Nutteloze bushaltes

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door Gideon »

Dit had je ook met een tramhalte bij beurs, het was alleen 1 kruispunt oversteken en dan is er weer een halte.
Dit is gelukkig veranderd na de verplaatsing en verbreding van de tramhalte *O*
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door nvdw »

De stadsdienst in Gorinchem (78/79) heeft ook een paar haltes die zeer dicht bij elkaar liggen. Haltes Walstraat en De Nieuwe Doelen in de richting van het station liggen 40 meter van elkaar.

Maar soms voorziet het blijkbaar in een behoefte. Zo snap ik ook niet waarom mensen die met lijn 78 richting de Haarwijk reizen de halte Piazzacentrum overslaan en bij De Schutse alsnog uitstappen. Het ligt hemelsbreed nog geen 100 meter uit elkaar maar het scheelt je wel weer chipcenten...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door Suus »

Er zijn nu eenmaal luie mensen. Ik ken ook mensen die niet naar een bepaalde winkel gaan als ze de auto niet op 25 meter van de ingang kwijt kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door ODRAIL »

Gideon schreef:Dit had je ook met een tramhalte bij beurs, het was alleen 1 kruispunt oversteken en dan is er weer een halte.
Dit is gelukkig veranderd na de verplaatsing en verbreding van de tramhalte *O*
En dit heb je ook met de tramhaltes rond het Hofplein. (halte Weena, Stadhuis en Pomenburg) :wink: .
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door dylanwild94 »

en alleen op de halte weena stopt alles. pompenburg stopt alleen de 7 en op stadhuis de 23/24/21
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door Meltrain »

Lijn 8 stopt ook bij de halte Pompenburg. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door dylanwild94 »

oh die was ik even vergeten :oops:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door Ronald »

In Leeuwarden heb/had je ook zo'n lijntje door het centrum met iedere 50 meter een halte.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door Daniel »

De Citybus in Dordrecht is ook zo iets, al komt het daar bij vlagen. Zo zitten halte Voorstraat en Grote Kerk vlak op elkaar (letterlijk aan weerszijden van de kerk), krijg je dan weer een eindje niks en vervolgens weer Stadhuis, Visbrug en Scheffersplein kort op elkaar waarna de haltes vervolgens weer wat verder van elkaar af liggen. Toppunt op die lijn zijn echter wel de haltes P-Energiehuis en P-Energiehuis West die zoals de naam al zegt beide op hetzelfde parkeerterrein liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door BR628 »

Ronald schreef:In Leeuwarden heb/had je ook zo'n lijntje door het centrum met iedere 50 meter een halte.
Lijn 31. Bestaat nog steeds.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door BrengMe »

In Arnhem heb je in Vredenburg drie haltes dicht op elkaar liggen, Slochterenweg, Aduardstraat en Ezingestraat. Wat mij betreft kan Aduardstraat opgeheven worden, Slochterenweg en Ezingestraat liggen 400 meter uit elkaar.

De halte De Pas kan ook opgeheven worden, deze ligt dicht bij het Otis Reddingplein (zit maar 100 meter tussen). Lijn 4 stopt bij beide haltes.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door BrengMe »

De haltes Holysloot en Bloemendalergouw 38 in Holysloot (bij Amsterdam) spannen de kroon, daar zit slechts 60 meter tussen...
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door Michael 1988 »

Ik weet niet of ik dit in een van de berichten heb geplaatst hiervoor. Maar ik heb nog een vrij nutteloze bushalte toe te voegen. De voormalige halte Floralaan te Schijndel. De bushokjes (incl. werkende verlichting) is nog aanwezig, de aparte busbaan is ook nog aanwezig. Ik weet alleen niet of een van de fietsenstallingen nog aanwezig is. Maar van de week zag ik dat de bushalte nog werkende verlichting had, terwijl er geen bus meer stopt daar (sinds een half jaar).
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door Jef400 »

Ronald schreef:In Leeuwarden heb/had je ook zo'n lijntje door het centrum met iedere 50 meter een halte.
Enorme topicschop. Maar in navolging op gisteren. De huidige lijn 9 in Leeuwarden. Is dat niet de kracht van een citybus? Een voorbeeld dat we niet in gemiddeldes maar in maatwerk moeten denken?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door Chrysa »

Oh, dit bestaat ook nog. :p

In Eindhoven kwam ik gisteren langs de halten Philips Fruittuin en Internationale School, en die liggen slechts 150 meter uit elkaar ergens in een bos.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door regenmaker »

Had Meltrain niet een foto gemaakt van die haltes in Leeuwarden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door huibf »

Chrysa schreef:Oh, dit bestaat ook nog. :p

In Eindhoven kwam ik gisteren langs de halten Philips Fruittuin en Internationale School, en die liggen slechts 150 meter uit elkaar ergens in een bos.
Die zijn er pas sinds dar de lijn daar rijdt, december 2016. Inderdaad erg dicht op elkaar. Ik vraag me af wat het gebruik overigens is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door Hainje »

Van de ritten die ik gisterenmiddag voorbij zag komen was de gemiddelde bezetting rond de 3 mensen, met een enkele uitschieter naar ca. 8 personen. Maar goed, het was best goed weer, dus dan zullen mensen sneller gaan lopen.
🍉
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door SLToilet »

De halte Diessenseweg in Hilvarenbeek is alleen maar nuttig voor bussen uit Reusel zodat reizigers niet helemaal vanuit de uithoek achter Vrijthof naar de Johanna van Brabantlaan of Bloemenstraat hoeven te lopen. Voor de rest kan deze halte wel de shredder in.

Nog zo'n leuke: al die haltes op de lijn die eindigt in Tilburg op het Paletplein (6 of 7 ben de tel kwijt?), door oud-noord moet hij om de haverklap stoppen. Het gebrek aan nut wordt hierbij gecompenseerd door het gebrek aan snelheid of doorgaand busverkeer.

Von Weberstraat en Bachlaan in Tilburg: ik ken genoeg opaatjes die wel eventjes verder willen lopen. Beter zou zijn om net ten zuiden van het kanaal een halte te plaatsen (even afgezien van de ruimte), daar zit je tussen twee fysieke barrières in, en mentaal zijn ze ook voor opaatjes.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
PHS

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door lijntaxi »

deadlock schreef:Alle bushaltes zijn nutteloos.
Ik vind bushaltes anders heel gemakkelijk. Zeker als je moet schuilen voor de regen. Zelfs als je niet met de bus moet.
Waar beleidsmakers zo hoog de pet op van hebben, hoogwaardig openbaar vervoer, betekent in de praktijk verder zeulen met zware tassen.
Vooral in Oss is het een ramp. Toen ik nog stage liep in Oss in het schooljaar 1995/1996 stopte de lijn 152 nog bij elke halte in Oss. En kon je gewoon tot 23.00 binnen zitten op station Oss. En kon je in de stationsrestauratie nog een warme kop soep krijgen.
Nu al weer meer dan 20 jaar verder, duurt de reis nog steeds lang met de bus. Ondanks dat er haltes worden over geslagen.
Het enig wat echt helpt is een goed verkeerscirculatieplan nabij het station van Oss. Waarbij er voor gezorgd wordt dat automobilisten, maar op enkele manieren naar het station kunnen. Met andere woorden de bus moet zo min mogelijk hinder ondervinden van het overige verkeer.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door Vinny »

Je doelt op abri's. Bushaltes zijn faciliteiten waar bussen kunnen en mogen stoppen t.b.v. het in- en uitstappen van passagiers. Zonder bushaltes zou je in principe het hele busvervoer kunnen afschaffen :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door trolly »

Je doelt op lijndiensten met vaste halteplaatsen. Menige busdienst doet het zonder :Y

Maar over abri's: mijn lievelingsabri's bevinden zich voor de deur van verpleeghuizen, en er stopt geen bus. Ze zijn dienen om dolende alzheimerpatiënten die 'naar huis' willen, het idee te geven dat ze weg kunnen, zonder ze echt kwijt te raken. Briljant.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door lijntaxi »

Vinny schreef:Je doelt op abri's. Bushaltes zijn faciliteiten waar bussen kunnen en mogen stoppen t.b.v. het in- en uitstappen van passagiers. Zonder bushaltes zou je in principe het hele busvervoer kunnen afschaffen :')
Ik bedoel inderdaad abri's. Maar bushaltes zijn ook handig, anders weet je niet waar je op de bus kunt stappen. Ook heb ik niet altijd zin om naar een station of busstation te lopen.
IJmuidenaar
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07 jan 2023, 23:55

Re: Nutteloze bushaltes

Bericht door IJmuidenaar »

In Alkmaar staan er 2 haltes op 100m afstand van elkaar, beide horende bij lijn 2 (halte Louise Henriettestraat en halte Rheinvis Feithlaan).
https://maps.app.goo.gl/AdDGSoT1kWzqYu3h7
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten