Korte Wiki vragen
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8641
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
Re: Korte Wiki vragen
Naamgeving zat ik zelf ook mee te worstelen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Donateur
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Nijmegen
Re: Korte Wiki vragen
Voor dit voorbeeld in Utrecht volstaat het volgens mij inderdaad zoals jij beschrijft.Daniel schreef: ↑zo 03 jul 2022, 21:32 Gecombineerd met is dan wellicht zelfs overbodig, want volgens mij volstaat het als je kunt voorkomen dat huidige lijnen opvolgers hebben. Dat een huidige lijn een andere huidige lijn als voorganger kan hebben is qua navigatie op zich niet zo'n probleem. Of zie ik iets over het hoofd?
Waar ik nog aan zit te denken is het geval waarbij twee lijnen tussendoor een stukje route uitwisselen. Zoals lijn 1 in Roermond, die op 30 april 2017 een stukje uitwisselde met de 62. Wat mij betreft zou het fijn zijn om die 62 in de infobox te hebben staan (zodat je in één oogopslag kunt zien dat er "iets" is overgenomen van / afgesplitst naar de 62), maar dan natuurlijk niet als voorganger en opvolger zoals nu het geval is. Dan heb je dus zowel de "tussentijdse voorganger" als de "tussentijdse opvolger" nodig.
Meer dan om "huidige lijnen met een opvolger" gaat het volgens mij erom dat je "voorganger" en "opvolger" vrij kunt houden voor de startdatum en einddatum die bij "periode" staat aangegeven, en de twee nieuwe parameters kunt gebruiken voor snelle navigatie bij wijzigingen binnen die periode. Dat huidige lijnen dan geen opvolger hebben, is daar inderdaad een prettig logisch gevolg van.

- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8641
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
Re: Korte Wiki vragen
@Umbusko: Maar wat zijn in jouw ogen handige namen om te gebruiken?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Donateur
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Nijmegen
Re: Korte Wiki vragen
Dat "afgesplitst naar" van Daniel vond ik eigenlijk wel duidelijk. Misschien dan "afgesplitst van" en "afgesplitst naar"? De parameter moet dan natuurlijk niet |afgesplitst= heten, maar misschien |voorganger2= en |opvolger2= ?
Voor de 20/21/22 kunnen we dan aanhouden wat Daniel heeft voorgesteld:
Het voorbeeld van Meltrain wordt dan:
In mijn voorbeeldje krijg je dan:
Voor de 20/21/22 kunnen we dan aanhouden wat Daniel heeft voorgesteld:
Code: Selecteer alles
22
Voorganger(s) 12
Afgesplitst naar 20, 21
20
Voorganger(s) 22, 60
21
Voorganger(s) 22, 61
Code: Selecteer alles
144
Voorganger(s) 144
Afgesplitst naar 142
142
Voorganger(s) 144
Code: Selecteer alles
1
Voorganger(s) 11, 12, 19
Afgesplitst van 62
Afgesplitst naar 62
Opvolger(s) 1, 2
62
Voorganger(s) 78, 178, 179
Afgesplitst van 1
Afgesplitst naar 1
Opvolger(s) 62, 63
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8641
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
Re: Korte Wiki vragen
Is het in jouw laatste voorbeeld om niet Uitgewisseld met te gebruiken in plaats van Afgesplitst van en naar beide te gebruiken?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Donateur
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Nijmegen
Re: Korte Wiki vragen
Ja, dat kan inderdaad ook, maar dan zou dat als extra functie bovenop "afgesplitst van" en "afgesplitst naar" moeten komen.
Want ik heb ook een voorbeeld waarin alleen "voorganger(s)" en "afgesplitst van" nodig zijn: lijn 659, die afgesplitst is van lijn 610 maar waar op een later moment ook een deel van de route van lijn 10 naartoe is afgesplitst.

Want ik heb ook een voorbeeld waarin alleen "voorganger(s)" en "afgesplitst van" nodig zijn: lijn 659, die afgesplitst is van lijn 610 maar waar op een later moment ook een deel van de route van lijn 10 naartoe is afgesplitst.
Code: Selecteer alles
659
Voorganger(s) 610
Afgesplitst van 10
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 37410
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Daar is lijn 10 dan toch gewoon een voorganger?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Nijmegen
Re: Korte Wiki vragen
Nee, want de 610 was de voorganger van de lijn - in 2017 - en de route van de 10 is pas afgesplitst in 2020. Dat is nou net het idee, dat we de voorgangers en opvolgers (die matchen met de "periode" in de infobox) onderscheiden van de tussentijdse voorgangers en opvolgers. 

-
- Berichten: 309
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Utrecht
Re: Korte Wiki vragen
Vanochtend heb ik de zomerdienstregelingen van meerdere tramlijnen in Amsterdam bijgewerkt of toegevoegd. Bij sommige tramlijnen zijn er nu gedrochten ontstaan in de infoboxen, bijvoorbeeld lijn 4: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... tation_RAI en lijn 7: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... Azartplein.
Persoonlijk vind ik dat er best wel wat informatie in de infobox mag staan, alleen vind ik dat er bij bijvoorbeeld lijn 4 erg veel regels met informatie staan. Zelf dacht ik aan een paar mogelijkheden:
1. Het zo laten, waardoor de verschillen in frequentie makkelijk uit de infobox af te lezen zijn.
2. De avonden in de zomervakantie niet te vermelden, maar alleen de verschillen met de normale dienstregeling vermelden onder het kopje dienstregeling. Hetzelfde zou kunnen gelden voor de verschillen tussen de ochtend- en middagspits in de zomervakantie.
Waarschijnlijk zijn de infoboxen in Den Haag ook erg gevuld, aangezien de HTM ook veel kleine frequentieverlagingen in de zomervakantie heeft. Aangezien het best wel een klusje is om de verschillen tussen de dienstregelingen te vinden en te vermelden, is dit in Den Haag volgens mij nog niet verdiept gedaan.
Wat is jullie mening hier over.
Persoonlijk vind ik dat er best wel wat informatie in de infobox mag staan, alleen vind ik dat er bij bijvoorbeeld lijn 4 erg veel regels met informatie staan. Zelf dacht ik aan een paar mogelijkheden:
1. Het zo laten, waardoor de verschillen in frequentie makkelijk uit de infobox af te lezen zijn.
2. De avonden in de zomervakantie niet te vermelden, maar alleen de verschillen met de normale dienstregeling vermelden onder het kopje dienstregeling. Hetzelfde zou kunnen gelden voor de verschillen tussen de ochtend- en middagspits in de zomervakantie.
Waarschijnlijk zijn de infoboxen in Den Haag ook erg gevuld, aangezien de HTM ook veel kleine frequentieverlagingen in de zomervakantie heeft. Aangezien het best wel een klusje is om de verschillen tussen de dienstregelingen te vinden en te vermelden, is dit in Den Haag volgens mij nog niet verdiept gedaan.
Wat is jullie mening hier over.
-
- Donateur
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Nijmegen
Re: Korte Wiki vragen
Ik zou het zo laten, denk ik, tenzij je het veel overzichtelijker op de pagina zelf kunt opnemen. Wellicht is het wel een idee om het sjabloon zo aan te passen zodat "avond (weekend)" en "avond (weekend vak.)" pas onder de zaterdag en zondag komen? Ik stoor me er al langer aan dat de avond-weekendfrequentie in de infobox hoger staat dan de frequentie overdag, ik vind dat niet intuïtief.
Een andere vraag: ik zie enkele Duitse vervoerders op de wiki staan met AG in de titel: DB Fernverkehr AG, DB Regio AG, Bentheimer Eisenbahn AG en Hagener Straßenbahn AG. Ik zou eigenlijk willen voorstellen om dat AG uit de paginatitel te halen. We hebben bij andere bedrijven ook geen GmbH, NV of BV in de titel staan. Zijn jullie het daarmee eens of zijn er bezwaren tegen?
Een andere vraag: ik zie enkele Duitse vervoerders op de wiki staan met AG in de titel: DB Fernverkehr AG, DB Regio AG, Bentheimer Eisenbahn AG en Hagener Straßenbahn AG. Ik zou eigenlijk willen voorstellen om dat AG uit de paginatitel te halen. We hebben bij andere bedrijven ook geen GmbH, NV of BV in de titel staan. Zijn jullie het daarmee eens of zijn er bezwaren tegen?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8641
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
Re: Korte Wiki vragen
Wat het eerste betreft, zou ik ook zo laten. Wat dat laatste betreft, prima!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Visgraatmodel
- Berichten: 591
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte Wiki vragen
Ik weet niet of dit de juiste locatie is maar sinds een korte tijd (wanneer weet ik helaas niet) is bushalte C.G. Roosweg hernoemd tot Krimpen Centrum.
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... sel_Fresia
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... sel_Fresia
Olympisch kampioen solistisch 149/189 passagiers instappen op de Boeing 737-700 en -800 binnen 20 minuten tijd.
In 2023 met de Airbus A320 en Airbus A321 erbij!
In 2023 met de Airbus A320 en Airbus A321 erbij!
Re: Korte Wiki vragen
Iemand enig idee waarom deze link de foutmelding '502 Bad Gateway' oplevert?
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Den_ ... /Bediening
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Den_ ... /Bediening
Re: Korte Wiki vragen
Ik bedacht me dat ik eerder hierover een bericht heb gezien, dat was deze.

Oftewel: er staan te veel tabellen op die pagina.regenmaker schreef: ↑zo 17 jan 2021, 11:00Kan ik wel. Elk jaar komt er op de bedieningspagina's een nieuwe DPL bij voor dat specifieke dienstregelingsjaar. Op een gegeven moment als er te veel zoekresultaten op een pagina zijn met te veel DPLs dan kan de site dat niet meer aan en krijg je een error als je de pagina wilt bezoeken daarom is het stationbedieningssysteem zoals die nu wordt gehanteerd onhoudbaar op termijn.Meltrain schreef: ↑do 14 jan 2021, 17:06Regenmaker, zou je dit bericht kunnen toelichten?regenmaker schreef: ↑wo 06 jan 2021, 17:19Komt omdat er te veel DPLs met te veel zoekresultaten op een pagina worden gebruikt. Sowieso moet dat stationbedieningssysteem eens op de schop, want bruikbaarder wordt het er niet op.umbusko schreef: ↑wo 06 jan 2021, 12:58 Als ik de pagina Frankfurt (M) Flughafen Fernbf/Bediening probeer te bereiken, krijg ik een 502 Bad Gateway. Waar komt dat door? In ieder geval, mocht iemand hem kunnen bereiken, die moet worden hernoemd in Frankfurt (M) Flughafen Fernbf/Bediening (Nederland).
Als ik de pagina Frankfurt (M) Hbf/Bediening (Nederland) probeer te bereiken, krijg ik trouwens ook een 502 Bad Gateway.
Reist meerdere keren per week tussen Amersfoort en de Uithof.
Re: Korte Wiki vragen
Thanks! En hopelijk kan het (ooit...) worden gefixt!
Re: Korte Wiki vragen
De fout lijkt wel op willekeurige pagina's plaats te vinden. https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Rott ... /Bediening werkt bijvoorbeeld nog wel.
Ik reis ongeveer 2x/week van Dt naar Dvd of Asdz en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 37410
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ja, waarschijnlijk zijn er op Rotterdam Centraal dus minder historische treinseries ingevoerd dan op Den Haag HS 

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast