Alleen hebben we voor flexnetten nu alle wiki-infrastructuur op die regiopagina's afgestemd. Eigenlijk zou het mooiste zijn als je ook een lijnpagina als flexnet kunt aanmaken zodat hij niet tussen de reguliere lijnen komt te staan, maar net als andere flexnetten onder de infobox van knooppunten in het gebied.iamthedutchdude schreef: ↑ma 21 okt 2024, 11:26 Als het lijngebonden werkt is een Lijnpagina inderdaad logischer, maar voor flexnetten die regiogebonden werken is een Regiopagina logischer.
Voor U-flex moet je het met een kaartje doen, dan is het lastig te zien of je geen halte mist. Dan is een routestrip volgen makkelijker.Dit is denk ik vooral afhankelijk van hoe de vervoerder de reisinformatie aanbiedt: voor bijvoorbeeld SyntusFlex zijn er namelijk gewoon halteoverzichten per gebied te downloaden.
Al is U-flex sowieso lastig omdat met elke uitbreiding ook weer de routes wijzigen en het vrij grote gebieden zijn.
SyntusFlex en bestelBuzz hebben daarentegen maar een paar vaste verbindingen, die laten zich makkelijker nalopen.
Zo'n regiopagina leent zich eigenlijk vooral voor flexnetten die echt flexibel zijn in verbindingen en tijden. Maar dat zijn helemaal niet zoveel lijnen in Nederland. Om maar wat te noemen: bestelBuzz rijdt aansluitend op vaste buslijnen, SyntusFlex vooral aansluitend op de trein in Woerden, U-flex heeft ook aansluitpunten op regulier OV. Vandaar dat je die alleen op vaste tijden langs een geplande route kunt boeken en er dus een dienstregeling is.
Maar de deur-halte taxi DMG is dan wel weer een echt flexnet, wat je vanaf elke deur kunt boeken immers. En daar zit ook geen dienstregeling achter, dat lijkt me dus het punt waarop je ze van bovenstaande kunt onderscheiden.