Plannen wiki 2019

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Plannen wiki 2019

Bericht door regenmaker »

Beste wikigebruikers,

In de loop van 2019 zijn er een aantal actiepunten die nog worden aangepakt of alreeds zijn aangepakt, hieronder een overzicht.

Naslagwerk
Voor pagina's die zoek zijn geraakt tussen de vele treinseries en buslijnen is er een naslagwerk gekomen met terminologie die binnen het openbaar vervoer wordt gebruikt. De lijst wordt gegenereerd met behulp van een onzichtbare categorie naslagwerk, mocht je pagina's tegenkomen die ook onder de noemer terminologie vallen schroom dan niet om deze categorie toe te voegen. In het naslagwerk zitten veelal verouderde pagina's. Mocht je zin hebben om enkele pagina's een update te geven, je bent van harte welkom!

Tarieven voor treinseries
De tarievensjablonen die we vorig jaar hebben ingevoerd willen we dit jaar ook invoeren voor de treinseries. Indien nodig wordt het sjabloon aangepast om geschikt te maken voor de treinseries. De tarieven worden bij het aanmaken van de pagina's voor de dienstregeling 2020 toegevoegd aan de treinseries.

Langeafstandsbussen
Alle langeafstandsbussen die in de categorie verouderde langeafstandsbussen stonden, zijn in de categorie Status onbekend gezet. Het gaat bijna uitsluitend om lijnen van Eurolines. Aangezien we nog niet weten wat hiermee exact gaat gebeuren blijven deze tot maximaal 1 juli 2020 in deze categorie staan. Daarna wordt overgegaan tot verwijdering.

Buitenland
Voor het buitenland geldt dat we iets minder streng worden voor bus-, metro- en tramlijnen. Zelf kwam ik erachter dat de huidige indeling (zoals hier beschreven is) niet erg handig is voor de nieuwe dienstregelingen van de RVM. Daarom wordt het groene gebied uitgebreid naar de gehele Kreis Coesfeld, Steinfurt en Warendorf die nu slechts deels toegestaan zijn. Voor het rode gebied geldt dat het toegestaan is om de lijnen toe te voegen, maar dat de lijnen door de persoon die aanmaakt verantwoordelijk is voor die lijn in kwestie. Bij voorkeur wordt het netwerk aan lijnen altijd uitgebreid direct grenzend aan alreeds bestaande gebieden. De lijnen worden zonder discussie weggegooid per 1 juli van het jaar indien deze nog in de categorie verouderde buitenlandse lijnen staan, hetzelfde geldt voor de metrolijnen van Hamburg en Berlijn! Overigens geldt andersom ook dat als jaar na jaar een gebied slecht wordt bijgehouden dat het dan verdwijnt uit het groene gebied.

Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben laat het dan vooral weten!

Namens het wikibeheer van OVNL,

Regenmaker
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Plannen wiki 2019

Bericht door TLP »

Heb je de vaste bewerkers van de buitenlandse lijnen en de langeafstandsbuslijnen al persoonlijk geïnformeerd over dit topic? :idea:

In principe zien de plannen er goed uit. Wel ben ik benieuwd hoe je verwacht de tarieven van de NS te verwerken in de tarievensjablonen. Met de geldende tariefeenheden en abonnementen wordt dat een hele lijst.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Plannen wiki 2019

Bericht door regenmaker »

Nee, maar volgens mij hebben deze gebruikers genoeg tijd om dit topic te lezen voordat het 1 juli 2020 is. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Plannen wiki 2019

Bericht door TLP »

regenmaker schreef:Tarieven voor treinseries
De tarievensjablonen die we vorig jaar hebben ingevoerd willen we dit jaar ook invoeren voor de treinseries. Indien nodig wordt het sjabloon aangepast om geschikt te maken voor de treinseries. De tarieven worden bij het aanmaken van de pagina's voor de dienstregeling 2020 toegevoegd aan de treinseries.
Heeft het wikibeheer al een concreet plan om de treintarieven vorm te gaan geven? Met name voor de tarieven van de NS lijkt mij dit een hele klus omdat ik al eerder aangaf dat dit een hele lijst is, die ik bovendien voor wat betreft de tariefeenheden behoorlijk ondoorgrondelijk vind.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Plannen wiki 2019

Bericht door regenmaker »

Nee, nog geen concrete plannen op dit punt. De abonnementen zouden eventueel wel aangemaakt kunnen worden. Voor het tariefeenhedensysteem zat ik denk aan naar de NS-website te verwijzen. Maar alle ideeën zijn welkom.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Plannen wiki 2019

Bericht door Daniel »

Volgens mij staan de NS-abonnementen al (grotendeels) op de wiki, er zitten alleen nog geen abonnements-infoboxen op die pagina's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten