Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Etienne schreef:
regenmaker schreef: Wat is dat nou weer voor een argument, echt subjectief weer hoor.

Overigens klopt die info van bad bentheim niet eens meer.
Je probeert echt elke reactie van wie dan ook in je eigen voordeel te draaien, begin ik te merken. Dit is mijn enige reactie die ik in dit topic plaats. En ik ben het zeker wel eens met een tijdelijke stop, dus wen daar maar aan. :pos:
Komt omdat ik wordt aangevallen door iedereen, dat pik ik niet zomaar. :twisted:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Thom91 schreef:
regenmaker schreef:
Thom91 schreef:Zolang niet al het Duitse fernverkehr op de Wiki staat lijkt me bussen al helemaal onbegonnen werk. Bussen zijn namelijk ver ondergeschikt aan treinen.
Wat is dat nou weer voor een argument, echt subjectief weer hoor.
Net zo subjectief als de onzin die jij uitkraamt. Het Fernverkehr is voor net zo weinig mensen interessant als al die bussen. Maak je eigen wikipedia. Maak al de pagina's die jij wilt op nl.wikipedia.org. Maar ga ons alsjeblieft niet zo tegen je in je huid werken want je maakt goede regen. Tranenregens.
Deze discussie komt allemaal door jou gezeik hè...

Met mij valt te praten, maar niet zoals hier wordt gedaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door marlies »

regenmaker schreef: Deze discussie komt allemaal door jou gezeik hè...
De eerste die constateert dat er een probleem is en dat aan de kaak stelt hoeft niet de veroorzaker van dat probleem te zijn he?

En ik vraag me serieus af wat er in godesnaam mis is met je hoofd dat je dit allemaal zó persoonlijk neemt.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Thom91 »

regenmaker schreef:
Thom91 schreef:
regenmaker schreef:
Thom91 schreef:Zolang niet al het Duitse fernverkehr op de Wiki staat lijkt me bussen al helemaal onbegonnen werk. Bussen zijn namelijk ver ondergeschikt aan treinen.
Wat is dat nou weer voor een argument, echt subjectief weer hoor.
Net zo subjectief als de onzin die jij uitkraamt. Het Fernverkehr is voor net zo weinig mensen interessant als al die bussen. Maak je eigen wikipedia. Maak al de pagina's die jij wilt op nl.wikipedia.org. Maar ga ons alsjeblieft niet zo tegen je in je huid werken want je maakt goede regen. Tranenregens.
Deze discussie komt allemaal door jou gezeik hè...

Met mij valt te praten, maar niet zoals hier wordt gedaan.
Toch opvallend dat de meeste wiki gebruikers dan het mij eens zijn (of deels) en jij de enige bent die volledig tegensputtert.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:
Thom91 schreef:Zolang niet al het Duitse fernverkehr op de Wiki staat lijkt me bussen al helemaal onbegonnen werk. Bussen zijn namelijk ver ondergeschikt aan treinen.
Wat is dat nou weer voor een argument, echt subjectief weer hoor.

Overigens klopt die info van bad bentheim niet eens meer.
De informatie van Bad Bentheim heb ik daar zelf net teruggeplaatst met behulp van de reisplanner van de DB. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Laat ook maar zitten, ik houd wel mijn mond gewoon. Jullie begrijpen het niet, prima.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:De informatie van Bad Bentheim heb ik daar zelf net teruggeplaatst met behulp van de reisplanner van de DB. :')
Ja, ik zat gewoon scheel te kijken. Sorry, ik bied mijn excuses aan voor mijn gedrag en trek mij wel terug voor een tijdje dat lijkt mij het beste. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Thom91 »

HOERA! MINDER MINDER MINDER TRANEN
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Thom91 schreef:HOERA! MINDER MINDER MINDER TRANEN
Ongepaste reactie, maar oké :N

Totaal geen begrip hè, geen centje medeleiden helemaal niets zucht...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door deadlock »

regenmaker schreef:Laat ook maar zitten, ik houd wel mijn mond gewoon. Jullie begrijpen het niet, prima.
Communicatietheorie les 1.
Tijdens een communicatie zijn er twee partijen; de verzender & de ontvanger, en een medium. Als Zender iets communiceert en Ontvanger begrijpt het niet dan kan het drie dingen betekenen:
1. De Zender stoort
2. Het Medium stoort
3. De Ontvanger stoort
Hier is het overduidelijk een gevalletje dat jij communicatie verzendt die de ontvangers niet begrijpen. Omgekeerd begrijp jij als ontvanger niet wat wij als zender proberen te versturen. Met het medium is op dit moment niets mis. Waar zou de fout zitten denk je?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef:Met mij valt te praten, maar niet zoals hier wordt gedaan.
Ehhhh, nee. Zelfs Stevie Wonder en Vincent Bijlo zien gewoon duidelijk dat je hier vooral je eigen zin door zit te drammen. Dat is op zich niet erg, maar wacht nou gewoon eerst eens af wat de verdere inventarisatie van Frank en Fogeltje op gaat leveren en kijk dan wat je kunt gaan betekenen. Als je op deze voet doorgaat zoals je in dit topic doet, jaag je niet alleen iedereen tegen je in het harnas, je loopt ook nog eens het risico dat je een editban op de wiki krijgt. Het lijkt mij niet dat je dit wilt, of wel?

Uiteindelijk beslissen de beheerders waar de prioriteiten liggen op de wiki en hoe het forum eruit ziet. Uiteraard staat het beheer open voor feedback, maar uiteindelijk ligt de keuze bij hen. Daar heb je gewoon naar te voegen. Daarnaast is tot op heden praktisch niemand het met je eens. Hou de eer aan jezelf en stop met deze discussie.
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Thom91 »

regenmaker schreef:ik houd wel mijn mond gewoon.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door deadlock »

regenmaker schreef:Ongepaste reactie, maar oké :N

Totaal geen begrip hè, geen centje medeleiden helemaal niets zucht...
Je zegt dat ik dreig met iets (ik zit helemaal niet in de positie om te dreigen hier) en als ik twee keer vraag waarmee dan blijft het stil, vervolgens zeg je dat er geen medelijden is. Waar moeten we precies medelijden mee hebben?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Ik ben gewoon gefrustreerd dat is het. Ik bied daarom naar iedereen mijn oprechte excuses aan! Ik wacht wel af wat er gaat gebeuren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door huibf »

Thom91 schreef:Zolang niet al het Duitse fernverkehr op de Wiki staat lijkt me bussen al helemaal onbegonnen werk. Bussen zijn namelijk ver ondergeschikt aan treinen.
als ik iets nep OV vindt zijn het al die lange afstandbussen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Fles »

regenmaker schreef:Laat ook maar zitten, ik houd wel mijn mond gewoon. Jullie begrijpen het niet, prima.
Klopt. Niemand begrijpt je. En dat ligt waarschijnlijk aan iedereen. Behalve aan jou.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door marlies »

Misschien dat we nu weer terug kunnen naar waar het in de kern om ging?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Thom91 »

huibf schreef:
Thom91 schreef:Zolang niet al het Duitse fernverkehr op de Wiki staat lijkt me bussen al helemaal onbegonnen werk. Bussen zijn namelijk ver ondergeschikt aan treinen.
als ik iets nep OV vindt zijn het al die lange afstandbussen...
Haha, Fernverkehr is ICE enzo he. :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:
Daniel schreef:Dat is het nu nog steeds, 'tis slechts een opsomming van infoboxjes en links.
Dat is Amsterdam Centraal toch ook afgezien van de foto's?
Nee, op die pagina staat nog 20x zoveel aanvullende tekst die uit zichzelf al informatiever is dan de hele lijst linkjes.
Daniel schreef:Als ik hieruit goed begrijp dat je je pagina's wilt gaan bijhouden op basis van dat soort wijzigingslijstjes heb ik een tip voor je: doe het niet!
Bij de jaarlijkse updateronde is het echt een must dat je alle lijnen ook daadwerkelijk bekijkt en vergelijkt, want er zijn genoeg dingen die niet in die lijstjes staan en wel een significante wijziging kunnen betekenen. Dat zie ik althans elk jaar weer bij de binnenlandse concessies die ik bijhoudt.
Daniel schreef:Je draait om de vraag heen. Die link is de dienstregeling van 2015 dus dat betreft alleen het toevoegen van de nieuwe lijnen en zegt niks over hoe je ze denkt bij te houden waar de vraag over ging :wink:
Ik zie nergens een vraagteken hoor. :wink:
Nee, maar je reageert op een opmerking over het bijhouden met de lijst/het dienstregelingsboek voor de huidige dienstregeling. Da's dus niet waar de opmerking over ging, want nieuw toevoegen is heel wat anders dan bijhouden (vooral een stuk eenvoudiger)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Goed:

De VRR heeft 935 bus/tram/metrolijnen, de VRS (Keulen e.o.) heeft 496 bus/tram/metrolijnen, en dan zijn er nog een aantal andere verkeersverbonden waar ik nog niet eens exacte cijfers van heb. De OV-app voor de iPhone toont voor Nederland 3659 BTM-lijnen, al kan je dat geval rustig door twee delen voor een realistischer hoeveelheid. Er is op dit moment één persoon die bereid is alle binnen Duitsland blijvende buslijnen te onderhouden, wat neerkomt dat van deze hoeveelheden 95% door één persoon onderhouden gaat worden, een aantal dat neerkomt op bijna hetzelfde aantal lijnen als Nederland heeft. Ik heb je vaardigheden hoog zitten Regenmaker, maar ik denk dat je eerder met een regendans succesvol regen kan maken dan dat je alle pagina's die je van plan bent te gaan maken continue actueel kan houden.

Dus wat mij betreft blijft het toch vooral bij wat er nu staat, wat vooral spoorverkeer is omdat daar a.) meer mensen aantrekt dan buslijnen, het is grootser, massaler. b.) de aantallen lijnen beperkter blijven. Niedersachsen en NRW samen zijn ongeveer 200 treindiensten. Als ook in het stationsaanbod wordt gesneden (NRW heeft meer dan 800 stations) blijft er een kleinere, met relatief weinig werk te onderhouden hoeveelheid pagina's over waar het grootste gedeelte van de Nederlandstalige geïnteresseerden mee uit de voeten kan. De tijd die daarmee bespaard wordt kan gebruikt worden om de Nederlandse informatie te verbeteren.

Wat betreft België, omdat je daar ook al een tijd lang een uitspraak van mij probeert te ontlokken: ik weet eerlijk gezegd ook niet wat ik precies van al die buslijnen die daar staan moet vinden, ook daar zit veel obscuriteit bij. Vlaanderen lijkt wel aardig compleet maar ik durf er geen uitspraken te doen over de actualiteit. Ik denk dat in ieder geval voor het Franstalig gedeelte van België moet worden gekozen voor een kleine benadering, bijvoorbeeld door alleen nog buslijnen die uit Vlaanderen/Brussel komen te bespreken en stations te behouden die vanuit Nederland, Vlaanderen of Brussel rechtstreeks bereikbaar zijn. En ook daar met technieken die het onderhoudsarm maken, want onderhoudsvrij wordt het nooit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Hainje »

1431 lijnen. Wauw. Klinkt als een fulltime taak om bij te houden. :o :shock:
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Daniel »

Even in perspectief plaatsen: ik houd zelf al een tijdje drie Nederlandse concessies bij op de wiki met in totaal 213 lijnen. Dat kost met de jaarlijkse dienstregelingswijziging al de vrije tijd van één tot anderhalve maand om alles na te lopen en bij te werken. Denk dat Hainje dus aardig in de buurt komt met de stelling dat het een fulltime taak wordt om dat actueel te houden in je eentje.

@Bee: ik kan niet anders dan het geheel eens met je zijn :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Jef400 »

@Bee, we mogen dan inhoudelijk wel oneens zijn geweest in deze discussie, maar ik moet je complimenten maken in deze. Zelf ben ik het ook wel eens om het aantal pagina's te beperken. Op de Duitstalige wikipedia staan overigens ook niet alle stations.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

@Bee, je hebt ook wel gelijk. Ik ben gewoon eigenwijs... :lol:

Wat dachten jullie van als ik (voorlopig) houd bij Kreisfreie Stadt Duisburg, Kreis Krefeld en Kreis Kleve? Die staan al zo goed als online.

We kunnen later altijd nog zien wat het wordt, als dit een soort van proef wordt. Kan ik ook zien hoeveel werk het is om bij te houden. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Jef400 »

Krefeld niet, grenst niet aan Nederland. Heb ik liever Kreis Viersen, dat grenst ten minste aan Nederland.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten