Inschrijfprocedure 2019

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Inschrijfprocedure 2019

Bericht door regenmaker »

Beste wikigebruikers,

Vanaf 1 oktober 2018 is het weer zover, dan kan er worden ingeschreven op de concessies die je vorig jaar hebt bijgewerkt (max. 4). Vanaf 5 oktober krijgen ook andere gebruikers de kans om zich in te schrijven. Voor een uitgebreide beschrijving van de inschrijfprocedure verwijs ik door naar de inschrijflijst 2019.

In vergelijking met vorig jaar is er bijna niets gewijzigd aan de inschrijfprocedure. We waren vorig jaar erg tevreden met hoe de procedure verliep. De grootste wijziging ten opzichte van vorig jaar is dat er een extra afvinkhokje voor de tariefpagina's is bijgekomen, hetgeen samenhangt met de tariefintegratie op de lijnpagina's (topic). Het moment dat de tariefpagina's bijgewerkt en/of aangemaakt moeten worden is niet gelijk aan de wijzigingen die gedaan moeten worden voor de nieuwe dienstregeling. We hebben voor een deadline van 1 januari 2019 gekozen aangezien dan de meeste tarieven worden gewijzigd. Zo kunnen we de hoeveelheid werk ook meteen mooi spreiden. Intussen is er een opzetje gemaakt voor hoe de tariefsjablonen werken: [wiki]Help:Tariefpagina[/wiki]. Mochten er nog onduidelijkheden zijn, dan kan je mij of Milco benaderen via PB. Meer informatie over de precieze invulling omtrent de tariefpagina's volgt ter zijner tijde.

Namens het wikibeheer alvast veel bewerkplezier gewenst! :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2019

Bericht door regenmaker »

De inschrijfprocedure is vandaag van start gegaan. Je hebt tot donderdag 4 oktober 23:59 uur de tijd om aan te geven of je een concessie nogmaals wilt bijwerken. Inschrijflijst: [wiki]Overleg categorie:Stads- en streekvervoer 2019[/wiki]
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2019

Bericht door regenmaker »

Vanaf vanavond 4 okt. 23:59 kan iedereen zich op de overgebleven concessies inschrijven.

Mocht je interesse hebben om een van deze concessies bij te werken, schrijf je dan morgen snel in. Ik ben in ieder geval blij om te zien dat de meeste concessies voor dit jaar al zijn opgevuld door onze vaste wikigebruikers.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2019

Bericht door Milco »

Vanaf morgen mogen de bestaande lijnpagina's aangepast worden aan de nieuwe dienstregeling ingaande 9 december 2018! Vanaf dan hoeft de parameter |toekomst=ja niet meer gebruikt te worden. Succes en veel plezier met bijwerken! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2019

Bericht door regenmaker »

Als algemene tip aan de wikibewerkers van dit jaar willen we als beheer nog even kwijt dat de overzicht die de vervoerders op hun website plaatsen vaak incompleet is. Vaak worden haltes hernoemd of enkele ritten geschrapt zonder dat dit expliciet wordt vermeldt. Graag zouden we voortaan ook het hernoemen van haltes in de geschiedenis willen terugzien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2019

Bericht door Etienne »

Nadat ik zojuist een privébericht van Regenmaker las;
Wie heeft er zin om de tariefpagina's voor Achterhoek-Rivierenland, Oost-Brabant en Limburg geheel te doen?

Ik hou me gewoon niet bezig met de tarieven voor het openbaar vervoer in Nederland en richt me veel meer op de geschiedenis en routering van buslijnen en daarnaast het OV in België en wagenparken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten