Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

iamthedutchdude schreef: ma 21 okt 2024, 11:26 Als het lijngebonden werkt is een Lijnpagina inderdaad logischer, maar voor flexnetten die regiogebonden werken is een Regiopagina logischer.
Alleen hebben we voor flexnetten nu alle wiki-infrastructuur op die regiopagina's afgestemd. Eigenlijk zou het mooiste zijn als je ook een lijnpagina als flexnet kunt aanmaken zodat hij niet tussen de reguliere lijnen komt te staan, maar net als andere flexnetten onder de infobox van knooppunten in het gebied.
Dit is denk ik vooral afhankelijk van hoe de vervoerder de reisinformatie aanbiedt: voor bijvoorbeeld SyntusFlex zijn er namelijk gewoon halteoverzichten per gebied te downloaden.
Voor U-flex moet je het met een kaartje doen, dan is het lastig te zien of je geen halte mist. Dan is een routestrip volgen makkelijker.
Al is U-flex sowieso lastig omdat met elke uitbreiding ook weer de routes wijzigen en het vrij grote gebieden zijn.

SyntusFlex en bestelBuzz hebben daarentegen maar een paar vaste verbindingen, die laten zich makkelijker nalopen.

Zo'n regiopagina leent zich eigenlijk vooral voor flexnetten die echt flexibel zijn in verbindingen en tijden. Maar dat zijn helemaal niet zoveel lijnen in Nederland. Om maar wat te noemen: bestelBuzz rijdt aansluitend op vaste buslijnen, SyntusFlex vooral aansluitend op de trein in Woerden, U-flex heeft ook aansluitpunten op regulier OV. Vandaar dat je die alleen op vaste tijden langs een geplande route kunt boeken en er dus een dienstregeling is.

Maar de deur-halte taxi DMG is dan wel weer een echt flexnet, wat je vanaf elke deur kunt boeken immers. En daar zit ook geen dienstregeling achter, dat lijkt me dus het punt waarop je ze van bovenstaande kunt onderscheiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

iamthedutchdude schreef: ma 21 okt 2024, 11:26
Meltrain schreef: za 19 okt 2024, 23:56 In tegenstelling tot U-OV Flex wordt de "naam" EBS Hopper nooit gebruikt (op de naam van de site voor reserveringen na dan).
Ik zie er daarom geen meerwaarde in om die naam prominent toe te passen.
Ehhmm, sorry, maar wat is het verschil:

U-Flex:
  • U-Flex Bilthoven
  • U-Flex Houten
  • U-Flex Maarsen/Zuilen
  • U-Flex Vijfheerenlanden
SyntusFlex:
  • SyntusFlex Mijdrecht
  • SyntusFlex Woerden
Arriva Vlinder:
  • Vlinder Tegelen
  • Vlinder Blerick
  • Vlinder Stalberg
  • Vlinder Sittard
  • ...
EBS Hopper:
  • Delfthopper
  • Maasvlaktehopper
  • Spijkhopper
Het verschil is dat in de andere gevallen de merknaam vóór de naam van de regio staat en dat is bij de hoppers niet het geval.
Maar als je per se een overkoepelende pagina wilt aanmaken, houd ik je niet tegen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
LLBRK

Bericht door LLBRK »

Bij de onderaannemers op lijn 14 (Maaseik - Beverlo) zijn er zes. Terwijl er op de infobox maar tot vijf voorzien zijn.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

LLBRK schreef: di 22 okt 2024, 14:59 Lokquote
Bij de onderaannemers op lijn 14 (Maaseik - Beverlo) zijn er zes. Terwijl er op de infobox maar tot vijf voorzien zijn.
Ik heb zojuist ook het veld onderaannemer6 toegevoegd ;)
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Waarom eigenlijk nog een apart veld per onderaannemer terwijl we niet meer aan automatisch gemaakte links doen? Dan kan je toch gewoon zelf nieuwe regels maken op dezelfde manier als we bij het materieel doen?
Schapekop in de Keistad

iamthedutchdude

Als je dat wil zal Regenmaker de wikibot aan het werk moeten zetten, aangezien er nu al tig pagina's op deze manier zijn aangepast (en die gaan dus kapot als ik nu die aanpassing doe).
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Op de meeste pagina's die ik gezien heb staat maar één onderaannemer of meerdere met één parameter in gebruik.

Overigens moeten we er ook aan denken de hulppagina's aan te passen aan bijgewerkte sjablonen. Ik zat laatst al in de sjablooncode te kijken welke nieuwe parameters ik bij een verstoring nodig had :p
Schapekop in de Keistad

iamthedutchdude

Daniel schreef: di 22 okt 2024, 17:26 meerdere met één parameter in gebruik.
Kan je hier een voorbeeld bij noemen? Bij de eerste 500 zoekresultaten tref ik er namelijk welgeteld 0 aan.

Dank voor het waarschuwen over de hulppagina's. Bij de laatste wijzigingen ben ik dat idd vergeten.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Het blijkt bij dit sjabloon wel heel erg onopvallend dat er meerdere parameters gebruikt zijn, zag er net inderdaad wel toevallig eentje langskomen.

Had me zelf overigens logischer geleken dit mee te nemen met de dienstregelingswissel als de pagina's toch nagelopen moeten worden, maarja, dat maakt uiteindelijk ook niet veel uit dat het nu al gebeurd is. Dan was er echter wel meer tijd geweest om dit soort detaildingetjes eruit te halen voor alles aangepast is.
Schapekop in de Keistad

iamthedutchdude

Dat was mijn redenatie ook, ik heb het ook alleen gedaan bij twee voorbeeldpagina's en een pagina die ik gesplitst heb.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik vind het wel mooi dat het bij meerdere bedrijven automatisch “Onderaannemers” wordt i.p.v. “Onderaannemer” en de structuur automatisch gaat. Ook is het makkelijker om een voormalige onderaannemer te laten staan (maar dan als comment die niet wordt weergegeven).

Het zou mooi zijn als dat ook voor de vervoerders kon (daar staat nog steeds automatisch Vervoerder(s) en moet je de structuur zelf doen). Maar dat vereist wellicht ook wat aanpassingen voor de automatische tabellen, ik weet niet of dat überhaupt gaat.
ThatPCDude

Bericht door ThatPCDude »

Ik zit een beetje te twijfelen of ik nou een volledig nieuwe pagina aan moet maken voor een lijn waarvan de eindhalte per drgl 2025 twee haltes opschuift of gewoon de huidige pagina die er is moet hernoemen met de nieuwe eindhalte... Betreft de lijnen 20/21 in ZHN.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik zou nu toch neigen naar het aanmaken van nieuwe pagina's, aangezien er naast de route meer gaat veranderen: route, concessie, materieel, frequenties etc.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/

Updates:
13-11-2024 --> 14 foto's NIEUW
31-10-2024 --> 62 foto's
19-10-2024 --> 53 foto's
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Concessiewissels vindt ik inderdaad ook altijd wel een mooi moment voor nieuwe pagina's, maakt het vastleggen van de vele veranderingen die Milco al noemt een stuk makkelijker.
Schapekop in de Keistad

ThatPCDude

Bericht door ThatPCDude »

Oké, gaan we doen. Bedankt heren!
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Hainje

Bericht door Hainje »

Deze lijn rijdt al een hele tijd niet meer. Zal vast wel terug te vinden zijn in de data sinds wanneer. TCR had geen personeel meer voor deze rit en er was ook niemand die toehapte deze rit te rijden. Sinds het opheffen ervan worden een paar ritten met een gelede bus gereden.

Ik zal binnenkort wel op de wiki zetten welke ritten van stalling Tilburg geleed rijden.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Plannen is een paradox.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik wil de lijn ook best op voormalig zetten en 'm uit de concessietabel halen, maar even voor alle zekerheid: is lijn 637 definitief opgeheven of vooralnog tijdelijk? Er staat immers nog wel een dienstregeling online, alleen op Busposities zonder actuele voertuiginzet de afgelopen periode.
Hainje schreef: za 02 nov 2024, 17:14 Ik zal binnenkort wel op de wiki zetten welke ritten van stalling Tilburg geleed rijden.
Dit mag je ook vooruitschuiven gezien de nieuwe dienstregeling die aanstaande is. In de infobox vermelden welk geleed materieel op een lijn rijdt is in principe voldoende. :)

Website:

Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's
19-10-2024 --> 53 foto's
Hainje

Bericht door Hainje »

Voor zover ik weet is het inderdaad een tijdelijke opheffing, de datum sinds wanneer dat is kan ik nog wel achterhalen via oude nieuwsbrieven bedenk ik mij nu. Maar dat doe ik dinsdag ofzo wel.

Het vermelden welke ritten geleed rijden doe ik in principe ook voor de mensen hier. Dan weten ze waar ze moeten zijn om foto's te maken van de nieuwe geledes.

Plannen is een paradox.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Gezien het dus een vooralsnog tijdelijke opheffing is ga ik de lijn niet op voormalig zetten, maar heb ik een sjabloontje toegevoegd bovenaan de pagina. :)

Website:

Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's
19-10-2024 --> 53 foto's
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Het vermelden welke ritten geleed rijden doe ik in principe ook voor de mensen hier. Dan weten ze waar ze moeten zijn om foto's te maken van de nieuwe geledes.
Nieuwe geledes?
Hainje

Bericht door Hainje »

Ja volgens Michael staan er nieuwe geledes in Roeselare klaar voor Tilburg. Kan best hoor, want die Citaro's zijn aardig op(, tenzij er een sloot geld tegenaan gegooid wordt voor intensief onderhoud).

Plannen is een paradox.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Ah, ik dacht even dat er nog andere kwamen die tijdelijk zijn totdat de Citea's instromen. Volgens Busposities zou de 287 al terzijde zijn gesteld.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... mstelplein

Ik heb het idee dat de routestrip niet helemaal overeenkomt met de daadwerkelijke dienstregelingen, nog even los van de omleiding. Zou iemand binnenkort eens kunnen kijken of de routestrip eenvoudiger en kloppend gemaakt kan worden? Ik heb al wat lopen puzzelen (zonder opslaan) maar ik kom er echt even niet uit... De lijnvoering is ook tamelijk ingewikkeld met zowel 's ochtends als 's middags een totaal andere route...

Website:

Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's
19-10-2024 --> 53 foto's
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Deja vu (A)
ITF schreef: di 25 jun 2024, 21:58 Zou iemand kunnen kijken of de routestrip van de nieuwe route van lijn 274 in Uithoorn eenvoudiger kan? Ik had al even wat geschetst, maar beter dan dit kon ik het niet zo 1-2-3 krijgen...
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik heb de pagina aangepast, volgens mij klopt het zo. Nu de middagritten een volledige lusroute rijden, kon de routestrip opeens een stuk makkelijker.
Plaats reactie