Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
umbusko
Donateur

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door umbusko »

Ik vind het er uitstekend uitzien! :D
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Wat is nu precies de functie van |waarschijnlijk=ja ?
Ik zie bij Lijn 51 Schiedam, Station Centrum - Woudhoek eerlijk gezegd geen verschil als ik die parameter weghaal. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Die parameter is nu niet gedefinieerd in het sjabloon.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Ik heb voor het nieuwe net van De Lijn een drgl-sjabloon nodig, maar de 4 versies zijn allemaal in gebruik. Het sjabloon Nieuwedrgl2 is echter alleen in gebruik voor de nieuwe lijn 120, maar daar hangt nog geen datum aan vast. Kunnen we een 5e sjabloon aanmaken, of ga ik lijn 120 overrulen?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Sjabloon Nieuwedrgl3 had datum 1 juni 2025 en was maar bij één pagina in gebruik, dus die kun je aanpassen en gebruiken. :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Lijn 45 schreef: ma 02 jun 2025, 18:44 Die parameter is nu niet gedefinieerd in het sjabloon.
Klopt, vooralsnog alleen in het testsjabloon, maar ik heb hem bij enkele nieuwe omleidingen alvast ingevoerd.
Meltrain schreef: ma 02 jun 2025, 18:24 Wat is nu precies de functie van |waarschijnlijk=ja ?
Dat voegt de tekst "waarschijnlijk" toe voor de einddatum (als het testsjabloon straks definitief wordt). De functie daarvan is bij langdurige omleidingen, waarbij planningen nog niet concreet zijn of nog kunnen veranderen. Vervoerders gebruiken dan vaak placeholders zoals "31 december" of "tot nader bericht", maar ik vind dat het meerwaarde biedt om op de wiki een redelijke schatting verwachting neer te zetten.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op ma 02 jun 2025, 21:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Dionysusnu

Milco schreef: ma 02 jun 2025, 19:27 Sjabloon Nieuwedrgl3 had datum 1 juni 2025 en was maar bij één pagina in gebruik, dus die kun je aanpassen en gebruiken. :pos:
Vind ik goed :pos: , maar ik heb wel even een verstoringsbericht bij lijn 10 toegevoegd, want die wijziging is nog niet verwerkt in de dienstregeling. (Misschien dat dat vanaf het begin handiger was geweest :@ )
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Weet je zeker dat de nieuwe halte Rijnstraat van lijn 10 al in gebruik is?

Ook vraag ik me af wat het nut is van een aparte pagina voor lijn 768 die waarschijnlijk door een fout is hernoemd:
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... RDM_Campus
De periode overlapt nu ook met lijn 668. Mij lijkt een vermelding op de pagina van lijn 668 voldoende; ik vraag me überhaupt af of het wel het vermelden waard is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Van mij mag die pagina van lijn 768 wel weg.
Dionysusnu schreef: ma 02 jun 2025, 19:38
Lijn 45 schreef: ma 02 jun 2025, 18:44 Die parameter is nu niet gedefinieerd in het sjabloon.
Klopt, vooralsnog alleen in het testsjabloon, maar ik heb hem bij enkele nieuwe omleidingen alvast ingevoerd.
Meltrain schreef: ma 02 jun 2025, 18:24 Wat is nu precies de functie van |waarschijnlijk=ja ?
Dat voegt de tekst "waarschijnlijk" toe voor de einddatum (als het testsjabloon straks definitief wordt). De functie daarvan is bij langdurige omleidingen, waarbij planningen nog niet concreet zijn of nog kunnen veranderen. Vervoerders gebruiken dan vaak placeholders zoals "31 december" of "tot nader bericht", maar ik vind dat het meerwaarde biedt om op de wiki een redelijke schatting neer te zetten.
Aha.
Maar hoe weten we wat een redelijke schatting is,als de vervoerders dat niet aangeven? En wat is dan nog de meerwaarde van het woord "waarschijnlijk"? Zoals het nu op de pagina van lijn 51 staat,vind ik het ook wel prima.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Dionysusnu

regenmaker schreef: ma 02 jun 2025, 19:52 Weet je zeker dat de nieuwe halte Rijnstraat van lijn 10 al in gebruik is?
Volgens de RRReisinfo (omleidingsbericht) wel, dat stond vooraf aan te kondigen dat de ingebruikname op 1 juni zou zijn, en gisteren en vandaag was de halte ook op vervallen gezet. Ik zal morgen even een GPS-rit bekijken om te dubbelchecken dat het klopt (het is nu net te laat :lol: ).
regenmaker schreef: ma 02 jun 2025, 19:52Mij lijkt een vermelding op de pagina van lijn 668 voldoende; ik vraag me überhaupt af of het wel het vermelden waard is.
Aangezien het ook naar de reiziger toe even 768 is geweest vind ik het wel een vermelding in de geschiedenis waard. Een aparte pagina is een beetje overkill.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Stel dan voor om in ieder geval lijn 768 te verwijderen.
Dionysusnu

Meltrain schreef: ma 02 jun 2025, 20:06 Maar hoe weten we wat een redelijke schatting is,als de vervoerders dat niet aangeven?
De websites van gemeentes/wegbeheerders/uitvoerders geven meestal meer info. Schatting is het verkeerde woord, ik bedoel eigenlijk vooral verwachting.
Meltrain schreef: ma 02 jun 2025, 20:06 En wat is dan nog de meerwaarde van het woord "waarschijnlijk"? Zoals het nu op de pagina van lijn 51 staat,vind ik het ook wel prima.
Vooral dat die datum onzeker is. Maar misschien dat dat toch al logisch is op lange termijn, dus dat het er niet apart bij hoeft. Zonder "waarschijnlijk" kan ik me er ook prima in vinden.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Meltrain schreef: ma 02 jun 2025, 20:06 Van mij mag die pagina van lijn 768 wel weg.
Ik vind het juist wel een mooie om erin te houden. Het heeft iets grappigs.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Anderzam

Bericht door Anderzam »

Of een redirect naar lijn 668?
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
fogeltje
Oud-beheerder OVNL

Bericht door fogeltje »

Dan verlies je de info. Zoiets gebeurt niet vaak. Wat mij betreft blijft het staan. Leuke anekdote.
"Een touringcar is geen bus"
LLBRK

Bericht door LLBRK »

Het is me recentelijk opgevallen dat sinds vorige maand vervoerregio Aalst voortaan Dender heet. Hoe zou deze naamswijziging het best doorgevoerd worden?
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

De pagina hernoemen en in de inleiding een stukje daar over opnemen en wellicht in de geschiedenis van de lijnen daar een stukje over opnemen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Niet hernoemen maar een opvolger aanmaken.
Dionysusnu

regenmaker schreef: ma 02 jun 2025, 19:52 Weet je zeker dat de nieuwe halte Rijnstraat van lijn 10 al in gebruik is?
Nog even hierover terugkoppeling: Ik heb wel bevestigd dat Lekstraat buiten gebruik is (de bussen rijden er niet meer langs), maar ik kan niet met zekerheid zeggen of Rijnstraat ook als vervanger dient. In de nieuwe dienstregeling vanaf 23 juni staat geen halte Rijnstraat. (Tussen Saba en Marchantstraat worden geen tussenhaltes weergegeven)
Dionysusnu

BusFreakRotterdam schreef: za 07 jun 2025, 16:07 Hossen Tours gaat de Zomernachtbus rijden - 4 lijnen vanaf 27 juni - 10 weken lang daarna vanaf begin september gaat RET de reguliere 13 nachtbuslijnen weer rijden!

https://www.ad.nl/rotterdam/goed-nieuws ... &auth_rd=1
Bovenstaande buslijnen in Rotterdam zijn een pilot van de gemeente, en worden gereden door een tourbedrijf. Later in het jaar wordt de pilot vervangen door RET's herintroductie van hun nachtlijnen. Aangezien het zo verwoven is met Rotterdam, zal ik de introductie van 27 juni op de RET-wijzigingpagina zetten, of er toch een aparte voor aanmaken?
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik zou persoonlijk zeggen: aparte pagina, maar wel daarheen verwijzen vanaf de RET wijzigingspagina.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Dionysusnu

Als niemand er bezwaar tegen heeft, zal ik binnenkort het verstoringssjabloon aanpassen naar de versie van Sjabloon:Test5, zoals eerder overlegd.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Houd er wel rekening mee dat dat ook betekent dat dan alle pagina's met een verstoringssjabloon erin aangepast moeten worden. ;)

Ik was het expres aan het uitstellen tot in een volledige dag de tijd heb... :')
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Dionysusnu schreef: wo 11 jun 2025, 00:43 Als niemand er bezwaar tegen heeft, zal ik binnenkort het verstoringssjabloon aanpassen naar de versie van Sjabloon:Test5, zoals eerder overlegd.
Ik zie nog steeds niet de meerwaarde van "verwachting" en wat wordt bedoeld met "afloop"?
Dionysusnu

afloop is het stukje "waarna deze lijn weer volgens de normale route zal rijden" - of bijv. "waarna deze halte weer in gebruik zal zijn". Dat bestaat al langer in het sjabloon, dus ik snap niet helemaal waarom je daar nu de vraag over stelt?
iamthedutchdude schreef: wo 11 jun 2025, 09:09 Houd er wel rekening mee dat dat ook betekent dat dan alle pagina's met een verstoringssjabloon erin aangepast moeten worden.
Hm, goed punt. Is |geldigtot > |geldigtm de enige wijziging? Dat zou prima met de wikibot kunnen, denk ik.
regenmaker schreef: lokquote
Klopt het dat de wikibot dat kan? Concreet dus:

Code: Selecteer alles

=== Omleiding ===
{{Verstoring
|reden=etc
|geldigvan=10 mei
|geldigtot=6 juli 2025
}}
veranderen naar:

Code: Selecteer alles

=== Omleiding ===
{{Verstoring
|reden=etc
|geldigvan=10 mei
|geldigtm=6 juli 2025
}}
(En zou je nog even willen kijken naar mijn vraag over de onderaannemers? Klopt het nog steeds dat de wikibot draait op Pywikibot 1.0b1? Dan kan ik zelf even kijken of dat dynamisch vervangen ondersteunt)
Plaats reactie