Inschrijfprocedure 2022

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Inschrijfprocedure 2022

Bericht door regenmaker »

Beste wikigebruikers,

Over enkele dagen is het weer zover dan start de jaarlijkse inschrijfprocedure op de OVNL wiki. Ten opzichte van vorig jaar is er niets gewijzigd in de procedure. Dit betekent dat je vanaf 1 oktober 2021 kan inschrijven op maximaal 4 concessies die je vorig jaar hebt bijgewerkt. Vanaf 5 oktober krijgen ook andere gebruikers de kans om zich in te schrijven. Voor een uitgebreide beschrijving van de inschrijfprocedure verwijs ik graag naar de inschrijflijst 2022. In vergelijking met vorig jaar is er niets gewijzigd aan de inschrijfprocedure. Mocht je nog fouten bespeuren in de inschrijflijst dan kan je dat in dit topic kwijt.

Namens het wikibeheer alvast veel bewerkplezier gewenst! :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef: di 28 sep 2021, 19:29In vergelijking met vorig jaar is er niets gewijzigd aan de inschrijfprocedure. Mocht je nog fouten bespeuren in de inschrijflijst dan kan je dat in dit topic kwijt.
Echt fout fout is het niet, maar Zaanstreek en Waterland hebben een dode link naar de concessie ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door regenmaker »

Aangepast. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door fogeltje »

Ik zag ergens als datum "3 januari 2021" staan, ik vermoed dat die fout is. Volgens mij was dat bij het KAN.
"Een touringcar is geen bus"
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door TLP »

Is het van de Noord-Hollandse concessies (m.u.v. Noord-Holland Noord en Gooi- en Vechtstreek) al op voorhand bepaald dat die door dezelfde gebruikers gedaan gaan worden, getuige de groene colorboxjes?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door regenmaker »

Nee, dat was niet de bedoeling. Ik heb ze op rood gezet, dus mocht je die concessies willen bijwerken dan kan je ze vanaf nu groen maken.

@Fogeltje: aangepast.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door TLP »

Is er iemand die zin en tijd heeft om de concessie HWGO dit jaar bij te werken? Ik heb deze concessie in 2019 aangenomen vanwege een gebrek aan gebruikers, maar echt gebiedskennis heb ik niet en daarom vind ik het lastiger/minder leuk om eraan te werken. Misschien is er iemand met meer gebiedskennis die het ook echt leuk vind om de concessie bij te werken.
Ik lok een aantal personen hierheen die wellicht interesse hebben:
Meltrain schreef:
MetroRET schreef:
OVspotter070 schreef:
Mocht de interesse uitblijven, dan werk ik de concessie alsnog bij aangezien ik het belangrijk vindt dat iedere concessie bijgewerkt wordt en ik met het reisinformatiesysteem van Connexxion goed uit de voeten kan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Daniel »

Ik ken HWGO wel goed, maar vindt de reisinformatie van Connexxion een gedrocht... Maar mocht niemand anders 't willen doen dan ben ik eventueel wel bereid hem erbij te doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door TLP »

Hoe heb je dat eigenlijk gedaan toen Connexxion nog in de provincie Utrecht reed? Was de reisinformatie voor jou toen beter?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Daniel »

Toen was de huidige website er nog niet ;) Qua dienstregelingen was de vorige wel een stuk overzichtelijker.

(En ja, toen was 't ook wel meer zoekwerk met de Amersfoortse stadslijnen als grote ringlijn erop terwijl ze grotendeels in twee richtingen reden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door regenmaker »

Mag ik hopen voor je dat Transdev niet de volgende concessie Utrecht wint. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Meltrain »

Persoonlijk vind ik de site van Syntus een stuk moeilijker leesbaar dan die van Connexxion. :X
En EBS zet alleen busboekjes op haar site, waardoor je nooit een volledig overzicht van de haltes hebt.

Wat trouwens nog niet ter sprake is gekomen: als het goed is wordt op 1 januari in Vlaanderen de Basismobiliteit ingevoerd. Dat leidt tot grootschalige wijzigingen bij De Lijn.
Zijn er nog vrijwilligers om daarmee te helpen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Etienne »

Wat trouwens nog niet ter sprake is gekomen: als het goed is wordt op 1 januari in Vlaanderen de Basismobiliteit ingevoerd. Dat leidt tot grootschalige wijzigingen bij De Lijn.
Zijn er nog vrijwilligers om daarmee te helpen?
Is uitgesteld, waarschijnlijk met 1 jaar.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: vr 01 okt 2021, 20:18 Persoonlijk vind ik de site van Syntus een stuk moeilijker leesbaar dan die van Connexxion. :X
Syntus (en Qbuzz ook trouwens) hebben echter lijnfolders op de site waarmee de basisopzet van de dienstregeling snel te doorgronden is. Alleen voor de haltelijsten heb ik bij Syntus dan nog de site nodig. (Qbuzz is met z'n kaartjes helemaal heerlijk bijwerken, omdat je de routestrip in één keer in twee richtingen kunt doen).

Maar het irritante aan de Connexxion site is de gigantische hoeveelheid ruimte op de pagina waar niks staat. Je blijft omhoog en omlaag scrollen door al die onnodige witruimte tussen de regels (bij Syntus zelf kan ik van lijn 70 het stuk Hilversum-Soest in één keer in beeld hebben, bij Connexxion op de site zie je alleen maar de haltes tussen Hilversum en Hoge Vuursche). En voordat er dan tijden komen staan er drie lege kolommen, waardoor je maar zes ritten ziet (bij Syntus 9).
regenmaker schreef: vr 01 okt 2021, 20:07 Mag ik hopen voor je dat Transdev niet de volgende concessie Utrecht wint. ;)
Daar zou ik pas eind 2024 last van hebben, dan is die site allang weer een keer vernieuwd ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door TLP »

Meltrain schreef: vr 01 okt 2021, 20:18 Wat trouwens nog niet ter sprake is gekomen: als het goed is wordt op 1 januari in Vlaanderen de Basismobiliteit ingevoerd. Dat leidt tot grootschalige wijzigingen bij De Lijn.
Zijn er nog vrijwilligers om daarmee te helpen?
Voor de wat kortere termijn: heb je interesse om HWGO van mij over te nemen (weet niet of de lokquote heeft gewerkt)?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Meltrain »

Etienne schreef: vr 01 okt 2021, 20:49
Wat trouwens nog niet ter sprake is gekomen: als het goed is wordt op 1 januari in Vlaanderen de Basismobiliteit ingevoerd. Dat leidt tot grootschalige wijzigingen bij De Lijn.
Zijn er nog vrijwilligers om daarmee te helpen?
Is uitgesteld, waarschijnlijk met 1 jaar.
Dan mag dat wel op de site(s) aangepast worden, want bijvoorbeeld bij Vervoerregio Gent staat nog:
"Het plan treedt in werking op 1 januari 2022."
TLP schreef: vr 01 okt 2021, 21:34
Meltrain schreef: vr 01 okt 2021, 20:18 Wat trouwens nog niet ter sprake is gekomen: als het goed is wordt op 1 januari in Vlaanderen de Basismobiliteit ingevoerd. Dat leidt tot grootschalige wijzigingen bij De Lijn.
Zijn er nog vrijwilligers om daarmee te helpen?
Voor de wat kortere termijn: heb je interesse om HWGO van mij over te nemen (weet niet of de lokquote heeft gewerkt)?
Kortere termijn?! Tussen 12 december en 1 januari zit minder dan drie weken. ;)
Als er in Vlaanderen grote wijzigingen zijn, verwacht ik te weinig tijd te hebben, om in Nederland extra werk te verrichten.
Maar als de invoering van Basismobiliteit in Vlaanderen daadwerkelijk met een jaar uitgesteld is, dan sta ik er voor open om HWGO te doen. Maar dat kunnen we later ook nog wel bepalen, mits jij je vierkantje niet groen maakt. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Matt5154 »

Er is nog niemand ingeschreven voor de concessie Zuid-Oost Brabant. :shock:
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door teun »

Als de mensen die deze pagina gebruikelijk bijwerken niet beschikbaar zijn zou ik de concessie best op me willen nemen, de nieuwe dienstregeling ga ik waarschijnlijk toch al uitgebreid bestuderen. :Y
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Matt5154 »

En er is ook nog niemand ingeschreven voor de concessie Hoeksche Waard Goeree Overflakkee. :shock:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Milco »

Inmiddels ben ik zojuist begonnen met het wijzigen van de patroontijden op de stations voor de treindienstregeling 2022. Met de verschillende verschuivingen en extra treinen (en treinseries die op zaterdag weer een andere vertrektijd kennen dan ma-vr zoals de 2400 of treinseries die juist na 20:00 weer in een ander patroon rijden zoals de 3300 en deels de 4800) wordt dit jaar een behoorlijke puzzel (zoals te zien bij Amsterdam Zuid dat ik net heb uitgeplozen). Mocht iemand willen helpen hiermee: graag. Pak gerust een station en ga ermee aan de slag. :)

Voor nu stop ik even in ieder geval. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Daniel »

Ik wens je alvast veel succes met Veenendaal-De Klomp :twisted:

(Trouwens, vanwaar heb je bij Soest wel vermeld in welke tijdblok welke vertrektijd geldt, maar bij Soestdijk niet?)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door DDietzen »

Sadist! :6
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Milco »

@Daniel: waarschijnlijk heb ik dat vorig jaar zo gedaan omdat je bij Soestdijk in hetzelfde uurblok zit ondanks die verschuiving.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door Frank »

Ik heb Arnhem - Nijmegen, Arnhem - Tiel, Arnhem - Veenendaal-de Klomp gedaan.
Mag gecontroleerd worden, kan niet anders dan dat er ergens een foutje ingeslopen is.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Inschrijfprocedure 2022

Bericht door umbusko »

Milco schreef: ma 15 nov 2021, 19:52 Inmiddels ben ik zojuist begonnen met het wijzigen van de patroontijden op de stations voor de treindienstregeling 2022. Met de verschillende verschuivingen en extra treinen (en treinseries die op zaterdag weer een andere vertrektijd kennen dan ma-vr zoals de 2400 of treinseries die juist na 20:00 weer in een ander patroon rijden zoals de 3300 en deels de 4800) wordt dit jaar een behoorlijke puzzel (zoals te zien bij Amsterdam Zuid dat ik net heb uitgeplozen).
Die kolom "bestemming" komt zo wel heel vol te staan met allerlei tijdsbeperkingen. Zou het niet overzichtelijker zijn om die in een aparte kolom met "bijzonderheden" of "opmerkingen" te zetten?

Ik zou die 3500 Utrecht (- Venlo) en 3700 Venlo trouwens uitsplitsen in een 3500 Utrecht, een 3500 Venlo en een 3700 Venlo, want dit vind ik niet echt duidelijk zo. Begrijp ik goed dat er op zondag tussen ca. 20:30 en 23:00 geen 3500 en ook geen 3700 rijdt? Want zo staat het er nu.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast