Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Inmiddels worden steeds meer tarieven voor 2023 bekend en deze zijn in sommige gevallen al ingevoerd op de wiki. Gaat het iedereen lukken om voor zijn concessie(s) de tarieven te verwerken? Mocht er hulp nodig zijn dan horen wij dit graag!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Voor "Personenvervoer over water Rotterdam - Drechtsteden" gaat het nog een uitdaging worden... die hebben wel een nieuwe tarieftabel gepubliceerd maar daar staan alleen de losse kaartjes in en niet de chipkaarttarieven.
(Die heeft de Waterbus overigens nooit gepubliceerd, maar ze hebben wel een kilometertarief wat echter alleen achteraf via het overzicht van DOVA te achterhalen blijkt).
Bij Qbuzz DMG is het daarnaast ook altijd even afwachten wanneer ze de nieuwe prijzen van losse kaartjes updaten, dat duurde vorig jaar een paar maanden
Dus ja, fysiek lukt het wel maar of de vervoerders ook meewerken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Zojuist heb ik sjabloon T omgezet naar de nieuwe dienstregeling, dus de verwijzingen van treinnummers wijzen weer naar de juiste dienstregeling. Daarnaast ben ik in Duitsland de vertrektijden op de stationspagina's aan het bijwerken (voor treinseries 100/200/400). Tariefpagina's doe ik 31 december na 20:00 uur.
Hoe ver is eenieder met de tarieven van 2023? Ik zie nog hier en daar rode/oranje blokjes op de inschrijflijst.
Zelf heb ik van de concessies van Connexxion de km-tarieven nog niet kunnen vinden, als iemand mij deze weet te vinden hoor ik het graag. Op de website van de vervoerder kan ik ze in ieder geval nergens vinden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Qbuzz heeft voor DMG nog altijd niet de pagina's zelf geüpdatet, maar alleen de vanaf-prijzen (En bij de buurtBuzz is de vanaf-prijs lager dan het goedkoopste kaartje dat de pagina vermeld Dus wat ik daar nu mee moet).
Ik houd het wel in de gaten, zo bleken ze onlangs wel de prijzen van de gemakskaartjes bijgewerkt te hebben dus die zijn nu up to date, maar enkele andere losse kaartjes nog niet. Vorig jaar waren alle pagina's in april up to date, dus nog even geduld
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Alle binnenlandse treinseries in België zijn vanaf vandaag weer bijgewerkt; alleen de Thalys-serie 9400 en Nightjet/ICE moeten nog toegevoegd worden, maar dat vergt wat uitzoekwerk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Meltrain schreef: ↑zo 22 jan 2023, 18:51
Verder mag w.m.b. iedereen een wijzigingspagina van de RET aanmaken. Ik ben het overzicht kwijt over wat tijdelijke en structurele wijzigingen zijn.
Zet dan wel nog als je wil in ieder geval de structurele wijziging van lijn 547 erop, dat is immers niet tijdelijk.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Etienne schreef: ↑zo 22 jan 2023, 19:23
Alle binnenlandse treinseries in België zijn vanaf vandaag weer bijgewerkt; alleen de Thalys-serie 9400 en Nightjet/ICE moeten nog toegevoegd worden, maar dat vergt wat uitzoekwerk.
Goed werk! Ik zal later dit jaar ook weer verder gaan met het toevoegen van P-treinen en ook de Thalys-serie 9900 en TGV's naar Frankrijk staan nog op mijn lijstje. De P-treinen waar ik vorig jaar al aan was toegekomen heb je al netjes bijgewerkt zie ik! Maar ik heb het erg druk momenteel, dus ik doe op de wiki steeds een beetje en zal eerst aan de slag gaan met wat Belgische buslijnen.
Voor wat betreft die treinseries moet er misschien nog een discussie komen over hoe we die pagina's blijven vormgeven, want op steeds meer plaatsen geeft de pagina met tabellen met voormalige bediening een foutmelding omdat er teveel data opgehaald moet worden. Van de technische kant van de wiki weet ik niet zo heel veel, dus ik heb nog niet echt een suggestie. Als we dat probleem oplossen, wordt het aantrekkelijker om aan die treinseriepagina's te werken. (En ook wat buitenlandse dingen die daarmee samenhangen, een pagina van Wien Hbf lijkt me bijvoorbeeld wel gewenst om maar wat te noemen, maar dat heb ik voorlopig maar even uitgesteld.)
Het probleem wat umbusko schetst is pas van gisteravond, daar hebben we echt niet nu al een oplossing voor. Daarbij ben ik zelf niet zo heel technisch en zal er dus intern even overlegd moeten worden hoe we dit kunnen tackelen.
Zodra we een oplossing is zullen we het delen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Het probleem wat umbusko schetst is: "Voor wat betreft die treinseries moet er misschien nog een discussie komen over hoe we die pagina's blijven vormgeven, want op steeds meer plaatsen geeft de pagina met tabellen met voormalige bediening een foutmelding omdat er teveel data opgehaald moet worden."
Reeds op 17 januari 2021 schreef Regenmaker:
umbusko schreef: ↑wo 06 jan 2021, 12:58
Als ik de pagina Frankfurt (M) Flughafen Fernbf/Bediening probeer te bereiken, krijg ik een 502 Bad Gateway. Waar komt dat door? In ieder geval, mocht iemand hem kunnen bereiken, die moet worden hernoemd in Frankfurt (M) Flughafen Fernbf/Bediening (Nederland).
Als ik de pagina Frankfurt (M) Hbf/Bediening (Nederland) probeer te bereiken, krijg ik trouwens ook een 502 Bad Gateway.
Komt omdat er te veel DPLs met te veel zoekresultaten op een pagina worden gebruikt. Sowieso moet dat stationbedieningssysteem eens op de schop, want bruikbaarder wordt het er niet op.
Regenmaker, zou je dit bericht kunnen toelichten?
Kan ik wel. Elk jaar komt er op de bedieningspagina's een nieuwe DPL bij voor dat specifieke dienstregelingsjaar. Op een gegeven moment als er te veel zoekresultaten op een pagina zijn met te veel DPLs dan kan de site dat niet meer aan en krijg je een error als je de pagina wilt bezoeken daarom is het stationbedieningssysteem zoals die nu wordt gehanteerd onhoudbaar op termijn.
Is het dan raar dat ik vraag of er al is nagedacht over een oplossing?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Nog niet eens zo'n hele slechte oplossing ook. Je krijgt er immers gratis extra sorteermogelijkheden bij nu.
Ik zou het zelfs een betere oplossing dan de vorige situatie willen noemen daardoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...