Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21908
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: di 27 aug 2024, 14:13 De pagina hinkt ook een beetje op twee gedachten: hij benoemt alle treindiensten (in de tabel), maar vaak alleen de wijzigingen in de NS-dienstregeling; wijzigingen in concessies worden vaak gedetailleerder op wijzigingspagina's van concessies besproken. Wellicht is het een idee om een aparte wijzigingspagina te maken voor de concessie Hoofdrailnet en op de pagina "Dienstregeling {jaar}" alleen algemene wijzigingen te zetten en die van niet-concessiegebonden treinen (bijvoorbeeld: lijn X gaat over van deze concessie naar deze concessie; er komt een nieuwe European Sleeper, etc.), desnoods een zeer beknopte samenvatting van echt belangrijke wijzigingen, de tabel met de treinseries natuurlijk en dan door te linken naar de afzonderlijke wijzigingspagina's.
Dat is een mogelijkheid, maar dan zou je dus alle pagina's vanaf 1999 moeten aanpassen.
Ik heb er ook geen probleem mee om het te laten zoals het nu is.
umbusko schreef: di 27 aug 2024, 14:13 Een voorstel voor de lijnbundels (hopelijk ben ik niks vergeten):
  1. Zuidoost
    IC Maastricht/Heerlen/Venlo/Nijmegen - Utrecht - Dordrecht/Den Helder/Enkhuizen
    SPR Weert/Deurne - Eindhoven - Tilburg Universiteit/Oss
    SPR Arnhem - Ede-Wageningen
    SPR Rhenen/Rotterdam - Breukelen - Amsterdam - Uitgeest
    SPR Den Bosch/Tiel - Utrecht - Den Haag/Leiden
  2. Noordoost
    IC Leeuwarden/Groningen/Enschede - Amersfoort/Almere - Den Haag/Rotterdam/Breda (via HSL)
    SPR Leeuwarden/Groningen - Zwolle - Almere - Amsterdam/Den Haag
    SPR Enschede - Apeldoorn
    SPR Zwolle - Amersfoort - Utrecht
    SPR Amersfoort - Amsterdam/Schiphol
    SPR Utrecht - Almere/Schiphol
    SPR Utrecht - Baarn
    SPR Utrecht - Utrecht Maliebaan (museumpendel)
  3. Zuidwest
    IC Vlissingen - Amsterdam
    IC Roosendaal - Zwolle
    IC Eindhoven - Den Haag
    SPR Vlissingen - Roosendaal
    SPR Dordrecht - Wijchen - Arnhem - Zutphen
    SPR Dordrecht - Roosendaal
    SPR Dordrecht - Rotterdam - Den Haag
  4. Noordwest
    IC Amsterdam - Haarlem - Den Haag
    IC Haarlem - Alkmaar
    SPR Amsterdam - Haarlem - Zandvoort
    SPR Amsterdam - Haarlem - Hoorn
    SPR Haarlem - Den Haag
    SPR Amsterdam - Hoofddorp
    SPR Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp
  5. Nachttreinen en Internationaal
    ICE International (100, 200)
    IC Berlijn (140, 240)
    Nightjet (400, 420)
    European Sleeper (450)
    Eurostar (9100)
    Benelux (9200, nieuwe 9500?)
    ex-Thalys (9300, 9900)
    S32 Roosendaal-Puurs (2500)
    RE19 Arnhem - Düsseldorf (20000)
    RE13 Venlo - Hamm (20050)
    RB51/RB64 Enschede - Münster/Dortmund (20200, 20250)
    RB61 Hengelo-Bielefeld (20350)
    NS Nachtnet (1400, 11400, 21400, 21500, 22400, 23400, 24400)
    Arriva Nachtnet (32700, 32790)
In dit voorstel is de lijn Dordrecht - Leiden verspreid over maar liefst 3 lijnbundels.
Ik zou de knip liever ergens anders leggen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5597
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Bericht door umbusko »

Het is inderdaad erg lastig (zo niet: onmogelijk) om alle lijnen binnen 1 bundel te krijgen met alle doorkoppelingen en in dit geval is Dordrecht-Leiden daar het slachtoffer van. Hoewel: Dordrecht-Den Haag C valt onder zuidwest, Den Haag C-Leiden onder noordwest, alleen de doorgaande treinen Dordrecht-Leiden die niet via Den Haag C rijden horen bij in dit geval zuidoost door de doorkoppelingen. Dus het zijn wel steeds maar 2 lijnbundels per station.

Met één grote IC-bundel voor ZO en één grote IC-bundel voor NO was dit het beste wat ik kon verzinnen. Maar als je een alternatief hebt, hoor ik het graag. :)
iamthedutchdude
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Bericht door iamthedutchdude »

Eigenlijk is dit sowieso een keuze uit twee kwaden: ofwel je hebt alle treinseries heel, maar meerdere bewerkers op 1 traject ("plan umbusko"), ofwel je hebt trajecten heel, maar meerdere bewerkers op 1 treinserie ("plan iamthedutchdude").

Ik heb geen voorkeur: beide aanpakken hebben hun voor- en nadelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 9181
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Bericht door Milco »

Ook ik vind het een lastige keuze. Voor beide manieren valt wel iets te zeggen denk ik.

Ik ben de komende ruime week veelal offline vanwege de Rammelbakken Reis dus reken even niet op reacties vanuit mijn kant. Als jullie aanpassingen willen doen aan de inschrijflijst dan zou ik zeggen: pas gerust aan. Ik zie het dan wel als ik terug ben. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/

Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9281
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Bericht door regenmaker »

Ik denk dat het makkelijker is om met meerdere mensen op een stationspagina te laten werken dan meerdere mensen dezelfde treinserie te laten aanmaken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21908
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Bericht door Meltrain »

Op zich heb je wel gelijk, maar ik ging ervan uit dat Milco nog steeds de treinseries zou aanmaken, dus dan geldt dat niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 9181
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Bericht door Milco »

Op zich vind ik dat aanmaken van nieuwe treinseries niet zo erg, mits jullie de uitzonderingen/opmerkingen naderhand wel even willen nalopen en als jullie de grensoverschrijdende series willen oppakken :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/

Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9281
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Bericht door regenmaker »

Ik heb het nu aangepast aan de zaken die hierboven zijn besproken, dus input is welkom. Enige vraag die ik nog heb of we alle treinseries door Milco laten aanmaken of dit ook opsplitsen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 9181
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Bericht door Milco »

Ik wil het aanmaken best op mij nemen hoor, mits er wel iemand even naloopt of alles klopt (details/opmerkingen).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/

Laatste updates:
29-08-2024 --> 63 nieuwe foto's
11-08-2024 --> 15 nieuwe foto's
31-07-2024 --> 69 nieuwe foto's
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9281
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Bericht door regenmaker »

Prima wat mij betreft, als de rest dat ook prima vindt? Indien akkoord van de communitie dan wellicht even aangeven van welke bundels je de treinseries aanmaakt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
umbusko
Donateur
Berichten: 5597
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Bericht door umbusko »

regenmaker schreef: wo 18 sep 2024, 22:18 Ik heb het nu aangepast aan de zaken die hierboven zijn besproken, dus input is welkom.
Ik vind het er goed uitzien, ik ben alleen de regionale internationale treinen kwijt (S32, RE13, RE19, RB51 + RB64, RB61). Ik neem aan dat die ook onder internationaal vallen? Of wordt iets daarvan in een andere bundel of concessie opgepakt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39628
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe richtlijnen/mededelingen voor de wiki

Bericht door Daniel »

Ik zou nog even die paar spelfouten in het treindeel eruit halen (zag ergens een ontbrekend meervoud en elders "Nooroost" staan).

Verder twijfel ik of het wel handig is de multimodale concessies onder een apart kopje te zetten en niet bij de respectievelijke provincies.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten