Inschrijfprocedure 2021

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Inschrijfprocedure 2021

Bericht door regenmaker »

Beste wikigebruikers,

Het is tot dusver een vreemd jaar voor iedereen geweest met de uitbraak van het coronavirus. Ook in de ov-sector is er grote impact. Het is nog onzeker in welke mate vervoerders hun dienstregeling gaan aanpassen per december 2020. Maar dit jaar is er net zoals ieder jaar een gewone inschrijflijst voor alle busconcessies. Het is per direct mogelijk om in te schrijven op de concessies die je vorig jaar hebt bijgewerkt (max. 4). Vanaf 5 oktober krijgen ook andere gebruikers de kans om zich in te schrijven. Voor een uitgebreide beschrijving van de inschrijfprocedure verwijs ik door naar de inschrijflijst 2021. In vergelijking met vorig jaar is er niets gewijzigd aan de inschrijfprocedure. Mocht je nog fouten bespeuren in de inschrijflijst dan kan je dat in dit topic kwijt.

Namens het wikibeheer alvast veel bewerkplezier gewenst! :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Inschrijfprocedure 2021

Bericht door Daelea »

Geen fout maar een opmerking voor de zekerheid: mijn nickname is onlangs gewijzigd van Thom69 naar Daelea. In de inschrijflijst stond nog de oude nick, die heb ik aangepast.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2021

Bericht door regenmaker »

Prima.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2021

Bericht door regenmaker »

De inschrijving op de overgebleven concessies is open voor iedereen. De concessies in Fryslân, Haaglanden, Zuidoost-Brabant en Limburg zijn nog beschikbaar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2021

Bericht door TLP »

rooddolfijn schreef:Voor de wijzingspagina en op de lijnpagina's, moeten de vertrektijd wijzingen ook vermeld worden?
Vaak worden kleine wijzigingen in de vertrektijd achterwege gelaten, voor grotere wijzigingen wisselt dit en ben ik eigenlijk niet zeker wat het gebruik is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Inschrijfprocedure 2021

Bericht door Meltrain »

Als de vertrektijden met 15 minuten of meer wijzigen, kán het handig zijn om het te vermelden. Zelf zet ik het dan meestal alleen op de wijzigingspagina en niet op de lijnpagina's.
Bij kleinere wijzigingen zou ik hoogstens een algemene opmerking maken dat de vertrektijden licht gewijzigd zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Inschrijfprocedure 2021

Bericht door Daelea »

Precies wat Meltrain schrijft heb ik ook altijd aangehouden. Maar vraag me niet waarom
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2021

Bericht door Suus »

Zou nog eens kritisch naar de startdata van de nieuwe dienstregelingen gekeken kunnen worden? In bijna het gehele land gaat, vanwege het verwerken van het effect van corona op de financiering van het OV, pas op 3 januari 2021 de nieuwe dienstregeling in, maar dit is nog niet verwerkt op de lijst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2021

Bericht door Milco »

Nee, dit klopt. Dat kunnen en mogen de gebruikers best zelf verwerken als de ingangsdatum anders is. Het is nog niet officieel bekend. Wel heb ik recentelijk de inleidingstekst gewijzigd en daar vermeld per wanneer de wijzigingen die 3 januari ingaan doorgevoerd mogen worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Inschrijfprocedure 2021

Bericht door Milco »

Vanaf vandaag mogen de wijzigingen doorgevoerd worden die per 3 januari 2021 ingaan. Succes! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Inschrijfprocedure 2021

Bericht door TLP »

Als evaluatie van de inschrijfprocedure: op de Inschrijfpagina staat sinds 2015 onderaan steevast een kopje OVERLEG, maar dat kopje kende de afgelopen twee jaar alleen maar vragen en geen antwoorden. Aangezien ik vermoed dat het gros van de mensen die betrokken is bij deze pagina dat kopje nog nooit heeft bekeken, stel ik voor dat de tekst onder het kopje wordt vervangen door iets als: Vragen en/of opmerkingen over de inschrijfprocedure kun je kwijt op het forum, met daarbij een link naar de forumpagina over de inschrijfprocedure van het betreffende jaar.

Om een indruk te geven van wat ik bedoel heb ik de tekst onder het kopje op de inschrijfpagina aangepast, waarbij ik de vragen die al gesteld zijn wel heb laten staan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten