Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
umbusko schreef: ↑di 27 aug 2024, 14:13
De pagina hinkt ook een beetje op twee gedachten: hij benoemt alle treindiensten (in de tabel), maar vaak alleen de wijzigingen in de NS-dienstregeling; wijzigingen in concessies worden vaak gedetailleerder op wijzigingspagina's van concessies besproken. Wellicht is het een idee om een aparte wijzigingspagina te maken voor de concessie Hoofdrailnet en op de pagina "Dienstregeling {jaar}" alleen algemene wijzigingen te zetten en die van niet-concessiegebonden treinen (bijvoorbeeld: lijn X gaat over van deze concessie naar deze concessie; er komt een nieuwe European Sleeper, etc.), desnoods een zeer beknopte samenvatting van echt belangrijke wijzigingen, de tabel met de treinseries natuurlijk en dan door te linken naar de afzonderlijke wijzigingspagina's.
Dat is een mogelijkheid, maar dan zou je dus alle pagina's vanaf 1999 moeten aanpassen.
Ik heb er ook geen probleem mee om het te laten zoals het nu is.
umbusko schreef: ↑di 27 aug 2024, 14:13
Een voorstel voor de lijnbundels (hopelijk ben ik niks vergeten):
Het is inderdaad erg lastig (zo niet: onmogelijk) om alle lijnen binnen 1 bundel te krijgen met alle doorkoppelingen en in dit geval is Dordrecht-Leiden daar het slachtoffer van. Hoewel: Dordrecht-Den Haag C valt onder zuidwest, Den Haag C-Leiden onder noordwest, alleen de doorgaande treinen Dordrecht-Leiden die niet via Den Haag C rijden horen bij in dit geval zuidoost door de doorkoppelingen. Dus het zijn wel steeds maar 2 lijnbundels per station.
Met één grote IC-bundel voor ZO en één grote IC-bundel voor NO was dit het beste wat ik kon verzinnen. Maar als je een alternatief hebt, hoor ik het graag.
Eigenlijk is dit sowieso een keuze uit twee kwaden: ofwel je hebt alle treinseries heel, maar meerdere bewerkers op 1 traject ("plan umbusko"), ofwel je hebt trajecten heel, maar meerdere bewerkers op 1 treinserie ("plan iamthedutchdude").
Ik heb geen voorkeur: beide aanpakken hebben hun voor- en nadelen.
Ook ik vind het een lastige keuze. Voor beide manieren valt wel iets te zeggen denk ik.
Ik ben de komende ruime week veelal offline vanwege de Rammelbakken Reis dus reken even niet op reacties vanuit mijn kant. Als jullie aanpassingen willen doen aan de inschrijflijst dan zou ik zeggen: pas gerust aan. Ik zie het dan wel als ik terug ben.
Op zich vind ik dat aanmaken van nieuwe treinseries niet zo erg, mits jullie de uitzonderingen/opmerkingen naderhand wel even willen nalopen en als jullie de grensoverschrijdende series willen oppakken
Ik heb het nu aangepast aan de zaken die hierboven zijn besproken, dus input is welkom. Enige vraag die ik nog heb of we alle treinseries door Milco laten aanmaken of dit ook opsplitsen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Prima wat mij betreft, als de rest dat ook prima vindt? Indien akkoord van de communitie dan wellicht even aangeven van welke bundels je de treinseries aanmaakt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
regenmaker schreef: ↑wo 18 sep 2024, 22:18
Ik heb het nu aangepast aan de zaken die hierboven zijn besproken, dus input is welkom.
Ik vind het er goed uitzien, ik ben alleen de regionale internationale treinen kwijt (S32, RE13, RE19, RB51 + RB64, RB61). Ik neem aan dat die ook onder internationaal vallen? Of wordt iets daarvan in een andere bundel of concessie opgepakt?