Nutteloze bushaltes
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Nutteloze bushaltes
Vaak kun je dit nog wel eens opzoeken in de chipkaartdata van aanbestedingen. Zijn bijvoorbeeld in concessie Friesland verschillende haltes waar gemiddeld per maand maar 0,1 reizigers opstappen...
Re: Nutteloze bushaltes
Het kan nog erger: in Brabant hadden we een buurtbuslijn van Rosmalen Station naar Maliskamp en die lijn vervoerde 1 reiziger per maand. Hij is trouwens inmiddels op verzoek van Arriva opgeheven.Busfoto.nl schreef:Vaak kun je dit nog wel eens opzoeken in de chipkaartdata van aanbestedingen. Zijn bijvoorbeeld in concessie Friesland verschillende haltes waar gemiddeld per maand maar 0,1 reizigers opstappen...
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Nutteloze bushaltes
Dat van de Gestelseweg was ik vergeten, maar toch zag ik ook daar nog regelmatig mensen op stappen. Dat van de haltes bij de Lambooijbrug is het denk ik eerder handig, ook voor de verkeersveiligheid om de halte op de oprit op te heffen. Die halte zit net in de bocht en de bus staat daar midden op de weg. Geldt overigens ook voor de halte op de afrit. Maar dat is mijn mening.Frans F schreef:Lijn 156 heeft ook nog een vrijwel nooit gebruikte halte Gestelseweg tussen Schijndel en Michielsgestel, vlak nadat de bus bij de rotonde van de N617 af gaat. Die bestaat alleen uit een paal in het struikgewas en doet geen vlieg kwaad.Michael 1988 schreef:In Oost-Brabant was er vroeger nog een nutteloze halte tussen Son en Nijnsel. Deze stopte precies tussen de twee dorpen, zonder iets in de directe omgeving. Misschien dat de halte voor de camping in Nijnsel bedoelt was, maar die lag toch iets te ver weg naar mijn mening. Ik heb op verschillende tijden gereisd met lijn 156 in de jaren dat ik naar Eindhoven moest en hoorde van een aantal chauffeurs dat daar niemand op stapte. Godzijdank is die halte honderden meters verplaatst richting Son bij de nieuwe wijk. Tussen Schijndel en Sint-Oedenrode zit ook nog steeds een nutteloze halte, die heet Schijndelseweg waar ook niemand op stapt.
Ze liggen niet al te ver van elkaar maar beide haltes worden wel zeer regelmatig gebruikt. Ze dateren nog uit de tijd (jaren 70) dat de stadsbus er stopte.de Maastrichtseweg of de halte Lambooijbrug richting station (zit ook geen 200m tussen, waarbij ik eerder de halte in de bocht zie verdwijnen).
Re: Nutteloze bushaltes
Die haltes bedoel ik inderdaad! De naam van Gerard Doustraat is nu een beetje raar aangezien die daar niet meer op de Zuiderlaan komt...Bastiaan schreef:Ik denk dat ik weet welke haltes je bedoelt. Halte Zuiderlaan Driesprong en Gerard Doustraat? Deze worden inderdaad te zijner tijd samengevoegd tot één halte, in afwachting van de reconstructie van de Zuiderlaan.CX1000 schreef:Hier in Meppel hebben we 2 haltes op nog geen 100 meter van elkaar staan en allebei een andere lijn bedienen. De haltes liggen wel aan de zelfde weg en bussen van de andere lijn passeren de andere halte ook. Het zou, lijkt mij, makkelijker zijn om beide haltes samen te voegen tot 1 halte...
Re: Nutteloze bushaltes
Die halte is de enige instaphalte in de Aawijk en behoorlijk druk.Michael 1988 schreef: Geldt overigens ook voor de halte op de afrit.
Er moet wel ergens een halte over blijven.
Re: Nutteloze bushaltes
Sowieso, als hij er niet vaak stopt hoeft hij er ook niet vaak weg te rijden en zal 'ie daar dus ook niet vaak vertraging door oplopen.Meltrain schreef:De vervoerder houdt er volgens mij al rekening mee dat die haltes nauwelijks gebruikt worden en dus is een strakkere dienstregeling nauwelijks mogelijk.
Heb jij een voorbeeld van een halte buiten de bebouwde waar de bus vaak lang moet wachten tot hij kan wegrijden? Ik niet namelijk.
Beetje vreemd om je druk te maken om zo'n halte. De paar keer dat er wel gestopt wordt maak je een reiziger blij tegen amper kosten.
Wat al gezegd werd sluit ik me bij aan: maak je druk om zaken als haltes die wél gebruikt worden maar te dicht bij elkaar liggen of bijvoorbeeld extra lussen of omwegen via wijken en buurten waar amper iemand instapt. Maar bijvoorbeeld ook een slechte dienstregeling waarbij bijvoorbeeld rijtijden tussen haltes gelijk zijn terwijl er een groot verschil is tussen spits en daluren waardoor bussen ofwel veel te vroeg passeren ofwel irritant lang stilstaan bij een (tijd)halte omdat ze te veel voorliggen op schema. Lijn 11 in Groningen was heel lang van dat laatste een irritant voorbeeld. Goed dat er aansluiting geboden wordt op de trein bij Station Noord, heel vervelend dat dit op de rustige momenten betekent dat je een paar minuten stil staat daar. Tegenwoordig wordt daar wat meer rekening mee gehouden geloof ik, maar ik neem die lijn niet zo vaak meer. En in de zomervakantie had ik het nog met QLiner 304, die o.a. in Marum enorm lang stond te wachten (want -5) op reizigers die er niet waren.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Nutteloze bushaltes
Of lijn 39 nu, die als hij te vroeg is zo'n 8 minuten op het station in Zuidhorn moet wachten.
Re: Nutteloze bushaltes
Dat betreft dan wel vraagafhankelijk vervoer. Als er 0,1 reiziger opstapt per maand rijdt de bus meestal helemaal niet, tenzij de ene reiziger per jaar op vakantie gaat. Dat is dan een verdwaalde Vinny met hutkoffer. Toch goedkoper dan een taxiBusfoto.nl schreef:Vaak kun je dit nog wel eens opzoeken in de chipkaartdata van aanbestedingen. Zijn bijvoorbeeld in concessie Friesland verschillende haltes waar gemiddeld per maand maar 0,1 reizigers opstappen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nutteloze bushaltes
64 naar Almelo zat altijd al op dezelfde halte als 60/62, maar naar Losser had ie dus een aparte halte. Google Maps klopt sowieso niet wat haltes betreft in Twente, alle oude lijnen staan er nog in.Meltrain schreef:Google Maps zegt nog steeds dat lijn 64 aan de andere kant van de rotonde stopt, maar alleen richting Losser (of stopte hij richting Almelo altijd al bij de halte van 60 en 62)?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Nutteloze bushaltes
Verder blijft het 9292 data die vaak niet klopt.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Nutteloze bushaltes
Sorry, zie dat ik daar een stuk ben vergeten. Er moest nog staan dat die halte (dus die op de afrit) beter verplaatst kan worden of in ieder geval verbeterd. Als daar nu bijvoorbeeld een sorteervak komt scheelt al wat.Frans F schreef:Die halte is de enige instaphalte in de Aawijk en behoorlijk druk.Michael 1988 schreef: Geldt overigens ook voor de halte op de afrit.
Er moet wel ergens een halte over blijven.
Re: Nutteloze bushaltes
Nutteloze bushaltes in Hilversum:
- Compagnieweg (lijn 3)
- Violenstraat (lijn 104)
Voor de rest vast nog meer maar daarvoor reis ik te weinig met de bus.
- Compagnieweg (lijn 3)
- Violenstraat (lijn 104)
Voor de rest vast nog meer maar daarvoor reis ik te weinig met de bus.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nutteloze bushaltes
In Utrecht vindt ik in de huidige ligging de haltes Rozenstraat en Sint Jacobsstraat ook wel erg dicht op elkaar liggen... vanaf de ene kan je nog net niet de DRIP op de andere lezen.
Maargoed, dat lost zichzelf op als de nieuwe halte Vredenburg gerealiseerd wordt die aannemelijk net wat dichter op de kruising komt dan de huidige halte Rozenstraat.
Maargoed, dat lost zichzelf op als de nieuwe halte Vredenburg gerealiseerd wordt die aannemelijk net wat dichter op de kruising komt dan de huidige halte Rozenstraat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8727
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Nutteloze bushaltes
In Almere wordt de halte Kasteel volgens mij erg weinig gebruikt. Nu kom ik er niet vaak langs, maar alleen bedrijven aan de westkant van de Veluwsekant profiteren van deze halte, naar mijn weten zit er verder niets anders in de buurt. Verder zitten de haltes Station Buiten, Baltimoreplein en Molenbuurt Zuid nogal dicht op elkaar. In Zeewolde kent men de halte Bolwerk (tot voor kort Ossenkampweg) waar nooit wordt gestopt (en waar ook bijna niets in de omgeving is) als ik er langs kom met lijn 159 en dat is toch echt in de spitsuren. Daarnaast vind ik juist dat in Almere langs de Evenaar (tussen Station Buiten en Regenboogbuurt / Seizoenenbuurt) haltes ontbreken, terwijl die best nuttig zouden zijn.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3589
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Nutteloze bushaltes
De haltes tussen Neede en Enschede die bedient worden door lijn 62. Aangezien de N18 een drukke weg is kan de bus moeilijk wegkomen als er gestopt moet worden op een weilandhalte.Meltrain schreef:De vervoerder houdt er volgens mij al rekening mee dat die haltes nauwelijks gebruikt worden en dus is een strakkere dienstregeling nauwelijks mogelijk.
Heb jij een voorbeeld van een halte buiten de bebouwde waar de bus vaak lang moet wachten tot hij kan wegrijden? Ik niet namelijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3589
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Nutteloze bushaltes
@marlies, ook een lijn met heel veel speling is lijn 74 tussen Enschede en Doetinchem. Vaak genoeg voorgekomen dat er paar minuten gewacht wordt in zowel Groenlo, als Lichtenvoorde als Varsseveld. Bij elkaar minstens 5 minuten kwijt aan alleen wachten.
Ben een keer op zondag met de bus gereisd, maar dan is het zo rustig dat de bus gewoon aan de kant wordt gezet. Lijn 23 (Doetinchem-Borculo) kan prima op zondag om .04 vertrekken ipv .59 en nog optijd in Borculo aankomen. Lijn 74 kan gewoon op de normale tijd van .12 vertrekken ipv .10 en nog op tijd in Haaksbergen aankomen.
Ben een keer op zondag met de bus gereisd, maar dan is het zo rustig dat de bus gewoon aan de kant wordt gezet. Lijn 23 (Doetinchem-Borculo) kan prima op zondag om .04 vertrekken ipv .59 en nog optijd in Borculo aankomen. Lijn 74 kan gewoon op de normale tijd van .12 vertrekken ipv .10 en nog op tijd in Haaksbergen aankomen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Nutteloze bushaltes
Ik ben in de periode 20 december t/m 5 januari regelmatig langs de halte Compagnieweg gelopen, maar heb er geregeld mensen zien wachten. Dus zo nutteloos is ie ook weer niet. Maar goed, het scheelt de passagiers toch weer 150 meter lopen, omdat de dan niet hoeven in- en uit te stappen bij het Ziekenhuis.Jurre schreef:Nutteloze bushaltes in Hilversum:
- Compagnieweg (lijn 3)
- Violenstraat (lijn 104)
Voor de rest vast nog meer maar daarvoor reis ik te weinig met de bus.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Re: Nutteloze bushaltes
Vroeger was het bijna nog erger bij het ziekenhuis. Er was daar toen een halte (richting ziekenhuis) op de van Riebeeckweg (net na de kruising met de Oosterengweg en vervolgens de halte ziekenhuis op de van Linschotenlaan net om de hoek bij de van Riebeeckweg (de bus mocht vroeger niet op pivé-terrein komen en reed dus niet het ziekenhuisterrein op, wat die nu wel doet).Bluearrow schreef:Ik ben in de periode 20 december t/m 5 januari regelmatig langs de halte Compagnieweg gelopen, maar heb er geregeld mensen zien wachten. Dus zo nutteloos is ie ook weer niet. Maar goed, het scheelt de passagiers toch weer 150 meter lopen, omdat de dan niet hoeven in- en uit te stappen bij het Ziekenhuis.Jurre schreef:Nutteloze bushaltes in Hilversum:
- Compagnieweg (lijn 3)
- Violenstraat (lijn 104)
Voor de rest vast nog meer maar daarvoor reis ik te weinig met de bus.
Re: Nutteloze bushaltes
Ik doel ook meer op de afstand tot halte ziekenhuis inderdaad. Dat is slechts 150 meter lopen. Daarnaast heeft lijn 3 over het algemeen niet veel reizigers, en kan je ten alle tijden met een Procity af.
Re: Nutteloze bushaltes
Wat ik een domme halte vind is 1 met een drim waar:
1. voornamelijk word uitgestapt.
2. Afhankelijk van de afstand de ena laatste halte(voorbeeld bus 36 van de RET richting St. Alexander).
Je gaat toch geen geld uitgeven aan drims voor een halte waar meer mensen uitstappen dan instappen of zie ik het fout?
1. voornamelijk word uitgestapt.
2. Afhankelijk van de afstand de ena laatste halte(voorbeeld bus 36 van de RET richting St. Alexander).
Je gaat toch geen geld uitgeven aan drims voor een halte waar meer mensen uitstappen dan instappen of zie ik het fout?
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Nutteloze bushaltes
@ Gideon: Heb je ook een naam van deze halte?
Re: Nutteloze bushaltes
DRIM ?Gideon schreef:Wat ik een domme halte vind is 1 met een drim waar:
Ik ken wel een DRIS: Dynamisch Reis Informatie Systeem.
Hermes heeft op advies van RO.SRE wat Infotins verhangen.
Eerst hingen bijvoorbeeld op alle stadsdienst halten tot aan de een na laatste halte een InfoTin.
Juist aan het begin en de eerst volgende halte hadden ze er geen neergehangen, want zo was de redenering. Deze bus vertrekt toch altijd op tijd
Nu hangen er bij de laatste 3 a 4 halten geen Infotinss meer, (als er geen lus is) om dat er alleen maar uitstappers zijn en hangen er nu wel Infotinns bij de beginhaltes, omdat toch niet altijd de bus op tijd was
Re: Nutteloze bushaltes
Dit is in het algemeen bij veel buslijnen.KM46 schreef:@ Gideon: Heb je ook een naam van deze halte?
Uitstaphaltes heb ik o.a. een voorbeeld in Rotterdam, bijvoorbeeld bus 30, 31, 37, 36 en 2 lijnen vanaf Oosterflank richting Alexander. Hier stappen vaak mensen uit om te winkelen in Winkelcentrum Alexandrium 1, 2 en/of 3. Voor de Rotterdammers klinkt het als Oosterflank.
Huibfheeft ook een kleine uitleg gegeven over wat ik bedoel.
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Nutteloze bushaltes
DRIM is Dynamische Reis Informatie Metro. Maar zoals de naam het al aangeeft, gebruikt de RET die afkorting alleen bij de metro, dus zegt Gideon het verkeerd.huibf schreef:DRIM ?Gideon schreef:Wat ik een domme halte vind is 1 met een drim waar:
Ik ken wel een DRIS: Dynamisch Reis Informatie Systeem.
@Gideon: volgens mij zijn er best wel wat reizigers tussen station Alexander en het Alexandrium, dus helemaal overbodig vind ik het niet. Onnozeler is om een DRI op te hangen bij haltes die een half jaar later worden opgeheven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Nutteloze bushaltes
Mij viel op dat er in Muidenberg op de route van de 110 binnen 400 meter bijna 3 halte`s zitten op de zelfde weg terwijl ik niemand zag staan op alle 3 de halte`s niet.
Beetje raar maar het zal wel aan mij liggen...
Beetje raar maar het zal wel aan mij liggen...
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten