Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Nee. We hebben al 1600 categorieën staan die wel gebruikt worden maar niet zijn aangemaakt, ik heb geen behoefte aan nog eens 700 extra categorieën.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Nee. We hebben al 1600 categorieën staan die wel gebruikt worden maar niet zijn aangemaakt, ik heb geen behoefte aan nog eens 700 extra categorieën.
Als die buslijnen allemaal station/plaats sjabloon krijgen komen die categorieën er toch al automatisch (de belgische dan).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Roelof88 »

De meeste categorieën voor Nederlandse plaatsen zijn door Wikibot aangemaakt (http://wiki.ovinnederland.nl/w/index.ph ... on=history). Dat moet voor buitenlandse plaatsen neem ik aan ook wel kunnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Maar alle buitenlandse stations gebruiken hetzelfde sjabloon, dus je kan niet even makkelijk het sjabloon aanpassen zonder trammelant te veroorzaken.

Als je je nuttig wil maken kan je buslijnen aanpassen of Duitse stations aanpassen zodat de treindiensten automatisch verschijnen. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Als je je nuttig wil maken kan je buslijnen aanpassen of Duitse stations aanpassen zodat de treindiensten automatisch verschijnen. :)
Neem ik mijn eigen Duitse buslijntjes wel voor mijn rekening :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Frank »

Even een lijstje met de Belgische entiteiten die ik op de wiki tegenkom:

Aanpassing lijnpagina's aan nieuwe situatie (iig al aangepast aan drgl 2015)
Entiteit Limburg: Frank (mee bezig)
[wiki]Entiteit Liège-Verviers[/wiki]

Bijgewerkt t/m dienstregeling 2015?
Entiteit Antwerpen
Entiteit Brabant Wallon
Entiteit Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Entiteit Charleroi
Entiteit Hainaut
Entiteit Namur-Luxembourg
Entiteit Oost-Vlaanderen
Entiteit Vlaams-Brabant
Entiteit West-Vlaanderen
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Etienne »

Op dit moment ben ik bezig met Antwerpen en zo werk ik het lijstje af.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Frank »

Hoe gaan we om met buurtbussen als: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... nt_-_Achel ?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door fogeltje »

Wat een draak van een lijn -o-
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Van dat soort lijnen zijn er helaas aardig wat. Die hebben geen vaste route maar rijdt afhankelijk van telefonisch aangevraagde ritten een route langs de noodzakelijke haltes. Daar is ook geen lijnstrip van te maken. Ik heb ook geen idee wat je er verder mee moet trouwens. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Frank »

Ik zit eraan te denken om de categorieën hier handmatig toe te voegen, maar een echt ideale oplossing is het niet...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door fogeltje »

Ik denk dat we het bij dit soort lijnen inderdaad op handwerk moeten houden. Misschien dat we in de toekomst hier nog iets op verzinnen. Ook al zijn er redelijk wat, ik hoop toch zeker dat ze tot een sterke minderheid behoren met betrekking tot de hoeveelheid lijnen op de wiki.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Frank »

Ik ga morgen nog wat lijnen uit betreffende entiteit aan de nieuwe situatie aanpassen. Dan hebben we in ieder geval een goed begin rondom onze testen in België - en misschien is dit zelfs wel genoeg om mee verder te kunnen. Ik wil dan ook nog wat testjes doen mbt het sjabloon verouderd. Ook het puntje rondom deze buurtbus is iets in de gaten te houden. Verder ben ik in ieder geval erg enthousiast over de nieuwe opzet.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door huibf »

Bee schreef:Van dat soort lijnen zijn er helaas aardig wat. Die hebben geen vaste maar rijdt afhankelijk van telefonisch aangevraagde ritten een route langs de noodzakelijke haltes. Daar is ook geen lijnstrip van te maken. Ik heb ook geen idee wat je er verder mee moet trouwens. :')
Dat gaat wel. De Lijnheeft ook voor deze lijn een lijnstrip. Geheel met doorkomsten. Ik meen dat ik ooit belbus 195 had ingevoerd. Dit is namelijk de enige belbus in Nederland in Sas van Gent.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

huibf schreef:
Bee schreef:Van dat soort lijnen zijn er helaas aardig wat. Die hebben geen vaste maar rijdt afhankelijk van telefonisch aangevraagde ritten een route langs de noodzakelijke haltes. Daar is ook geen lijnstrip van te maken. Ik heb ook geen idee wat je er verder mee moet trouwens. :')
Dat gaat wel. De Lijnheeft ook voor deze lijn een lijnstrip. Geheel met doorkomsten. Ik meen dat ik ooit belbus 195 had ingevoerd. Dit is namelijk de enige belbus in Nederland in Sas van Gent.
Voor lijn 743 toch niet helaas, zie https://delijn.be/nl/lijnen/belbus/4/743/11

Iig voor de lijnen 744, 745 en 746 hetzelfde verhaal. Als er een lijnstrip gemaakt kon worden had Etienne dat echt wel gedaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Etienne »

De belbussen in België werken heel anders dan in Nederland. De belbussen daar bestrijken een groot gebied van één of meerdere plaatsen en bedienen veel haltes in het gebied. Ze vertrekken van een vaste halte, meestal een station of busstation en er dient dan gereserveerd te worden. Daarom is er geen vaste routestrip van te maken en heb ik ter vervanging een haltelijst opgesteld.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Ik heb een vraagje, ik ga nu heel leuk alle Duitse buslijntjes bijwerken. Maar uhm wat gaat daar mee gebeuren (anders allemaal werk voor niets)? En kan ik nieuwe busstation- en stationspagina's (met automatisch gegenereerd overzichten) aanmaken? En de categorieën die daarvoor nodig zijn?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Z2N »

Kan je je kennis niet beter gebruiken op de Nederlandse lijnen? Het is nog steeds een wiki over Nederlands OV, en volgens mij was er vanwege je uitbreidingsdrift al een stop voor onbepaalde duur opgesteld. Deze geldt nog steeds, en je moet volgens mij niet willen denken over de gevolgen van het niet respecteren van deze stop.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Voordat je nieuwe buitenlandse stations gaat aanmaken kan je misschien beter eerst de pagina's van de bestaande buitenlandse stations aanpassen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Voordat je nieuwe buitenlandse stations gaat aanmaken kan je misschien beter eerst de pagina's van de bestaande buitenlandse stations aanpassen.
Oké dan doen we dat. :wink:
Z2N schreef:Kan je je kennis niet beter gebruiken op de Nederlandse lijnen? Het is nog steeds een wiki over Nederlands OV, en volgens mij was er vanwege je uitbreidingsdrift al een stop voor onbepaalde duur opgesteld. Deze geldt nog steeds, en je moet volgens mij niet willen denken over de gevolgen van het niet respecteren van deze stop.
Ik heb het over het automatiseren van stationspagina's. Niet per se over veel uitbreiden. Overigens ben ik nog steeds van mening dat OV niet direct ophoudt bij zoiets als een landgrens. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door huibf »

Bee schreef:
huibf schreef:
Bee schreef:Van dat soort lijnen zijn er helaas aardig wat. Die hebben geen vaste maar rijdt afhankelijk van telefonisch aangevraagde ritten een route langs de noodzakelijke haltes. Daar is ook geen lijnstrip van te maken. Ik heb ook geen idee wat je er verder mee moet trouwens. :')
Dat gaat wel. De Lijnheeft ook voor deze lijn een lijnstrip. Geheel met doorkomsten. Ik meen dat ik ooit belbus 195 had ingevoerd. Dit is namelijk de enige belbus in Nederland in Sas van Gent.
Voor lijn 743 toch niet helaas, zie https://delijn.be/nl/lijnen/belbus/4/743/11

Iig voor de lijnen 744, 745 en 746 hetzelfde verhaal. Als er een lijnstrip gemaakt kon worden had Etienne dat echt wel gedaan.
Verhip, nu inderdaad niet meer. De oude site maakte een nette routestrip met doorkomsten voor alle ritten.. Helaas nu dus niet meer.
je krijgt nog wel een routestrip als je een reis uitstippeld, alleen geen doorkomsttijden. Dat maakt de routestrip maken nu dus wel veel lastiger.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Ik zou graag zien dat er gestopt wordt met het aanmaken van nieuwe pagina's in het buitenland en dat er wordt meegeholpen de al bestaande pagina's over stations, treinseries en BTM-lijnen in het buitenland technisch en inhoudelijk up-to-date te krijgen. Als dat niet gebeurt ga ik vanaf volgend weekend een enorme hoeveelheid pagina's, in ieder geval voor Berlijn en omgeving, voor verwijdering nomineren wegens achterstallig onderhoud. Ik probeer al een paar dagen een aanvang te maken maar het is gewoon teveel om alleen te doen en de oorspronkelijke makers zijn in geen velden en wegen te bekennen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Frank »

Ik stel voor dat als pagina's niet up to date zijn dat we het sjabloon verouderd erop zetten. Dan krijgen we ook een beter idee van wat er niet bijgewerkt wordt. Verder geldt wat mij betreft nog steeds dat het bijwerken van bestaande pagina's een hogere prioriteit heeft dan het toevoegen van nieuwe pagina's. Volgens mij is België ook nog lang niet bijgewerkt. Ik heb daar ook minder aan gedaan dan ik had gewild, maar dat komt misschien ook omdat m'n interesse daar wat minder ligt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Ardan »

Ik wil best wat doen maar dan moet ik eerst even rustig gaan doornemen wat ik allemaal precies moet gaan doen en aanpassen met dat nieuwe systeem van jullie.. Is er nou al ergens een handleiding of is het nog steeds 'we hebben iets nieuws bedacht maar zoek zelf maar uit hoe we willen dat je het doet'?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Denk dat je hier veel informatie kan vinden voor bussen, trams, metro's en veerlijnen:
[wiki]Help:Automatisering stationspagina's[/wiki] :wink:

Ik weet niet of Bee een handleiding heeft gemaakt voor Duitse/Belgische spoorwegen. :?:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten