Het besluit luidt als volgt:
De notatie 112 wordt in vervolg gebruikt voor semi-stadslijnen met inachtneming van de onderstaande regels, waarop geen uitzonderingen gelden.
(1) De notatie 112 mag uitsluitend worden gebruikt bij lijnen die slechts twee plaatsen aandoen. Bij drie of meer plaatsen wordt altijd notatie 114 gebruikt.
(2) De notatie 112 mag uitsluitend worden gebruikt bij lijnen waarbij de afstand tussen de bebouwde kom van de twee plaatsen niet meer dan 2 kilometer bedraagt. Is dit meer dan 2 kilometer, dan volgt notatie 114.
(3) Bij het gebruik van de notatie 112 moet altijd een locatieaanduiding worden gebruikt.
(4) Indien een lijn van plaats A via plaats B weer naar plaats A rijdt, dan moet de notatie 112 worden gebruikt. Echter dient er wel rekening te worden gehouden met de bebouwde kom regel (regel 2).
(5) Indien een lijn van plaats A via plaatsen B en C naar plaats A rijdt, dan moet de notatie 114 worden gebruikt.
(6) Als je een streeklijn binnen een stad wil specificeren dan maak je gebruik van de notatie 114. De notatie 113 is niet meer toegestaan in verband met verwarring die ontstaat bij een beperkt bediend deeltraject waarbij ook gebruik wordt gemaakt van haakjes.
(7) Let op: bij het gebruik van de notatie 114 hoeft niet elke plek in een stad op de route genoemd te worden, dit om onoverzichtelijkheid te voorkomen.
Dus wat mag wel:
- Eindhoven Station - Eindhoven Strijp-S - Eindhoven Evoluon - Veldhoven Heikant - Oerle Zuid
- Nijmegen Centraal Station - Druten
- Eindhoven: Station - Strijp-S - Evoluon - Veldhoven: City Centrum - 't Look - Zonderwijk
- Rotterdam Zuidplein - Rotterdam Slinge - Rhoon - Barendrecht - Rotterdam Lombardijen - Rotterdam Kralingse Zoom
- Valkenburg - Sibbe - Bemelen - Maastricht Station - Maastricht Boschpoort
- Eindhoven: Station - Strijp-S - Evoluon - Veldhoven: Heikant - Oerle: Zuid (in strijd met regel 1)
- Nijmegen: Centraal Station - Druten: Busstation (in strijd met regel 2)
- Eindhoven: Station - Strijp-S - Evoluon - Veldhoven (in strijd met regel 3)
- Rotterdam: Zuidplein - Slinge - Rhoon: Portland - Barendrecht: Carnisselande - Vrouwenpolder - Centrum - Rotterdam: Station Lombardijen - Keizerswaard - Kralingse Zoom (in strijd met regel 5)
- Valkenburg - Sibbe - Bemelen - Maastricht (Vijverdal - Station - Centrum - Boschpoort) (in strijd met regel 6)
Bij het besluit van het wikibeheer hebben een drietal zaken een belangrijke rol gespeeld:
1. De poll wijst uit naar een duidelijke voorkeur voor de notatie 112.
2. Het beheer had eigenlijk al in februari bij de laatste wikibeheerdersmeeting besloten om integraal notatie 114 toe te passen zodra een lijn buiten de stad komt, dit leek ons de meest waterdichte en praktische oplossing. Echter, is het besluit door verschillende omstandigheden nooit kenbaar gemaakt aan de gebruikers.
3. In de toekomst willen we zo min mogelijk discussie over dit onderwerp, daarom worden nu duidelijke regels gebruikt.
Uiteindelijk hebben we dus gekozen voor een middenweg tussen de notaties 112 en 114.
Plaatje voor de notaties van Frankberg: