De specifieke situatie waar ik mee zit is de volgende, lijn SB58 in Nijmegen. Deze rijdt bij Heyendaal een lusroute, maar maakt deze nooit af: op de heenweg wordt de lus gereden vanaf Heyendaal tot de HAN; op de terugweg wordt de lus begonnen bij het Huygensgebouw en dan gereden tot Heyendaal. De lus wordt wel beide keren in dezelfde richting gereden.
Zoals het nu in de wiki staat, vind ik het onoverzichtelijk omdat alle haltenamen herhaald worden; je ziet niet direct dat het dezelfde lus is.

Nu dacht ik eraan om er zoiets van te maken ...

... maar dan kan ik bij de halte HAN geen pijltje zetten.
Een alternatief is ook nog ...

... maar dan lijkt het net alsof er ook ritten zijn die de hele lus rijden en dat is niet zo.
Ook nog even een filosofische vraag over routestrips: moeten routestrips laten zien *op welke plaatsen soms van de hoofdroute afgeweken wordt* of is het de bedoeling dat *iedere route die je kunt maken door de routestrip te volgen daadwerkelijk gereden wordt*? Mijn intuïtie zou zeggen het laatste, maar misschien is dat niet altijd even handig/overzichtelijk.
Oh, en tot slot: het hoeft natuurlijk niet per se anders, maar ik denk graag even mee of het overzichtelijker kan. :)