Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door umbusko »

Ik zal weer (op eigen tempo) meehelpen met Liège-Verviers en mogelijk ook Belgisch Limburg. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door Meltrain »

Ik zal de tramlijnen in Vlaanderen wel weer bijwerken en mogelijk ook nog wat buslijnen in Antwerpen en Gent en langs de kust.
Brussel hoeft (op een enkele uitzondering na) pas weer in september. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door regenmaker »

Er staan nog behoorlijk wat Belgische buslijnen die dit jaar niet zijn bijgewerkt in de categorie verouderd. Ik ga deze voor het einde van het jaar op voormalig zetten en deze lijnen het sjabloon status onbekend meegeven. Anders lopen de voormalige lijnen met dienstregelingsjaar 2020 en 2021 door elkaar. Link
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door umbusko »

Liège-Verviers is in principe wel bijgehouden, dus wat daar nog op verouderd staat is niet gewijzigd sinds 2020 (maar ook niet in detail bekeken). Die kunnen wel op 2021, dus dat zal ik doorvoeren. (De 48 heeft nog een wijziging per 1 december, die zal ik ook nog doorvoeren.)

Voor Limburg geldt hetzelfde denk ik.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door Meltrain »

Ik dacht dat alle Brusselse lijnen in september waren bijgewerkt (en toen ik later de Categorieën Verouderde Lijnen bekeek, stond er ook maar één Brusselse lijn tussen), dus daar heb ik verder niet meer naar omgekeken.
Ik vind het dan ook raar dat er nu ineens wel zo veel verouderde Brusselse lijnen zijn. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door Etienne »

Omdat Umbusko zich bezig houdt met Liège-Verviers en Limburg heb ik dit jaar daar totaal niet naar omgekeken; de rest van dat land is wel bijgewerkt voor 2021.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door Meltrain »

Etienne schreef: vr 03 dec 2021, 10:12 de rest van dat land is wel bijgewerkt voor 2021.
Afgezien van een paar belbuslijnen en een enkele Antwerpse streekbus.
(En een hoop Brusselse lijnen, waar ik op zich wel enige hulp bij kan gebruiken.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef: do 02 dec 2021, 21:22 Ik dacht dat alle Brusselse lijnen in september waren bijgewerkt (en toen ik later de Categorieën Verouderde Lijnen bekeek, stond er ook maar één Brusselse lijn tussen), dus daar heb ik verder niet meer naar omgekeken.
Ik vind het dan ook raar dat er nu ineens wel zo veel verouderde Brusselse lijnen zijn. :s
De Brusselse lijnen komen op 1 september in de categorie verouderd te staan, aangezien Suus zei dat de dienstregeling meestal per 1 september wijzigde en het zelf voorstelde. Maar als je liever hebt dat ze weer per 1 januari komen te staan, ook prima. Dan moet je overal |maand=9 weghalen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door Suus »

Er wijzigen volgend weekend precies twee lijnen in Brussel (9 en 14), heb er even geen zicht op wat er in september is gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: vr 03 dec 2021, 19:18
Meltrain schreef: do 02 dec 2021, 21:22 Ik dacht dat alle Brusselse lijnen in september waren bijgewerkt (en toen ik later de Categorieën Verouderde Lijnen bekeek, stond er ook maar één Brusselse lijn tussen), dus daar heb ik verder niet meer naar omgekeken.
Ik vind het dan ook raar dat er nu ineens wel zo veel verouderde Brusselse lijnen zijn. :s
De Brusselse lijnen komen op 1 september in de categorie verouderd te staan, aangezien Suus zei dat de dienstregeling meestal per 1 september wijzigde en het zelf voorstelde. Maar als je liever hebt dat ze weer per 1 januari komen te staan, ook prima. Dan moet je overal |maand=9 weghalen.
Dat weet ik, maar toen ik medio september de Categorie bekeek (nadat Rooddolfijn de wijzigingen van september had doorgevoerd) stonden er praktisch geen Brusselse lijnen in. Blijkbaar zijn die dan pas in oktober weer in de lijst verschenen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door regenmaker »

Ja daar zit wat vertraging tussen helaas. Op 1 januari staat de categorie ook niet meteen vol met alle lijnen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door umbusko »

De categorie is nu bijna leeg, er staan alleen nog een bijzondere lijn in Antwerpen, een rare lijn in Gent en drie metrolijnen in Hamburg in.
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door iamthedutchdude »

umbusko schreef: wo 22 dec 2021, 11:46 De categorie is nu bijna leeg, er staan alleen nog een bijzondere lijn in Antwerpen, een rare lijn in Gent en drie metrolijnen in Hamburg in.
Die rare lijn in Gent heb ik net even weggewerkt. Ik vraag me trouwens af of deze pagina (en de andere 2 pagina's van de Shuttle P+R) het bewaren waard zijn. Het dienstregelingsjaar van die lijn die in categorie Verouderd stond, was 2020.

Voor nu zijn ze in elk geval actueel klopt de interpunctie en zinsbouw weer.
Laatst gewijzigd door iamthedutchdude op wo 22 dec 2021, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door TLP »

Ik vraag me ook af of de Havenbus Zeebrugge (vanuit Brugge en Oostende), de De Fietsbus Haven Antwerpen en de Portbus Gent het bewaren waard zijn.
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door iamthedutchdude »

Het lijken in elk geval allemaal pagina's te zijn die op zichzelf staan en dus geen koppeling hebben naar andere pagina's op de wiki. Ik vraag me dan ook sterk af of deze pagina's up-to-date gehouden worden, of dat er enkel het dienstregelingsjaar aangepast wordt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door umbusko »

Ik lees op die eerste twee pagina's "De Havenbus Zeebrugge is een bus die enkel toegankelijk is voor mensen die op één of ander manier in de haven tewerk gesteld zijn". Niet openbaar toegankelijk, dus besloten vervoer en geen OV lijkt me. Die andere twee lijken in beginsel wel toegankelijk te zijn, net als de twee lijnen van de P+R-shuttle, dus die zouden kunnen blijven?
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door iamthedutchdude »

umbusko schreef: wo 22 dec 2021, 16:36 Ik lees op die eerste twee pagina's "De Havenbus Zeebrugge is een bus die enkel toegankelijk is voor mensen die op één of ander manier in de haven tewerk gesteld zijn". Niet openbaar toegankelijk, dus besloten vervoer en geen OV lijkt me. ...
Dat geldt ook voor de Portbus Gent.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door regenmaker »

TLP schreef: wo 22 dec 2021, 16:21 Ik vraag me ook af of de Havenbus Zeebrugge (vanuit Brugge en Oostende), de De Fietsbus Haven Antwerpen en de Portbus Gent het bewaren waard zijn.
Indien het geen openbaar vervoer is, horen de lijnen in principe niet op de wiki thuis. Ook als de lijnen al meerdere jaren niet goed bijgehouden zijn. Als iemand zich geroepen voelt om ze elk jaar bij te werken, prima.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Reminder Categorieën Verouderde Lijnen

Bericht door iamthedutchdude »

Wat mij betreft laten we dan eerst de lijnen die niet onder besloten vervoer vallen staan: ze zijn nu actueel gemaakt en staan dus niet meer in categorie Verouderd. We kunnen dus snel zien of deze pagina's bijgehouden worden, want ze verschijnen vanzelf weer in de categorie Verouderd.

De drie besloten lijnen heb ik zojuist categorie Verwijderen aan toegevoegd, met argumentatie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten