Buitenlanddiscussie (afronding)

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Hainje »

Frank schreef:Ik heb het gemerkt. Nu kan ik ze nog gaan verwijderen, bedankt :wink: ...
Ohw. -o-

*legt popcorn dan maar weer weg*


Edit: Oh kennelijk begreep ik Frank verkeerd.
Laatst gewijzigd door Hainje op zo 22 nov 2015, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door regenmaker »

Er wordt ook nooit gerept over schoolbussen uit de Belgische provincie Luxemburg. Net of die zovaak bekeken worden. Daarnaast wijzigen Duitse buslijnen over het algemeen niet zoveel. De buslijnen in Duitsland zijn op dit moment actueel.

Ik ben voorstander van het saneren van de stationspagina's in Berlin-Brandenburg, zeker omdat ze niet zoveel toevoegen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Suus »

Ik vind geen enkele buslijn die niet in een Nederlandstalig gebied rijdt interessant, wat mij betreft mogen die ook allemaal weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door regenmaker »

Maar dat is een persoonlijke mening, ik vind ze wel erg interessant en steek er tijd in om ze compleet te maken. Als ik zeg dat mij metro's in Amsterdam niet boeien, hoeven die toch ook niet weg. Dat is juist het leuke aan de wiki: een zo breed mogelijk scala aan informatie bieden. Misschien moeten er hier en daar nog wat dingen gebeuren, zoals Frank al zegt maarja ik vind het leuker om Duitse buslijnen te onderhouden/aan te maken en de concessie is nu bijna af wat ik wil voor de nieuwe dienstregeling.

Mij lijkt het prima om de buslijnen in Duitsland, België en Nederland te behouden zoals eerder is voorgesteld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Suus »

Er is echter wel één verschil: De wiki is Nederlandstalig en in eerste instantie op Nederland gericht. Wat dus in Nederland gebeurt is altijd 100x relevante dan het buitenland. En het buitenland waar wel Nederlands wordt gesproken is ook weer relevanter dan het buitenland waar geen Nederlands wordt gesproken. Maargoed, soms is het discussiëren tegen een muur hier...

Hainje, is er nog popcorn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Hainje, is er nog popcorn?
Genoeg! :D

Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door regenmaker »

Hainje schreef:Genoeg! :D
Doe mij ook maar wat dan. Ben die discussies wel een beetje zat. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Suus »

Je lokt het zelf uit door ongeremd door te gaan met het toevoegen van buslijnen waar iedereen zijn of haar vraagtekens bij plaatst. Dat mag toch ondertussen wel duidelijk zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door regenmaker »

Zolang het Nederlandse OV er niet onder lijdt, blijf ik het probleem niet zien! :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door ArrivaBas »

Zolang het maar een verbinding heeft met NL, is het niet zo'n probleem.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Zugführer »

Het "probleem" is dus juist dat er inmiddels meer dan 1000 lijnen op de wiki staan die helemaal géén relatie hebben met Nederland of überhaupt Nederlandssprekenden mensen en waar dus zo goed als zelden iemand naar zal kijken :D
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door huibe »

I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door regenmaker »

Zugführer schreef:Het "probleem" is dus juist dat er inmiddels meer dan 1000 lijnen op de wiki staan die helemaal géén relatie hebben met Nederland of überhaupt Nederlandssprekenden mensen en waar dus zo goed als zelden iemand naar zal kijken :D
Maar het is uniek dat zo'n grote verzameling bij elkaar staat. Op welke site staat nou informatie over Nederlands, Duits en Belgisch OV bij elkaar? Wil je een dagje naar Charleroi met het ov: hier kan je het vinden. Wil je een dagje naar Duisburg met het ov: kan je ook hier vinden. Wil je weten hoe vaak de tram in Amsterdam gaat? Dat kan je ook op deze wiki vinden.

Het kul argument dat het niet Nederlands is, kan ik niets mee. Moet nieuwe informatie eerst aan een bepaalde subjectieve interesse waarde voldoen? Dan is meer een smaak discussie dan een inhoudelijke discussie.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Suus »

De taal die in een bepaald gebied wordt gesproken is niet subjectief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Jef400 »

Wil net zeggen. Volgens mij heten we niet voor niets ov in NEDERLAND
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door ArrivaBas »

Anders een naamswijziging? (A) Dan lijkt mij OV in Europa wel aardig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:Zolang het Nederlandse OV er niet onder lijdt, blijf ik het probleem niet zien! :mrgreen:
Dat doet het nu dus juist wel. Je bent immers intensief bezig met buitenlandse lijnen toevoegen in een tijd dat we het al druk genoeg hebben met de dienstregelingswijziging in Nederland.
regenmaker schreef:Het kul argument dat het niet Nederlands is, kan ik niets mee. Moet nieuwe informatie eerst aan een bepaalde subjectieve interesse waarde voldoen? Dan is meer een smaak discussie dan een inhoudelijke discussie.
99% van de bezoekers komt uit Nederland, het enige andere significant aanwezige land in de statistieken is België. Duitsland bungelt ergens onderaan.
Oftewel, het moge duidelijk zijn dat OVNL vooral bezoekers in het Nederlandse taalgebied kent dus info daarover (Nederland + Vlaanderen) is relevant. Daarbuiten is verre van relevant en zou daarmee nooit de grootste tijdsbesteding van een wikibewerker moeten zijn, daar wordt immers amper op gezocht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Meltrain »

We hebben nochtans twee Duitse gebruikers, die nog vrij actief zijn ook. 8-)
Maar verder is het wel logisch dat er nauwelijks bezoekers uit Duitsland (of Frankrijk en Wallonië) zijn door de taal die we hanteren op dit forum.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Ardan »

Jezus we hebben het hier al miljoenen keren over gehad...

Ik pak de popcorn maar alvast.

Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Milco »

Ik pak lekker een bakkie chips erbij. Eigenlijk was ik van plan een comedieserie te gaan kijken, maar volgens mij kan ik dan net zo goed een paar topics als deze doorlezen :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Jezus we hebben het hier al miljoenen keren over gehad...
...maar kan niet worden afgerond omdat iemand denkt dat hij in zijn eentje 900 buslijnen aan de wiki kan toevoegen en onderhouden waar de rest van de Nederlandstalige mensheid niet in geïnteresseerd is en waar de Nederlandse inhoud onder lijdt.

Ik heb al twee jaar lang de treinseries van Berlijn en Brandenburg, waar ik echt 0,0 interesse in heb, onderhouden omdat de oorspronkelijke maker bezig is met zijn buslijnenmarathon. In die tijd had ik ook Nederlandse stations kunnen opknappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Milco »

Laat ik dan ook maar eens mijn mening geven hierover...

OV in Nederland boeit me heel erg en daarvoor heet deze site ook "OV in Nederland".
OV in België boeit me redelijk, sowieso wel in het Nederlandstalige deel; het Franstalige en Duitstalige deel wat minder tot gewoon niet.

Buslijnen in andere landen boeien me totaal niets eigenlijk. Een buslijn in Duitsland die in Nederland komt kan ik mee leven, ov in Berlijn boeit me ook wel en kan interessant zijn op de wiki, vooral geschiedenisverhalen vind ik interessant om te lezen (dank Ardan!) maar een buslijn in een of ander willekeurig Duits dorp wat ik ooit een keer op een bord heb staan bij een snelwegafrit boeit me totaal niet en zulke bus-, tram-, metro- en stations- of haltepagina's hoeven van mij absoluut niet op de wiki.

Daarbij vind ik dat het ov in Nederland zeker voorrang heeft op de rest.

Ik zou bijna dit willen zeggen :p :
Dat is mijn uitspraak en daar zullen jullie het mee moeten doen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Ardan »

Ik heb ook wel wat Duitse dingen aangemaakt, maar ik doe daar puur (sub)urbane raildingen omdat daar mijn interesse ligt. En ook lang niet alles, ik maak geen lijnen en stations aan 'om het aanmaken' maar ik doe dat alleen als ik er een foto bij heb en er iets leuks over kan vertellen. Dan is een pagina ook boeiend en niet alleen 'dit is een station' of 'dit is een lijn'.

Toen we met al die parameters gingen werken ben ik een beetje de draad kwijtgeraakt (daarom bemoei ik me verder ook niet met de concessiewisselingen, is me te ingewikkeld geworden), maar ik heb wel Bee wat zien uitspoken in Duitsland. En als het alleen het jaartal achter parameter 'dienstregelingsjaar' wijzigen van 2015 in 2016 is (bevestiging plz?), dan kan ik in ieder geval mijn dingen nog wel doen.

Ik ben van mening dat een informatief artikel over spoorweggeschiedenis in bijvoorbeeld Engeland, of bijvoorbeeld de metro van Wenen, best wel kan. Misschien ga ik daar wel heen op interrail volgend jaar en kan ik er wat over schrijven. Maar over zulke dingen zou ik dan eerder één artikel aanmaken op één pagina, geen losse lijnen en bijbehorende pagina's aanmaken en zo. Compact, boeiend en omdat het een algemeen artikel is hoef je er alleen wat bij te schrijven als er iets nieuws wordt geopend of zo. Als je daar aan toe komt. En anders is het ook niet zo'n ramp.

Maar bovenal: Nederland is prioritair, rest is bijzaak.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Toen we met al die parameters gingen werken ben ik een beetje de draad kwijtgeraakt (daarom bemoei ik me verder ook niet met de concessiewisselingen, is me te ingewikkeld geworden), maar ik heb wel Bee wat zien uitspoken in Duitsland. En als het alleen het jaartal achter parameter 'dienstregelingsjaar' wijzigen van 2015 in 2016 is (bevestiging plz?), dan kan ik in ieder geval mijn dingen nog wel doen.
Dat is bij de meeste treindiensten gelukkig wel het geval. Alleen sommige lijnen hebben vrij complexe routewijzigingen, dan is het iets meer werk, maar niet iets wat extreme hocus-pocus is voor iedereen die wel eens een lijn aan de wiki heeft toegevoegd. Technisch zijn buslijnen veel ingewikkelder bijvoorbeeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Buitenlanddiscussie (afronding)

Bericht door Milco »

Wat dat betreft kan ik mij volledig vinden in het verhaal van Ardan hierboven. Iets in het buitenland kan best interessant zijn, maar des te meer als er een verhaal aan vastzit.

Een pagina van buslijn 602 in een of andere Duitse stad boeit me niet, terwijl ik menig pagina van een metrostation of een metrolijn. In Berlijn meerdere keren heb doorgelezen omdat ik een verhaal op zo'n pagina reuze interessant vind. :pos:

Dus mijn advies: doorgaan met pagina's toevoegen mits ze interessant zijn (metro in Berlijn bijvoorbeeld, of welke stad dan ook), zolang er en goed verhaal aan zit gekoppeld en stop met het toevoegen van pagina's (ongeacht buslijnen, stations of wat dan ook) die verder niets belangrijks toevoegen aan de wiki.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten