Onduidelijke overzichtspagina's Vlaamse vervoerregio's

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Onduidelijke overzichtspagina's Vlaamse vervoerregio's

Bericht door ThatPCDude »

Sinds dat de entiteiten van De Lijn zijn omgezet in vervoerregio's zijn er ook op de wiki nieuwe pagina's verschenen van de vervoerregio's. Deze zijn in mijn ogen nog wel bijzonder onoverzichtelijk. Is het niet beter om voor de lijnennetten dezelfde manier van indelen te gebruiken als diegene die gebruikt wordt in de overzichtspagina's van Nederlandse concessies?
Het zou een hoop zoek- en scrollwerk schelen als alles gesorteerd is op tram/stadsbus/streekbus/spitsbus/schoolbus zoals inmiddels bekend op de wiki. Ook is het gelijk een mooie kans om de lijnkleuren die De Lijn hanteert in die overzichten terug te laten keren.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Onduidelijke overzichtspagina's Vlaamse vervoerregio's

Bericht door Meltrain »

De pagina's die nu gebruikt worden, worden automatisch aangevuld en bijgewerkt. Ze kosten daardoor veel minder onderhoud en zijn veel betrouwbaarder dan pagina's die handmatig bijgewerkt moeten worden.
Overigens waren de pagina's van de entiteiten qua opmaak hetzelfde.

In de desktopweergave kun je de tabel ook sorteren op lijnsoort, waarbij alle tramlijnen bij elkaar staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Onduidelijke overzichtspagina's Vlaamse vervoerregio's

Bericht door ThatPCDude »

Het is dat ik zelf praktisch geen ervaring heb met hoe je dit soort dingen kunt maken, maar het zou vast toch mogelijk kunnen zijn om een geautomatiseerde variant van die lijnentabellen in 'Nederlandse-concessiestijl'?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Onduidelijke overzichtspagina's Vlaamse vervoerregio's

Bericht door huibf »

Volgensmij moet je alleen op de dienstregelingpagina vhet betreffende jaar een tabel maken.
Maar in de NL concessie is dat ook geen automatische tabel.
Het is een hoop werk.
Daarnaast zijn de entiteiten nog niet bijgewerkt. Bij sommige staan de belbussen nog niet op voormalig. Sowiso omdat ze vaak ook nog niet zijn ingedeeld bij de juiste vervoerregio's. (Dat is opzich al een klus, welke belbus in welke vervoerregio zit)

Ik heb onlangs wel alvast alle jaar-dienstregelingpaginas laten koppelen op dezelfde manier als de TEC en dat bladert al heel prettig moet ik zeggen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten