Inschrijfprocedure 2020

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

Beste wikigebruikers,

Vanaf 1 oktober 2019 is het weer zover, dan kan er worden ingeschreven op de concessies die je vorig jaar hebt bijgewerkt (max. 4). Vanaf 5 oktober krijgen ook andere gebruikers de kans om zich in te schrijven. Voor een uitgebreide beschrijving van de inschrijfprocedure verwijs ik door naar de inschrijflijst 2020. In vergelijking met vorig jaar is er niets gewijzigd aan de inschrijfprocedure. Mocht je nog fouten bespeuren in de inschrijflijst dan kan je dat in dit topic kwijt.

Namens het wikibeheer alvast veel bewerkplezier gewenst! :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Lijn 45 »

De naam van DingeZ in de inschriflijst hoort zonder hoofdletter Z geschreven te zijn. Nu wordt er naar een verkeerde overlegpagina verwezen.
DingeZ
Berichten: 454
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door DingeZ »

In mijn persoonlijke visie hoort de hoofdletter Z er wel in, maar goed, om een of andere reden is dat op de wiki niet zo. :mrgreen: Werkende doorverwijzingen zijn ook wat waard.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Etienne »

Aansluitend hierop; het bijhouden van de Belgische buslijnen zal ik begin 2020 oppakken en aansluitend daarna de Belgische treinseries.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

De inschrijflijst is vanaf vandaag open voor wikigebruikers die een concessie vorig jaar ook hebben bijgewerkt. Vanaf vrijdag 4 oktober is de inschrijflijst open voor iedereen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door TLP »

Vanaf 4 oktober al voor iedereen? Bedoel je niet zaterdag 5 oktober? Anders tekst op inschrijfpagina even aanpassen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

Ja inderdaad 5 oktober. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door TLP »

Het viel me op dat Rail Haaglanden en Haaglanden Stad apart vermeld staan op de inschrijflijst, maar deze concessies zijn net zo met elkaar geïntegreerd als de concessies in Rotterdam die wel als één project op de lijst staan. Is het daarom niet logischer om dat voor Haaglanden ook te doen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Meltrain »

Wat mij betreft wel, maar tot nu toe is dat niet gebeurd. Formeel gezien hebben Haaglanden Stad en Rail Haaglanden ook t/m dit jaar een andere vervoerder. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

Ik vind het prima om ze samen te voegen. Zou je ook de wijzigingspagina willen samenvoegen? Zoja, hoe zou deze moeten heten?

Verder gaat vanaf vanavond 23:59:59 de inschrijflijst open voor iedereen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Riemer17
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 09:38

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Riemer17 »

Ik denk dat de wijzigingspagina net als in Rotterdam Rail & Bus Den Haag moet heten.

Verder nog twee vragen over het wijzigen van de dienstregeling:
Vanaf welke datum mag je de halte en busstations-pagina's wijzigen naar nieuwe consessie en vervoerder?
Is een vervoerplan met frequenties genoeg als bron om wijzigingen te doen, of heb je echt een dienstregeling nodig?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

Ik maak er wel Dienstregeling concessies Rail & Bus Haaglanden Stad van.

Je mag drie weken voordat de dienstregeling ingaat de pagina's aanpassen (vanaf 23 november dit jaar). En ja daarvoor heb je de daadwerkelijke dienstregeling nodig en niet het vervoersplan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Riemer17
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 09:38

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Riemer17 »

Mag ik wel de wijzigingspagina baseren op het vervoerplan?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

Als je de wijzigingen maar controleert met de wijzigingen die echt hebben plaatsgevonden. Niet altijd wordt alles uit het vervoersplan een op een gekopieerd, omdat de ov-autoriteit nog wat wil veranderen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

Overigens zijn de volgende concessies nog open op de inschrijflijst:
  • HWGO
  • Zeeland
  • West-Brabant
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door TLP »

Mocht niemand anders willen dan wil ik wel HWGO en Zeeland doen. Wel moet ik nageven dat ik daar niet echt bekend ben dus mogelijk bepaalde verduidelijkende nuances in de wijzigingen soms niet kan aangeven. Ik wacht nog een paar dagen of iemand zich aanbiedt en schrijf me dan in als het nog nodig is.
Riemer17
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 23 jun 2019, 09:38

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Riemer17 »

Als je je nu hebt ingeschreven voor een concessie, moet je die dan het hele jaar bijgewerkt houden bij tussentijdse wijzigingen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Daniel »

Dat is soort van een gebruik, maar het is geen verplichting. De inschrijfprocedure is er met name voor de jaarlijkse grote dienstregelingwijziging om zeker te zijn dat alles bijgewerkt wordt en de taken te verdelen. De rest van het jaar is dat vaak minder nodig omdat er simpelweg minder wijzigingen zijn ergens halverwege het jaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Lijn 45 »

Bys1 heeft de inschrijvingen van GroeneRuiter in Friesland ongedaan gemaakt en vervangen voor zijn eigen naam. Dat lijkt me niet de bedoeling. :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Daniel »

Ik citeer even van de inschrijfpagina:
Wanneer een colorbox rood of oranje is of wanneer er een Sjabloon:Meebezig op een pagina staat, voeg dan niet zomaar dienstregelingswijzigingen toe. Je kunt altijd overleggen of je mag meehelpen. Overleg ook als iets niet klopt of wanneer je aanvullende informatie hebt.
Zouden de overige wikigebruikers zich daar a.u.b. aan willen houden. Het wordt door mij niet zo gewaardeerd als iemand dwars tussen me door zit te bewerken met allerlei bewerkingsconflicten als gevolg en dergelijke. Daarnaast zijn de pagina's nog lang niet klaar, dus een typefoutje in een jaartal kom ik echt zelf nog wel tegen bij het nalopen. En wijzigingen in zinsbouw zijn in dit stadium al helemaal onzinnig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

In principe is het de bedoeling dat je in de laatste drie weken voor 15 december pas aan de slag gaat. Je kan inderdaad eerder beginnen met pagina's aanmaken, maar voor bestaande pagina's mag dat in principe pas vanaf 23 november. Tot die tijd geldt het schrikte bewerkingsverbod niet. En de wijzigingen die zijn gedaan zijn geen hele dienstregelingswijzigingen, alleen kleine correcties.
Inschrijfpagina schreef:Bestaande lijn- en concessiepagina's maximaal drie weken (vanaf zaterdag 23 november 2019) voor de ingangsdatum van de nieuwe dienstregeling wijzigen. Maak voor lijnpagina's gebruik van de nieuwe dienstregeling sjablonen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door TLP »

Over de tarieven gesproken: Connexxion heeft naast de wijzigingspagina ook een pagina over de tariefwijzigingen gepubliceerd. Aangezien de prijzen van losse kaartjes pas op 31 december gepubliceerd worden, lijkt mij een deadline van minimaal 5 januari voor de tariefpagina's van de Connexxion-concessies realistisch. Hoe het zit met de andere vervoerders weet ik niet, al was mijn ervaring met EBS vorig jaar dat daar een van de nieuwe tarieven ook pas na de jaarwisseling gepubliceerd werd. Het lijkt mij verstandig om daar rekening mee te houden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Daniel »

Vervoerders zijn inderdaad vaak pas laat met tarieven, ik heb bij Qbuzz DMG sommige tariefpagina's pas na een half jaar volledig af kunnen maken omdat de info nog ontbrak tot dat moment.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

Lijkt me prima om in dat geval de deadline iets te verschuiven inderdaad. Ik zal de deadline op 7 januari zetten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Etienne »

Qbuzz heeft in Groningen-Drenthe aangekondigd dat van diverse bushaltes de namen wijzigen, maar in de dienstregeling is daar niks van terug te vinden. Ook in OV-info zie ik nog de oude haltenamen staan.
Wat zal ik daar mee doen? Wachten tot 15 december of toch hernoemen en dan met de kans dat ook teruggenoemd moeten worden?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten