Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hieronder staan alle buitenlandse bus-, tram- en metrolijnen die rijden onder lijnnummer '''***'''.
[[Categorie:Buitenlandse buslijnen]]
[[Categorie:Buitenlandse tramlijnen]]
[[Categorie:Buitenlandse metrolijnen]]
Als het goed is zou dit het moeten worden. Het gaat dan om de Categorie Buitenlandse lijn 1 etc. Met *** het lijnnummer van de pagina.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ik dacht ook dat het om voormalige lijnen gaat en daar zou ik ook graag iets voor zien. Ik denk dat we het beste even alles op een rijtje moeten zetten zodat we Geert niet steeds blijven lastig vallen met nieuwe verzoeken.
Graag :) Overigens verwacht ik dat het wel moet lukken om dergelijke genummerde categorieën door wikibotje te laten maken, maar het is wel handig om meerdere runs in één keer te kunnen doen.
fogeltje schreef:Ik dacht ook dat het om voormalige lijnen gaat en daar zou ik ook graag iets voor zien. Ik denk dat we het beste even alles op een rijtje moeten zetten zodat we Geert niet steeds blijven lastig vallen met nieuwe verzoeken.
Nee, vooral in de 800/900 ontbreken nog heel veel categoriën voor buitenlandse lijnen (en ook zaken gelijk trekken is handig). Maar de voormalige moeten inderdaad ook gedaan worden dus daar dan ook maar even een opzetje voor:
Hieronder staan alle buitenlandse bus-, tram- en metrolijnen die rijden onder lijnnummer '''1'''.
[[Categorie:Buitenlandse buslijnen|1]]
[[Categorie:Buitenlandse tramlijnen|1]]
[[Categorie:Buitenlandse metrolijnen|1]]
Voor Categorie:Buitenlandse lijn 1
En dan tot lijn 999 lijkt me.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ik zou gokken dat |category = Verstoring&Concessie Regio Twente (2014-2023) verwijderen bovenin genoeg zou zijn. Gezien het op je gebruikersruimte staat wil ik daar zelf geen aanpassingen om te testen doen.
EDIT: never mind, dat werkt niet, ik keek verkeerd, ik denk dat je links naar Hengelo moet weghalen.
Het euvel met lijn 152 bij de VAD heb ik weggewerkt, maar bij Centraal Nederland dient de volgende zich weer aan.
Op de wiki bestaan namelijk 5 pagina's van lijn 66 tussen Amsterdam Centrum en Amstelveen:
- 1. Tussen 1969 en 1975, echter in 1973 werd een andere route gereden.
- 2. De route zoals die in 1973 werd gereden.
- 3. De route zoals die in 1979 werd gereden.
- 4. Tussen 2000 en 2006.
De bovenste drie versies vind ik een beetje teveel van het goede en dat zou toch anders opgelost moeten kunnen worden. De laatste versie (4) zou uit historisch oogpunt wel moeten blijven bestaan.
Eenzelfde probleem met in elk geval de eerste 3 pagina's doet zich ook voor bij lijn 65 die in combinatie met lijn 66 reed.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bij die eerste drie versies krijg ik met een snelle blik (lastig omdat er twee incomplete routes tussen zitten) de indruk dat het gaat om dezelfde route gedurende al die jaren maar een net wat ander eindpunt in dezelfde wijk? Klopt dat vermoeden dan denk ik dat je met wijknaam in de titel en een geschiedenisstukje met de exacte haltes in de wijk best een eind kunt komen zonder dat de pagina onbegrijpelijk wordt. Immers zit het verschil dan maar op een klein stukje van de route.
Je houdt sowieso minstens twee pagina´s door de afwijkende route in Amsterdam bij pagina nr. 4.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De Watercirkel en de Groenelaan liggen wel bij elkaar in dezelfde wijk, maar de Gondel ligt al wel in Waardhuizen-zuid. Dus in dit geval zouden er dus 3 pagina's moeten komen. Één tot de wijk Groenelaan, één tot Waardhuizen-Zuid en één in de periode 2000 - 2006.
Ik zal in elk geval de eindhaltes in Amstelveen in de gaten houden en dan wel een beslissing maken waar de pagina's gemaakt cq. gesplitst worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Vraag A: Station Hilversum Media Park heeft in het verleden ook station Hilversum Noord en Hilversum NOS geheten. De treindiensten zijn nu gecategoriseerd naar de naam van het station die toentertijd werd gebruikt, waardoor de historische treindienstregeling van dit station nu over drie categorieën en pagina's is verspreid. Bij Leiden Centraal, dat in 1998 de toevoeging Centraal kreeg, is de volledige historie op één pagina terug te vinden. Welke situatie wordt wenselijker geacht?
Vraag B, een bijkomend probleem in ongeveer dezelfde categorie: In Zoetermeer zijn allerlei treinstations omgekat van trein naar sneltramstations. Voor de trein werden andere categorieën gebruikt, dan voor de huidige RandstadRail-stations.
* De treindiensten staan in Categorie:Station Centrum West, Categorie:Station Driemanspolder etc.
* De huidige diensten staan in Categorie:Zoetermeer Centrum West, Categorie: Zoetermeer Driemanspolder etc.
Echter begint er nu ook een vrij grote bulk aan historische buslijnen te ontstaan die in categorieën als Categorie:Station Zoetermeer Centrum West, Categorie:Station Zoetermeer Driemanspolder etc. worden opgeslagen. Ook hiervoor zoek ik eigenlijk een betere oplossing, wat lijkt jullie het beste?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik zou denken, gewoon één categorie per station, onder de huidige naam. Anders is het alleen maar verwarrend.
Zoetermeer idem, onderscheid maken tussen de trein- en tramperiode lijkt me onnodig. We hebben het nog steeds over dezelfde stations. Voor de naam neig ik naar Categorie: Zoetermeer Driemanspolder, wel met plaatsnaam maar niet overdreven lang.
Ik heb bij Zoetermeer nog even gekeken en is als je alles in één categorie wil eigenlijk maar een goede optie, en dat is de de categorieën die met Station Zoetermeer beginnen, omdat treinseries om technische redenen altijd in een categorie die beginnen met Station geplaatst moeten worden.
Bij de andere stations stel ik voor alles naar de meest recente stationsnaam te verhuizen, al heb ik nu even geen volledig overzicht waar dit probleem nu speelt buiten Hilversum Media Park en Tilburg Universiteit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Opdit busstation komt ook lijn 457, maar deze is wel aangepast naar de standaard, maar verschijnt niet in het overzicht. Ik vermoed dat dat komt, omdat de lijn gedeeltelijk door Nederland loopt en natuurlijk gebonden is aan de parameter "|grens=ja". Wie biedt de uitkomst?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bee schreef:Bij de andere stations stel ik voor alles naar de meest recente stationsnaam te verhuizen, al heb ik nu even geen volledig overzicht waar dit probleem nu speelt buiten Hilversum Media Park en Tilburg Universiteit.
Ik ken in ieder geval nog Hurdegaryp (Hardegarijp), Grou-Jirnsum (Grouw-Irnsum) en Schiedam Centrum (Schiedam-Rotterdam West). Er komen er met de nieuwe dienstregeling komend jaar nog een aantal bij, zoals in ieder geval Enschede Kennispark.
Ik ken nog veel meer stations die 'recent' van naam zijn veranderd, maar van de meeste is alle informatie op de wiki al gebundeld onder de nieuwste naam. Daar hoeven we dus niks aan te doen
Ik zie wel dat er nog even naar de stations aan de Hofpleinlijn gekeken moet worden, daar speelt een soortgelijk probleem als bij de Zoetermeerse stations.
De pagina Lijn E Den Haag Centraal - Rotterdam Slinge bevat de geschiedenis van alle drie de verschillende lijnen E die er sinds 2006 zijn geweest. Het was voor een beheerder toch mogelijk dit op te splitsen naar verschillende pagina's, zodat de geschiedenis behouden blijft maar voor elke lijn een aparte pagina ontstaat? Zeker voor een metrolijn vind ik het wel interessant om alle verschillende routes in de loop der tijd op de wiki te hebben :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.