Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

De S-Bahnseries hebben nu een afwijkende Infobox en afwijkende routestrips, ik denk dat het het makkelijkste is uit te leggen door de pagina's voor de lijnen S7 en S75 in Berlijn te vergelijken wat de verschillen zijn

Bij de overige treinseries moet de informatie bijgewerkt worden, ook zijn er twee nieuwe velden, opdrachtgever en concessie. Als je die informatie niet hebt kan je ze achterwege laten. Bij de route kan je ook belangrijke tussenstations invullen. Zorg ervoor dat als je een link maakt de pagina bestaat.

Op stationpagina's kan je de volledige sectie "trein" vervangen door {{DStatHuidigBediening|station=XXX}} (en in België wordt D dan B), dan gebeurt de rest automatisch. Eigenlijk moet de infobox op die pagina's ook nog vervangen worden door BuitenlandStationInfo om de categorieën goed te vullen, maar ik denk dat juiste informatie bij de treinseries nu het belangrijkste is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Etienne »

Ik maak uitsluitend nieuwe pagina's aan van rode links die al op de Entiteitenpagina's staan, dit in tegenstelling tot Regenmaker. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Meltrain »

Ik ben nu vooral bezig met de nieuwe dienstregeling in Antwerpen die over twee weken in gaat.
Bij de nieuwe lijnen voeg ik de parameter "toekomst=ja" toe en lijnen die vervallen zet ik al wel vast in de v.t., maar vervang ik LijnInfo nog niet door VLijnInfo, om te voorkomen dat de lijnen ineens in een andere categorie vallen. Deze laatste dingen doe ik vermoedelijk op 17 april.

Als ik hiermee klaar ben, ga ik even de omgeving van Gent bijwerken (met name trams, van Belgische bussen weet ik te weinig) en de rest van de Belgische stations aanpassen (zover dat nog nodig is).

Met Duitsland probeer ik me zo min mogelijk te bemoeien (al zal ik wel mogelijke fouten verbeteren).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Ik heb hele concessie AVV (met uitzondering van wat buurtbussen en belbussen) op de wiki gezet, nieuwe dienstregeling gaat in rond 1 juni dus dat staat genoteerd. Nu ben ik concessie VRR aant verbeteren/wat nieuwe lijnen aan het aanmaken. Verder moet ik nog even kijken naar de Treindiensten in NRW. Treindiensten uit Berlijn wil ik me op dit moment eigenlijk niet mee bezig houden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Etienne schreef:Ik maak uitsluitend nieuwe pagina's aan van rode links die al op de Entiteitenpagina's staan, dit in tegenstelling tot Regenmaker. :wink:
Owja hier wilde ik nog even op reageren. Waar slaat deze uitspraak nou weer op? Ik kan ook zeggen van: wie boeit een schoolbus midden in de Ardennen? Dus ga nou niet zeuren. :wink:

P.S. je hebt de links ook zelf (of iemand anders) al een keer toegevoegd
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Het kan mij niet zo veel schelen of het scholierenlijnen in de Ardennen of stadsbussen in Mönchengladbach zijn, er is gewoon nog veel achterstallig onderhoud in het buitenland. Ik zie graag dat eerst het bestaande wordt opgelapt. Er zijn nu technieken bedacht en geïntroduceerd zijn om de hoeveelheid toekomstig onderhoud flink terug te brengen, maar deze technieken worden nu vooral gebruikt om nieuwe informatie toe te voegen en de oude informatie staat maar te wachten op een update.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Vanwege de discussie hier ( http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Overl ... ker#Huh.3F ) zou ik graag willen weten wat hier nu het standpunt over is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten