Naamgeving concessie/dienstregelingpagina's per jaar

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Plaats reactie
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Naamgeving concessie/dienstregelingpagina's per jaar

Bericht door Frank »

Daniel schreef:De afspraak was inderdaad nog niet definitief gemaakt, maar volgens mij waren we er in ieder geval uit dat het NIET werd wat regenmaker er nu van aan het maken is.
Het compromis tussen de twee kampen was bij mijn weten juist om "Dienstregeling concessie xx 20xx" te gaan gebruiken omdat het meer is dan puur een wijzigingspagina (in bepaalde gevallen staat ook het lijnennet in dat jaar erop) en tegelijk ook onderscheid met de concessiepagina´s te hebben.
Een weekendje later dan gezegd, maar aangezien niemand hevig (of ook maar enigszins) geprotesteerd heeft sla ik nu de virtuele hamer op de echte tafel hier thuis: vanaf nu worden concessiepagina's genoemd als in bovenstaand voorstel. Vanaf het moment dat de concessies ingevoerd zijn; de discussie over de naamgeving van pagina's voor die tijd volgt op een later moment.

Niet alles hoeft in één keer gedaan te worden natuurlijk, maar het is wel fijn als er vast een begin aan gemaakt wordt de komende dagen. Denk daarbij svp ook aan het aanpassen van de doorverwijzingen (ja, dat is best wat werk :) ).
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibe »

Dienstregeling concessie West-Brabant (2015-2022) 2015 zou dus de pagina moeten zijn voor de huidige dienstregelingsjaar in West-Brabant?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

huibe schreef:Dienstregeling concessie West-Brabant 2015 zou dus de pagina moeten zijn voor de huidige dienstregelingsjaar in West-Brabant?
Geen dubbele jaartallen. Althans, ik had er nog niet over nagedacht dat je het zo zou kunnen doen zoals je nu omschrijft, maar dit lijkt me eerlijk gezegd het meest logisch (en zeker het mooist).

(Sorry voor het editen van je bericht, volgens mij is het nu weer zoals het was)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Zal ik er voor de RET dan "Dienstregeling RET 2015" van maken?
Of zoals regenmaker voorstelt "Dienstregeling concessie Rotterdam Tram & Bus 2015", hoewel dat niet mijn voorkeur heeft?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Nou ken ik de situatie in Rotterdam niet zo goed, maar het wordt dan Dienstregeling concessie Rotterdam blabla (20xx). Lijkt me het best om overal dezelfde structuur te hanteren en niet hier af te gaan wijken :) . Van die andere pagina zou je natuurlijk wel een doorverwijspagina kunnen maken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Hmm, als ik dan "Dienstregeling concessie Rail Rotterdam 20xx" en "Dienstregeling concessie Bus Rotterdam 20xx" beide laat doorverwijzen naar "Dienstregeling RET 20xx" lijkt me dat iedereen tevreden is.
De normale reizigers kunnen dan immers nog steeds zoeken op "RET" en hebben alle info bij elkaar staan en de personen die echt op concessies zoeken (al vraag ik me af wie dat doet) komt alsnog op de juiste pagina.

Ik ben het ermee eens dat er eenheid moet komen, alleen is dit nu de enige uitzondering omdat het één pagina is waar twee concessies op staan. Voor allebei de concessies een aparte dienstregelingpagina maken, doe ik liever niet, omdat beide concessies elkaar zodanig aanvullen dat ze door de gewone reizigers als één geheel worden gezien. Dan heb ik de wijzigingen het liefst dus bij elkaar, want dat scheelt weer zoekwerk.
Beide concessies hebben overigens wel een eigen concessiepagina.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door huibf »

Waarom moet er Dienstregeling voor ?
We brengen immers helemaal geen dienstregelingen ?

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... _Eindhoven
Is een concessiepagina van een gebied over een bepaalde periode.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... hoven_2015
Is een pagina over het dienstregelingenjaar 2015 en bevat meer info dan alleen wat lijnen.

Juist 2 genoemde titels vindt ik persoonlijk de lading correct dekken.
huibe schreef:Dienstregeling concessie West-Brabant 2015 zou dus de pagina moeten zijn voor de huidige dienstregelingsjaar in West-Brabant?
Laten we het vooral zo houden zoals het nu is:

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conce ... abant_2015

Niets mis mee.
Meltrain schreef:Zal ik er voor de RET dan "Dienstregeling RET 2015" van maken?
Of zoals regenmaker voorstelt "Dienstregeling concessie Rotterdam Tram & Bus 2015", hoewel dat niet mijn voorkeur heeft?
Concessie Rotterdam Tram & Bus 2015 ! Als zo de naam is van de concessie
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Er zijn twee verschillende soorten dienstregelingspagina's. Naast

Concessie Arnhem - Nijmegen 2015

zijn er ook pagina's die er als volgt uitzien:

Wijzigingen concessie Regio Twente 2014

Ook al blijft de opmaak van de pagina's er misschien verschillend uitzien, we willen wel een eenduidige naamgeving. Het bezwaar aan de huidige naamgeving is dat het niet goed weergeeft dat het om dienstregelingswijzigingen gaat, maar eerder lijkt op de algemene concessiepagina. Daarom voegen we voortaan dienstregeling aan de paginanaam toe.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Frank »

Meltrain schreef:Hmm, als ik dan "Dienstregeling concessie Rail Rotterdam 20xx" en "Dienstregeling concessie Bus Rotterdam 20xx" beide laat doorverwijzen naar "Dienstregeling RET 20xx" lijkt me dat iedereen tevreden is.
De normale reizigers kunnen dan immers nog steeds zoeken op "RET" en hebben alle info bij elkaar staan en de personen die echt op concessies zoeken (al vraag ik me af wie dat doet) komt alsnog op de juiste pagina.
Twee concessies op een pagina is natuurlijk wel een geval apart, maar dan zou ik ze laten doorverwijzen naar Dienstregeling concessie Rotterdam Tram & Bus 2015. Laten we proberen eenduidig te blijven qua naamgeving en niet overal aparte eilandjes te creëren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Prima, dan maak ik er "Dienstregeling concessie Rotterdam Rail & Bus 20xx" van met enkele doorverwijzingen ernaar. :pos:
Dan is het voor iedereen duidelijk. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Dat wordt nog eens een mooie naam bedenken voor de oude pagina's van de vorige BRU-concessies... Daar staan zelfs drie concessies (regiovervoer, spitsvervoer en sneltram) op één pagina met wijzigingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

huibe schreef:Dienstregeling concessie West-Brabant (2015-2022) 2015 zou dus de pagina moeten zijn voor de huidige dienstregelingsjaar in West-Brabant?
Nee, de jaartallen tussen haakjes worden alleen gebruikt bij de algemene concessiepagina om deze van elkaar te onderscheiden. Voor de concessiepagina per jaar volstaat het jaar.
huibf schreef:Waarom moet er Dienstregeling voor ?
We brengen immers helemaal geen dienstregelingen ?
Het is maar net wat je precies onder dienstregeling verstaat. De oude pagina's noemen we ook "Zuidooster dienstregeling huppelup". We brengen wel degelijk een deel van de informatie, alleen de vertrektijden niet. Dus je kunt dat we een deel van de dienstregeling brengen.

Ik snap je punt verder wel, maar door het woordje dienstregeling ervoor te zetten is het duidelijker dat dit gaat over een pagina van 1 jaar gaat en niet over de algemene concessiepagina. Ook brengt het dit meer in lijn met de naamgeving van oude pagina's (waar we het overigens ook nog over moeten gaan hebben, maar we richten ons nu even op de pagina's uit de jaren van concessies).
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten