Korte Wiki vragen
Re: Korte Wiki vragen
Meer Nederland meer beter
Ik heb inmiddels in mijn hoofd hoe ik dit wil aanpakken, dus ik ga er deze week mee aan de slag.Milco schreef: ↑di 01 okt 2024, 08:49Even nog hierop een vraag: wanneer kan iemand dit aanpassen? We willen de wiki immers wel actueel hebben en blijkbaar zijn de tarieven hier destijds doodleuk weggelaten met als gevolg dat een deel van de informatie nu ontbreekt.Milco schreef: ↑do 19 sep 2024, 14:33 https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conc ... n_Schiedam
Op de veerdiensten op deze pagina ontbreken de tarieven; de tariefinformatie is leeg. Bij deze een oproep of iemand dit binnenkort wil oppakken? Als ik van de week tijd heb wil ik er zelf anders ook wel naar kijken.
Tevens zal ik alle lijnen dan eens nalopen op verouderde informatie. Eén lijn lijkt inmiddels niet meer te bestaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
Misschien is er een reden voor, maar het viel mij op dat alle waddenveren als "niet-concessiegebonden" op de Wiki staan. Dat is echter alleen voor Den Helder - Texel het geval; de Friese waddenveren zitten weldegelijk in een OV-concessie. Misschien interessant om dit ook als zodanig te gaan indelen, vooral omdat de concessies Waddenveren-West (concessiehouder Doeksen) en Waddenveren-Oost (concessiehouder Wagenborg Passagiersdiensten) de komende tijd openbaar aanbesteed gaan worden.
- ThatPCDude
één ding waar ik vaker al een beetje mee zit te stoeien: Hoe bepaal je nou de titel van een lijnpagina? Redeneer je altijd vanuit de "hub" of juist vanuit de "spoke"? Is daar überhaupt een systeem voor?
(Bijvoorbeeld: Lijn 400 Zoetermeer Centrum West - Noordwijk ESA ESTEC of Lijn 400 Noordwijk ESA ESTEC - Zoetermeer Centrum West)?
(Bijvoorbeeld: Lijn 400 Zoetermeer Centrum West - Noordwijk ESA ESTEC of Lijn 400 Noordwijk ESA ESTEC - Zoetermeer Centrum West)?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Goed gebruik is bij mijn weten om de A-richting (zie je vaak wel in de busboekjes) van de vervoerder te pakken (bij Qbuzz is dat dan bijvoorbeeld de 1-richting op de site).
Al draai ik niet gelijk lijnstrips om als na een concessiewissel een nieuwe vervoerder een andere A-richting hanteert. En er staan ook wel eens pagina's andersom als na een grote wijziging in de route een nieuwe pagina aangemaakt is, want dan bespaart omdraaien weer jaartallen toevoegen en veel links hernoemen bij de oude pagina.
(En je pakt er wel een leuk voorbeeld bij, want ligt die halte nou in Noordwijk of in Katwijk... ik stond er vanmiddag en constateerde dat de bus in Katwijk stopt maar je zodra je uitstapt Noordwijk in stapt )
Al draai ik niet gelijk lijnstrips om als na een concessiewissel een nieuwe vervoerder een andere A-richting hanteert. En er staan ook wel eens pagina's andersom als na een grote wijziging in de route een nieuwe pagina aangemaakt is, want dan bespaart omdraaien weer jaartallen toevoegen en veel links hernoemen bij de oude pagina.
(En je pakt er wel een leuk voorbeeld bij, want ligt die halte nou in Noordwijk of in Katwijk... ik stond er vanmiddag en constateerde dat de bus in Katwijk stopt maar je zodra je uitstapt Noordwijk in stapt )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- ThatPCDude
Arriva zelf zegt Noordwijk
Maar top, dan moet ik even wachten wat Qbuzz als A-richtingen gaat hanteren
Maar top, dan moet ik even wachten wat Qbuzz als A-richtingen gaat hanteren
Ik kijk vaak ook hoe andere lijnen gerangschikt zijn (bijvoorbeeld: de meeste lijnen in een stad grofweg van noordwest naar zuidoost), of er andere lijnen zijn naar bestemming A of B en hoe die gerangschikt zijn, en bij school- of spitsbussen probeer ik van boven naar beneden de ochtendrichting te laten zijn. Maar helemaal perfect krijg je dat nooit.
Die concessies bij de Waddenveren vind ik wel een goede toevoeging, trouwens.
Die concessies bij de Waddenveren vind ik wel een goede toevoeging, trouwens.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Ik neem vaak de grootste plaats binnen de concessie als eerste naam. Dus een lijn Apeldoorn - Twello begint bij mij in Apeldoorn net als een lijn Apeldoorn - Dieren bijvoorbeeld. In dit geval zou ik de lijnen in Zoetermeer laten beginnen, dus ik redeneer eigenlijk vanuit de Hub.
Is dus maar net wat je zelf fijn vindt. Zolang de naamgeving zelf maar aan de richtlijnen voldoet, maakt het eigenlijk niet uit of je de lijnen A - B noemt of B - A.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
In Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen heb ik bij de tramlijnen ooit zo'n systeem ingevoerd en dat werkt nog steeds prima.
In Brussel heb ik recent de (door iemand anders voorgestelde) titel voor tramlijn 35 omgedraaid, zodat ik veel makkelijker de route kon kopiëren en plakken van reeds bestaande pagina's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
De richting blijft altijd een lastige discussie.
Maar als het station altijd het begin of eindpunt is dan neem ik het station altijd als startpunt.
Het staat ook mooi in het overzicht.
Vooral niet teveel laten leiden door vervoerders keuzes.
Maar als het station altijd het begin of eindpunt is dan neem ik het station altijd als startpunt.
Het staat ook mooi in het overzicht.
Vooral niet teveel laten leiden door vervoerders keuzes.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Naamgeving doe ik inderdaad altijd wat de vervoerder als "1" hanteert. Spitslijnen die 's ochtends heen rijden en 's middags terug probeer ik altijd vanuit de heenrichting te doen (zie de huidige lijnen 272, 276, 277 en 278 in Waterland bijvoorbeeld). Als het lastiger wordt probeer ik altijd de belangrijkste plaats als beginpunt te nemen; bij Waterland heb ik (ook gezien het voorheen zo al gebeurde) alle lijnen van/naar Amsterdam de titel gegeven van Amsterdam naar Hoorn/Purmerend/etc.
In Almere heb ik bij de metrolijnen alle lijnen laten beginnen op station Almere Centrum, de concessieoverschrijende lijnen van het R-net starten allemaal in Almere.
In Almere heb ik bij de metrolijnen alle lijnen laten beginnen op station Almere Centrum, de concessieoverschrijende lijnen van het R-net starten allemaal in Almere.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste updates:
06-10-2024 --> 53 nieuwe foto's NIEUW
25-09-2024 --> 134 nieuwe foto's
Website:
Laatste updates:
- ThatPCDude
Oftewel: het systeem is dat geen eenduidig systeem is
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Klopt, meer vooral naar eigen inzicht. Ik probeer daarnaast wel vaak twee lijnen die elkaar aanvullen dezelfde richting te geven (bijvoorbeeld lijn M7 en M8 in Almere en lijn 304 en 314 van Qbuzz Groningen).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
Laatste updates:
Website:
Laatste updates: