Korte Wiki vragen
Re: Korte Wiki vragen
Versterking is een tweede (of derde) bus die met een reguliere rit mee rijdt en niet als zodanig in de dienstregeling staat.
Een toegevoegde rit die wel in de dienstregeling staat noemt men een "verdichtingsrit". Dus bij mij geen spraakverwarring.
Een toegevoegde rit die wel in de dienstregeling staat noemt men een "verdichtingsrit". Dus bij mij geen spraakverwarring.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Fogeltje heeft het nadrukkelijk over de infobox. Dus in tekst vorm kan het er best bij.Chrysa schreef:Erg consequent gaat het allemaal niet, want hier staat de versterking wel expliciet vermeld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte Wiki vragen
De lijst is ondertussen ook al niet meer actueel. Maar het ging mij ook om de info in de infobox.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6244
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Korte Wiki vragen
Dan denken wij er inderdaad hetzelfde over. En ja, de term verdichtingsrit gebruik ik ook vaak.huibe schreef:Versterking is een tweede (of derde) bus die met een reguliere rit mee rijdt en niet als zodanig in de dienstregeling staat.
Een toegevoegde rit die wel in de dienstregeling staat noemt men een "verdichtingsrit". Dus bij mij geen spraakverwarring.
Maar dit is niet echt dienstregelingsinformatie. Dit is een lijstje wat Arriva apart bijhoudt. Het zal niet op vertrekstaten, online vertrekstaten en dienstregeling of in reisplanners staan. Dus ook voor dat soort ritten zou ik zeggen "niet opnemen". In ieder geval in de infobox.Chrysa schreef:Arriva Brabant houdt wel bij welke ritten versterkt worden, en die informatie is ook gewoon terug te vinden hier. Ze staan alleen niet op de haltepalen inderdaad.
In de tekst mag er best wat staan, maar dan kun je nog twisten over details, bijvoorbeeld "Een enkele rit wordt verstrekt door die en die" versus "De rit van 8:16 vanaf Beek en Donk, Centraal Station naar Helmond, Eindhovenseveldweg wordt versterkt met een bus van Zuidooster". Liever zo generiek mogelijk als je het mij vraagt. Maar dat is dus nog een twistpunt.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Korte Wiki vragen
Ik heb deze aanpassingen nu deels doorgevoerd, met een tweede kruistabel op [wiki]Help:Routestrips#Extra_varianten[/wiki]. Het valt op dat sommige plaatjes blijkbaar nog nooit nodig zijn geweest, want ze bestaan niet. Ik zie verder ook een kleurverschil bij de tijdelijke haltes.Suus schreef:Daar ben ik blij mee. Ik ga denk ik nog een aantal aanpassingen maken op de pagina voor de routestrips dit weekend, onder andere met de voormalige stations/lijnen, want die tabel is nog steeds een rebus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte Wiki vragen
Ik mis nog de symbolen als "huidige lijn met voormalige aftakking van links" etc. Nou zijn dat wel .png-symbolen als ik het me goed herinner, maar ze worden veelgebruikt bij de routestrips van de spoorlijnen. Als dat ok is voeg is ze binnenkort toe, hoewel iemand anders het ook mag doen natuurlijk.
Re: Korte Wiki vragen
De pagina is van niemand, dus ga vooral je gang :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ik zie nu bij de lijst met symbolen voor gesloten / opgebroken haltes een aantal symbolen staan op een plek waar ze niet thuishoren volgens de omschrijving links, want ze tonen iets anders. Zal ook nog eens checken wat ik destijds allemaal heb aangemaakt voor die varianten want het valt nu in de tabel ook op dat er symbolen met verschillende codes bestaan die er hetzelfde uit zien.Suus schreef:Ik heb deze aanpassingen nu deels doorgevoerd, met een tweede kruistabel op [wiki]Help:Routestrips#Extra_varianten[/wiki]. Het valt op dat sommige plaatjes blijkbaar nog nooit nodig zijn geweest, want ze bestaan niet. Ik zie verder ook een kleurverschil bij de tijdelijke haltes.
Ook kunnen volgens mij de symbolen die nu in het stukje "Voormalige stations/haltes en lijnen" beter met een van de andere tabellen geïntegreerd worden gezien het kleine aantal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte Wiki vragen
Verrek, ik zie het ja. Ik heb echter alleen de code die er al stond één op een gekopieerd en ook de originele tabel had blijkbaar al verschillen. Ze moeten denk ik wel bestaan, maar wat hun code is
Ben het met je eens dat in de huidige vorm de tabel voor voormalige stations/lijnen nu wat raar staat, maar ik weet ook niet hoe verder. Misschien verwerken met de geavanceerde symbolen, en er zijn ook nog allerlei afwijkende symbolen van Ardan en Regenmaker die wellicht ook nog op de pagina kunnen. Er hebben nog nooit zoveel tekens bij elkaar verzameld op een pagina gestaan, maar het zo veel dat er nog steeds missen :')
Ben het met je eens dat in de huidige vorm de tabel voor voormalige stations/lijnen nu wat raar staat, maar ik weet ook niet hoe verder. Misschien verwerken met de geavanceerde symbolen, en er zijn ook nog allerlei afwijkende symbolen van Ardan en Regenmaker die wellicht ook nog op de pagina kunnen. Er hebben nog nooit zoveel tekens bij elkaar verzameld op een pagina gestaan, maar het zo veel dat er nog steeds missen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ik zit nu even in het mapje met de bestanden op m'n PC te bladeren en heb er al eentje gevonden, d'r zit een heel klein typotje in de code voor de symbolen met donkergrijze lijn zo blijkt. Dat zie je al als je in jouw screenshot de code van de blauwe en de grijze lijn vergelijkt.
Zal die eerste vast aanpassen en ook op zoek naar de rest gaan.
Edit: bij deze gefixt. In twee gevallen stonden de letters in de code in de verkeerde volgorde, eentje miste 'n letter in de code en nog eens twee stuks waren al op m'n PC verkeerd opgeslagen dus even nieuw gemaakt.
Zal die eerste vast aanpassen en ook op zoek naar de rest gaan.
Edit: bij deze gefixt. In twee gevallen stonden de letters in de code in de verkeerde volgorde, eentje miste 'n letter in de code en nog eens twee stuks waren al op m'n PC verkeerd opgeslagen dus even nieuw gemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte Wiki vragen
Frankberg19, waarom pas je zonder overleg de infobox aan en verander je daarna alle lijnen in Brabant naar je eigen indeling zonder anderen even hierover te informeren? Nu is de weergave van informatie in de lijntabel over de wiki inconsistent geworden.
Frankberg19 schreef:.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte Wiki vragen
Welke uren worden tot de avonduren gerekend? Vanaf 18:00 meteen of later pas?
Re: Korte Wiki vragen
Na de avondspits, dus vanaf dat de frequenties weer omlaag gaan als er een spitsfrequentie is.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Korte Wiki vragen
Reactie op mijn OP.Suus schreef:Frankberg19, waarom pas je zonder overleg de infobox aan en verander je daarna alle lijnen in Brabant naar je eigen indeling zonder anderen even hierover te informeren? Nu is de weergave van informatie in de lijntabel over de wiki inconsistent geworden.Frankberg19 schreef:.
Re: Korte Wiki vragen
De frequentie is dus de hele dag door hetzelfde. :')Ardan schreef:Na de avondspits, dus vanaf dat de frequenties weer omlaag gaan als er een spitsfrequentie is.
Aanleiding van deze vraag is dat in de provincie Utrecht bij sommige lijnen bij de avondfrequentie "tot 19:30" erbij staat, wat ik wat vroeg vond. De lijn hier in het dorp rijdt tot 20:00, maar de frequentie is de gehele dag 1x/uur.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6244
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Korte Wiki vragen
Als een lijn om 20:00 uur stopt, zou ik zeggen "avond = 0-1x per uur" met uitleg in de tekst. Als een lijn om 19:30 stopt, zou ik dat ook zo doen. Hou de infobox zo beknopt mogelijk. Zodra er twee getallen bij een frequentie staan is dat in mijn ogen gewoon een uitnodiging om in de tekst naar verduidelijking te zoeken.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Korte Wiki vragen
Ik ben zelf juist niet zo'n fan van die notatie, vooral vanwege de 0.
Nu is het bij 0-1x/uur nog wel duidelijk dat de lijn maximaal 1x/uur rijdt, maar als een lijn tot een bepaald tijdstip 2x/uur rijdt en daarna helemaal niet meer en er wordt 0-2x/uur geschreven, moet er weer een extra uitleg komen dat die lijn nooit 1x/uur rijdt, maar alleen maar 2x/uur of helemaal niet.
Dan vind ik "2x/uur (tot 20:30)" toch duidelijker.
Nu is het bij 0-1x/uur nog wel duidelijk dat de lijn maximaal 1x/uur rijdt, maar als een lijn tot een bepaald tijdstip 2x/uur rijdt en daarna helemaal niet meer en er wordt 0-2x/uur geschreven, moet er weer een extra uitleg komen dat die lijn nooit 1x/uur rijdt, maar alleen maar 2x/uur of helemaal niet.
Dan vind ik "2x/uur (tot 20:30)" toch duidelijker.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Korte Wiki vragen
Daar ben ik het mee eens. De infobox moet niet te lang en ingewikkeld worden, maar tegelijkertijd ook niet te vaag. Met 0-1x per uur is het maar de vraag hoe en wanneer de bus rijdt, met het eveneens vrij beknopte "1x/uur tot 20.30" is het meteen duidelijk.
Complexe situaties moet je niet uit willen leggen in de infobox (dan is het inderdaad een uitnodiging om verder in de tekst te kijken), maar dit soort situaties lijken me daar niet onder te vallen.
Complexe situaties moet je niet uit willen leggen in de infobox (dan is het inderdaad een uitnodiging om verder in de tekst te kijken), maar dit soort situaties lijken me daar niet onder te vallen.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Korte Wiki vragen
Nieuw idee
Misschien is het al ooit voorgelegd maar toch.
Is het een idee om bij treinseries, de frequenties op te splitsen. Ik heb een voorbeeldje gemaakt op de wiki: [wiki]Gebruiker:Frankberg19/1[/wiki]
Wat vinden we ervan? Andere combi's zijn eventueel ook mogelijk. Bij goede respons ga ik ermee aan de slag, anders natuurlijk niet .
Dit is niet bij alle series nodig, daar gebruiken we gewoon frequenties=. Maar er zijn nog al wat uitzonderingen waarbij er op zondag, in de vakanties, in de avond etc. andere frequenties zijn.
Misschien is het al ooit voorgelegd maar toch.
Is het een idee om bij treinseries, de frequenties op te splitsen. Ik heb een voorbeeldje gemaakt op de wiki: [wiki]Gebruiker:Frankberg19/1[/wiki]
Wat vinden we ervan? Andere combi's zijn eventueel ook mogelijk. Bij goede respons ga ik ermee aan de slag, anders natuurlijk niet .
Dit is niet bij alle series nodig, daar gebruiken we gewoon frequenties=. Maar er zijn nog al wat uitzonderingen waarbij er op zondag, in de vakanties, in de avond etc. andere frequenties zijn.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ik zie het zelf niet zo zitten. Kost alleen maar weer super veel werk om alles om te zetten...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte Wiki vragen
Ik waardeer dat je dit voorstelt eerst voorlegt in plaats van alvast een verbouwing te starten en daarna nog even met een mededeling te komen :)
Voor dit voorstel moeten echter niet alleen de huidige series verbouwd worden, maar ook honderden historische series, buitenlandse series, historische tabellen, bedieningstabellen, spoorlijntabellen. Ik ben nog niet direct fan eigenlijk.
Voor dit voorstel moeten echter niet alleen de huidige series verbouwd worden, maar ook honderden historische series, buitenlandse series, historische tabellen, bedieningstabellen, spoorlijntabellen. Ik ben nog niet direct fan eigenlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Eens. :)Suus schreef:Ik waardeer dat je dit voorstelt eerst voorlegt in plaats van alvast een verbouwing te starten en daarna nog even met een mededeling te komen :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Gezien de hoeveelheid werk die het oplevert is het natuurlijk ook vooral de vraag wat je er aan hebt. Zeker in een land als Nederland met nog best wel regelmatige frequenties op de spoorlijnen is dat vrij weinig denk ik zo. Ik ben ook nog niet echt fan zodoende.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte Wiki vragen
Voor Belgische P-treinen heeft het misschien nut?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten