Plannen wiki 2019
Geplaatst: ma 12 aug 2019, 22:48
Beste wikigebruikers,
In de loop van 2019 zijn er een aantal actiepunten die nog worden aangepakt of alreeds zijn aangepakt, hieronder een overzicht.
Naslagwerk
Voor pagina's die zoek zijn geraakt tussen de vele treinseries en buslijnen is er een naslagwerk gekomen met terminologie die binnen het openbaar vervoer wordt gebruikt. De lijst wordt gegenereerd met behulp van een onzichtbare categorie naslagwerk, mocht je pagina's tegenkomen die ook onder de noemer terminologie vallen schroom dan niet om deze categorie toe te voegen. In het naslagwerk zitten veelal verouderde pagina's. Mocht je zin hebben om enkele pagina's een update te geven, je bent van harte welkom!
Tarieven voor treinseries
De tarievensjablonen die we vorig jaar hebben ingevoerd willen we dit jaar ook invoeren voor de treinseries. Indien nodig wordt het sjabloon aangepast om geschikt te maken voor de treinseries. De tarieven worden bij het aanmaken van de pagina's voor de dienstregeling 2020 toegevoegd aan de treinseries.
Langeafstandsbussen
Alle langeafstandsbussen die in de categorie verouderde langeafstandsbussen stonden, zijn in de categorie Status onbekend gezet. Het gaat bijna uitsluitend om lijnen van Eurolines. Aangezien we nog niet weten wat hiermee exact gaat gebeuren blijven deze tot maximaal 1 juli 2020 in deze categorie staan. Daarna wordt overgegaan tot verwijdering.
Buitenland
Voor het buitenland geldt dat we iets minder streng worden voor bus-, metro- en tramlijnen. Zelf kwam ik erachter dat de huidige indeling (zoals hier beschreven is) niet erg handig is voor de nieuwe dienstregelingen van de RVM. Daarom wordt het groene gebied uitgebreid naar de gehele Kreis Coesfeld, Steinfurt en Warendorf die nu slechts deels toegestaan zijn. Voor het rode gebied geldt dat het toegestaan is om de lijnen toe te voegen, maar dat de lijnen door de persoon die aanmaakt verantwoordelijk is voor die lijn in kwestie. Bij voorkeur wordt het netwerk aan lijnen altijd uitgebreid direct grenzend aan alreeds bestaande gebieden. De lijnen worden zonder discussie weggegooid per 1 juli van het jaar indien deze nog in de categorie verouderde buitenlandse lijnen staan, hetzelfde geldt voor de metrolijnen van Hamburg en Berlijn! Overigens geldt andersom ook dat als jaar na jaar een gebied slecht wordt bijgehouden dat het dan verdwijnt uit het groene gebied.
Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben laat het dan vooral weten!
Namens het wikibeheer van OVNL,
Regenmaker
In de loop van 2019 zijn er een aantal actiepunten die nog worden aangepakt of alreeds zijn aangepakt, hieronder een overzicht.
Naslagwerk
Voor pagina's die zoek zijn geraakt tussen de vele treinseries en buslijnen is er een naslagwerk gekomen met terminologie die binnen het openbaar vervoer wordt gebruikt. De lijst wordt gegenereerd met behulp van een onzichtbare categorie naslagwerk, mocht je pagina's tegenkomen die ook onder de noemer terminologie vallen schroom dan niet om deze categorie toe te voegen. In het naslagwerk zitten veelal verouderde pagina's. Mocht je zin hebben om enkele pagina's een update te geven, je bent van harte welkom!
Tarieven voor treinseries
De tarievensjablonen die we vorig jaar hebben ingevoerd willen we dit jaar ook invoeren voor de treinseries. Indien nodig wordt het sjabloon aangepast om geschikt te maken voor de treinseries. De tarieven worden bij het aanmaken van de pagina's voor de dienstregeling 2020 toegevoegd aan de treinseries.
Langeafstandsbussen
Alle langeafstandsbussen die in de categorie verouderde langeafstandsbussen stonden, zijn in de categorie Status onbekend gezet. Het gaat bijna uitsluitend om lijnen van Eurolines. Aangezien we nog niet weten wat hiermee exact gaat gebeuren blijven deze tot maximaal 1 juli 2020 in deze categorie staan. Daarna wordt overgegaan tot verwijdering.
Buitenland
Voor het buitenland geldt dat we iets minder streng worden voor bus-, metro- en tramlijnen. Zelf kwam ik erachter dat de huidige indeling (zoals hier beschreven is) niet erg handig is voor de nieuwe dienstregelingen van de RVM. Daarom wordt het groene gebied uitgebreid naar de gehele Kreis Coesfeld, Steinfurt en Warendorf die nu slechts deels toegestaan zijn. Voor het rode gebied geldt dat het toegestaan is om de lijnen toe te voegen, maar dat de lijnen door de persoon die aanmaakt verantwoordelijk is voor die lijn in kwestie. Bij voorkeur wordt het netwerk aan lijnen altijd uitgebreid direct grenzend aan alreeds bestaande gebieden. De lijnen worden zonder discussie weggegooid per 1 juli van het jaar indien deze nog in de categorie verouderde buitenlandse lijnen staan, hetzelfde geldt voor de metrolijnen van Hamburg en Berlijn! Overigens geldt andersom ook dat als jaar na jaar een gebied slecht wordt bijgehouden dat het dan verdwijnt uit het groene gebied.
Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben laat het dan vooral weten!
Namens het wikibeheer van OVNL,
Regenmaker