijzigd door IJmuidenaar op zo 12 feb 2023, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door Daan! »

Scheldestraat, Velserduinweg, Badweg, Laaglandersluisweg. Wat mij betreft overbodig.
IJmuidenaar
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07 jan 2023, 23:55

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door IJmuidenaar »

De Scheldestraat was ik helemaal vergeten :oops: Het verbaast me dat de 385 daar stopt, lijn 3 naar Haarlem stopt daar ook en het is maar 400m van de volgende R-net halte.
Bij de overige haltes is de 382 de enige bus die rijdt over die route, dus het is die bus of geen bus. Hij rijdt ook maar 2x per uur verder naar het strand (en dus langs de Badweg), vergeleken met 4x per uur naar Zeewijk vanaf Amsterdam.

Edit: Bij de Velserduinweg stoppen alleen de stadsbussen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten