Inschrijfprocedure 2020

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

Ik zou wachten totdat de dienstregeling juist online staat, anders ben je straks dubbel werk aan het doen. Hetzelfde doe ik voor lijn 101 op de Veluwe, daar gaan enkele avondritten vervallen maar daarover staat nog niets online. Gewoon in de gaten houden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

De volgende concessie waarbij de nieuwe dienstregeling op zondag ingaat zijn nog niet afgetekend:
  • Hoeksche Waard - Goeree-Overflakkee (TLP)
  • Waterland (TLP)
  • Zeeland (TLP)
  • Haaglanden Stad + Rail Haaglanden (Riemer17)
  • Bus Rotterdam + Rail Rotterdam (Meltrain)
  • GD (Bys1 + Etienne)
  • Achterhoek-Rivierenland (Etienne)
  • Oost-Brabant (Etienne)
  • Arnhem Nijmegen (Frank)
Er is nog tot morgenavond 23:59 de tijd om deze concessies af te ronden anders mogen ze worden overgenomen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door TLP »

Volgens mij is Arnhem Nijmegen de enige concessie die nog niet afgetekend is en waar op dit moment ook niet aan gewerkt wordt. Aangezien ik nog wat andere projecten op stapel heb staan kan ik er op dit moment niet naar kijken. Het viel me op dat de pagina's van Breng flex nog niet op voormalig staan en dat de nieuwe lijn 3 een oude lay-out van de geschiedenis lijkt te hebben. Verder zag ik op de website van Breng dat er op 1 maart 2020 grotere dienstregelingswijzigingen worden verwacht, misschien moet dat alvast aangepast/toegevoegd worden op de inschrijfpagina.

Iemand die naar Arnhem Nijmegen kan kijken?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

Ik zal daar wel even naar kijken. Kunnen de inschrijvers van GD ook even naar de Hubtaxi kijken?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Etienne »

Zal ik doen; hoewel de Hubtaxi niet zo heel veel veranderd is.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Frank »

TLP schreef:Volgens mij is Arnhem Nijmegen de enige concessie die nog niet afgetekend is en waar op dit moment ook niet aan gewerkt wordt. Aangezien ik nog wat andere projecten op stapel heb staan kan ik er op dit moment niet naar kijken. Het viel me op dat de pagina's van Breng flex nog niet op voormalig staan en dat de nieuwe lijn 3 een oude lay-out van de geschiedenis lijkt te hebben. Verder zag ik op de website van Breng dat er op 1 maart 2020 grotere dienstregelingswijzigingen worden verwacht, misschien moet dat alvast aangepast/toegevoegd worden op de inschrijfpagina.

Iemand die naar Arnhem Nijmegen kan kijken?
Het meeste was al gedaan, de rest heb ik zojuist volgens mij afgerond. Excuses dat ik zo laat was. De nieuwe richtlijn van de geschiedenis heb ik trouwens helemaal gemist (en ben er ook niet zo heel gelukkig mee), maar dat krijg je als je minder frequent aanwezig bent.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door TLP »

Oh geen probleem! Zolang je alles met Regenmaker afstemt dan lijkt het mij helemaal prima!
Voor wat betreft de nieuwe richtlijn: de overzichten die jij altijd maakte zijn op zich erg duidelijk, maar omdat er altijd veel links in staan wordt dat bij hernoemingen niet zo praktisch. Het is ook moeilijker bij te werken indien er aanvullende info over de geschiedenis wordt gevonden en bijgewerkt. Maar mocht dat nodig zijn dan kan Regenmaker vast nog eens het waarom van die richtlijn uitgebreid toelichten. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Meltrain »

Welke (nieuwe) richtlijn over de geschiedenis bedoelen jullie? Hier kan ik niks vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door TLP »

Eerlijk gezegd kan ik die richtlijn ook nergens officieel uitgeschreven vinden, ook niet hier. Maar omdat ik het er met Regenmaker eens over gehad heb toen we voormalige lijnen bespraken, weet ik in principe wel waar het over gaat.

Volgens mij zit het als volgt: bij een voormalige lijn die in een bepaalde periode reed wordt alleen de geschiedenis van die periode vermeld, net zoals bij een huidige lijn die vanaf een bepaalde datum reed alleen de geschiedenis vanaf die datum vermeld wordt. Voorzover ik weet voldoen verreweg de meeste buslijnen aan deze opzet, zeker de huidige buslijnen en de buslijnen die de afgelopen tien jaar hebben gereden. Als voorbeeld lijn 105 op Voorne-Putten. Deze lijn bestaat al meer dan 10 jaar maar is de afgelopen jaren af en toe van route gewijzigd, daarom is bij iedere routewijziging een nieuwe pagina gemaakt en de geschiedenis als het ware geknipt: voor het eerdere en verdere verloop van een lijn kan gekeken worden bij de voorgangers en de opvolgers.

Op dat gebruik bestaan echter wel uitzonderingen. In het geval van de lijn 3 waar ik het over had is een compleet overzicht van de bediening van het dorp Oosterhout gegeven. Ook bij diverse tram- en metrolijnen is er soms een afwijkende lay-out van de geschiedenis. Zo is de complete geschiedenis van de Amsterdamse tramlijn 10 op één en dezelfde pagina beschreven, terwijl de diverse routes van deze lijn allemaal een aparte pagina hebben. Voor de Rotterdamse metrolijn B geldt precies hetzelfde. Nu weet ik niet hoe erg het precies is dat al deze voorbeelden zo'n afwijkende lay-out hebben, gebrukelijk is het echter niet.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door huibf »

regenmaker schreef:Lijkt me prima om in dat geval de deadline iets te verschuiven inderdaad. Ik zal de deadline op 7 januari zetten.
Tarieven voor Brabant zijn bekend.

Dit jaar hebben de meeste vervoerders wederom 0 op het rekest gekregen. De vervoerders wilden de tarieven nog eens extra laten stijgen vanwege de inkomstendervering a.g.v. het afschaffen van het contant geld/pinnen in de bus. M.a.w. klanten zijn afgehaakt of zijn gaan reizen met de chipkaart
Dat ging er bij de meeste overheden (terecht) niet in.

https://www.bravo.info/tarieven2020
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Frank »

@TLP, @regenmaker: ik vind het jammer dat hiervoor gekozen is. Het is namelijk wel een van de makkelijkere manieren om door de geschiedenis van een bepaalde buslijn te bladeren. Daarbij zie ik geen bezwaar dat de geschiedenis bij de ene buslijn wat uitgebreider is dan bij de andere. Verder is info als deze niet heel erg onderhoudsgevoelig oid, je neemt het vrij makkelijk mee over als je een nieuwe buslijn toevoegt. Als je een oude buslijn toevoegt moet je er inderdaad even aan denken, maar dan is het ook maar een eenmalige actie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door regenmaker »

Het is inderdaad geen harde richtlijn, maar de afgelopen jaren is het wikibeheer druk bezig geweest om o.a. het kopje geschiedenis van de verschillende concessies gelijk te trekken. Hieronder valt dat alleen de geschiedenis van de desbetreffende periode wordt weergegeven. Je kan best wel een opmerking plaatsen als: deze bus reed drie jaar geleden ook al onder lijnnummer x. Maar hele uitgebreide geschiedenissen zijn niet overzichtelijk net als de enorme lijst voormalige lijnen die (eventueel heel vroeger) op het traject hebben gereden. Wil je meer weten dan er genoeg andere kanalen op onze wiki om bij die lijnen te komen die we voorheen niet hadden. Denk aan de navigator en de geautomatiseerde pagina's voor alle lijnen (Lijn 1 etc.).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2020

Bericht door Milco »

Bericht voor de gebruikers die concessie GD hebben bijgewerkt:

Zojuist heb ik diverse aanpassingen verricht bij concessie GD. Er wordt op veel plaatsen nog verwezen naar de oude concessie, zowel op lijnpagina's als haltepagina's. Ook waren sommige nieuwe haltenamen niet doorgevoerd.

Bij deze wil ik de gebruikers die deze concessie hebben bijgewerkt sommeren om alles nog even goed na te lopen, want ik heb het idee dat ik nog lang niet alles heb gecorrigeerd!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast